Vitaminele sunt esenţiale pentru  buna funcționare a organismului nostru, ele fiind necesare în concentraţii diferite pentru a susţine procesele vitale.

UNDE SE GĂSEȘTE VITAMINA B9?

Vitamina B9 se găseşte în: ficat,  legumele cu frunzele verzi (spanac, mangold, etc.), legume uscate, cereale şi fructe.

VITAMINA B9 ŞI SPORTUL

Vitamina B9 intervine în general în procesele de reînnoire celulară, este indispensabilă în formarea globulelor roşii. Ea joacă un rol în metabolismul aminoacizilor.

NEVOILE DE VITAMINA  B9

Nevoile de vitamina B9 variază între 300 și 330 mg pe zi pentru un adolescent și pentru un adult. Aporturile pot crește cu 100 mg pe zi pentru un sportiv. De cele mai multe ori deficiturile sunt acoperite de o alimentație variată și echilibrată.

Carențele de vitamina B9 se pot întâlni în cazul unei alimentații dezechilibrate, unui regim hipocaloric sau foarte restrictiv. Ea se caracterizează prin anemie, tulburări psihice, digestive, dureri de cap, palpitații cardiace.
Vitaminele sunt esenţiale pentru buna funcționare a organismului nostru, fiind necesare în anumite concentraţii pentru procesele vitale.

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (Nu există încă evaluări)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020