EXERCIȚII PENTRU ABDOMEN PE CARE LE POȚI FACE ACASĂ SAU LA SALĂ

Un abdomen plat, sau chiar unul cu mușchi foarte bine definiți, reprezintă un obiectiv la care multe persoane aspiră. Însă o siluetă de invidiat, mai ales una în care talia și abdomenul arată perfect, nu este foarte ușor de obținut, iar mulți ajung să renunțe pe parcurs

EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA

Acest lucru se întâmplă, mai ales, pentru că nu toată lumea știe cum să lucreze corect această grupă musculară. Mai mult decât atât, prea puține persoane înțeleg ce presupune, mai exact, disciplina necesară care duce către rezultatele așteptate.

Vestea bună este că nu trebuie să ai neapărat un abonament la sală, sau să fii campion la bodybuilding, pentru a face exercițiile pentru abdomenul la care visezi, iar acest articol te va ajuta să îți faci o idee clară asupra modului în care trebuie să faci exerciții pentru abdomen chiar și acasă, dacă vrei să ai un abdomen plat!

2. De ce echipament ai nevoie pentru a putea face exerciții de abdomen acasă?

În primul rând, vei avea nevoie de un echipament sportiv confortabil, format din haine de antrenament și încălțăminte specifică, care să îți poată permite să te miști în voie. 

De asemenea, o saltea pentru pilates sau yoga îți va fi de ajutor, pentru a-ți proteja genunchii și coatele de solul tare. 

Pentru exercițiul nr. 7,  vei avea nevoie de o roata de abdomene. Alternativ, poți utiliza o haltera cu doua discuri. 

Exercitii pentru abdomen pe care le poti face acasa sau la sala
Exercitii pentru abdomen pe care le poti face acasa sau la sala

7. Cum se topește grăsimea de pe abdomen?

Poți reduce grăsimea corporală prin:

Adoptarea unei diețe sănătoase, corecte, slabă în zaharuri
Un program de antrenamente cardio, pentru tot corpul
Disciplină, pentru a nu te abate de la cele două discipline
În caz contrar, prin realizarea exercițiilor pentru abdomen în mod constant, însă fără a ține cont de cele menționate mai sus, vei obține efectul opus celui dorit: creșterea mușchilor abdominali (mărimea volumului), o talie mai lată și dureri de spate, cauzate de îndoirile repetate, nenaturale ale coloanei.

Așadar, pentru a avea parte de rezultatele visate, adică un abdomen plat și bine definit, trebuie să:

Elimini grăsimea prin exerciții fizice pentru abdomen ce implică mai multe grupe musculare în același timp (executate variat, la intensități diferite, pe măsura ce îți crești rezistentă la efort și care fac parte dintr-un program planificat)
Lucrezi grupele musculare ale abdomenului în mod inteligent și corect, fără a risca să efectuezi serii de mișcări ce pot dăuna coloanei vertebrale
Urmezi o dietă echilibrată și sănătoasă, în care poți include proteine si suplimente alimentare, conform recomandărilor făcute de medicul nutriționist.

3. De ce sunt exercițiile anti-extensie mai eficiente decât cele clasice?

Pentru că aceste exerciții pentru abdomen mușchii să își îndeplinească funcția lor de bază, adică menținerea stabilității corpului fără a se îndoi (susținerea părții superioare a corpului). În plus, exercițiile de acest tip lucrează mai multe grupe musculare decât abdomenele clasice, precum mușchiul transvers abdominis (ridicarea greutăților), mușchiul rectus abdominis (cel care oferă “pătrățelele”), mușchii oblici interni și mușchii oblici externi (răsucire și flexie laterală).

Exercitii pentru abdomen pe care le poti face acasa sau la sala

4. Program recomandat pentru antrenamentul mușchilor abdominali

Cum îți poți construi abdomenul rapid? Bazându-te pe următorul program de instruire, cu cele mai bune 6 exerciții fizice pentru abdomen, ce trebuie urmate timp de o lună. Urmează pașii structurați pe zile, așa cum sunt aceștia prezentați mai jos, ținând în același timp cont de orele pentru recuperare indicate.

Exercitii pentru abdomen pe care le poti face acasa sau la sala
Exercitii pentru abdomen pe care le poti face acasa sau la sala
Exercitii pentru abdomen pe care le poti face acasa sau la sala

6. De ce nu slăbești prin intermediul exercițiilor pentru abdomen?

Prin efectuarea unor exerciții pentru abdomen, corpul alege să ardă grăsime pentru energie din anumite zone, unde consideră că este mai “ușor”, iar fluxul sanguin nu are o contribuție semnificativă la scăderea în greutate, sau la arderea grăsimilor. Acesta este și motivul pentru care două persoane pot avea rezultate diferite, chiar dacă urmează același curs de antrenament total.

Așadar, dacă îți dorești un abdomen plat sau cu pătrățele, trebuie să scapi de grăsimea de pe burtă (și cea de pe tot corpul), pentru că efortul depus să fie unul vizibil. 

5. Sunt exercițiile pentru abdomen suficiente?

În cazul în care credeai că poți obține un abdomen plat doar făcând exerciții specifice, trebuie să știi că acest lucru nu este adevărat. De asemenea, nu vei slăbi și nici nu vei pierde centimetri din talie, doar realizând cele mai bune exerciții fizice pentru abdomen.

Exercițiile pentru abdomen lucrează și dezvoltă o singură grupă de mușchi. Cu alte cuvinte, un flux mare de sânge merge în zona respectivă, însă grăsimea nu se va topi ca prin minune în acest fel.

Exercitii pentru abdomen pe care le poti face acasa sau la sala