Antrenament în cuplu: 7 motive pentru a practica împreună fitness cardio

Practici fitness cardio singur și ți-ar plăcea să-ți convingi jumătatea că această pasiune merită împărtășită? Iată 7 motive pentru a practica un antrenament în cuplu de tip fitness cardio!

5 MOTIVE SĂ VĂ ANTRENAȚI ÎN DOI

1. Este un sport pentru toate gusturile 

Când spui „practic fitness cardio în cuplu”, spui deja „practic fitness cardio”. Și acesta este deja un argument excelent din punct de vedere psihic. „Antrenamentul de fitness cardio crește frecvența cardiacă și, prin urmare, solicită inima, care este un mușchi”, punctează Emilie Vandroth, antrenor de fitness la Domyos.

„Este un antrenament care pune în mișcare toate grupele de mușchi, deosebit de dinamic. În cadrul acestei activități, unde pot fi folosite materiale și diverse tipuri de aparate, există mai multe tipuri de antrenamente: fiecare îl va găsi pe cel care i se potrivește.”

În timp ce îți vei face seria de genuflexiuni cu săritură, partenerul tău îți va povesti de pe banda de alergare cum a fost ziua lui. Amândoi veți beneficia de plăcerile unui antrenament în doi!

5 MOTIVE SĂ VĂ ANTRENAȚI ÎN DOI
5 MOTIVE SĂ VĂ ANTRENAȚI ÎN DOI

2. Timpul vostru este astfel optimizat 

Între viața de familie, viața profesională și diversele obligații de zi cu zi, nu este întotdeauna ușor să petreci timp în doi și să faci sport. De aceea, sincronizându-vă agendele și practicând sport în cuplu, vă optimizați în totalitate timpul!

Rămâne ca tu să planifici bine săptămânile și să blochezi acest interval pentru sport, în agenda voastră. Astfel, vei petrece timp alături de partenerul/partenera ta și, în plus, te vei bucura de beneficiile acestui sport. Cu siguranță vei fi un model de organizare și de atenție.

3. Comunicarea în cuplu are de câștigat

Cu siguranță, nu veți putea discuta în fiecare moment al antrenamentului (nu e tot timpul simplu să discuți în timpul unei sesiuni de sărit coarda). Însă veți putea profita de sesiunea voastră de antrenamente pentru a face conversație.

O sesiune de alergare în doi poate fi ocazia perfectă pentru a vă planifica următoarea vacanță. Tu ești pe bicicletă iar partenerul tău pe banda de alergat? Povestește-i problemele de la serviciu și scapă astfel de tot stresul acumulat. Pe scurt, ai priceput deja, dacă faceți sport împreună profitați și de timp pentru a discuta.

4. Provocările sunt mai ușor de gestionat

Dacă practicați fitness împreună, înseamnă că puteți conta unul pe celălalt, pentru a vă putea baza pe ajutorul partenerului, atunci când sunteți tentați să renunțați. „Într-adevăr, este mult mai motivant să facem sport în doi”, subliniază Emilie.

„Uneori, după o zi grea, nu ne-am dori neapărat să transpirăm la sală, sau să alergăm la 8°C. Dacă facem asta în doi, cumva nu avem de ales! Știm că trebuie să ne onorăm angajamentele și mergem! “

În afară de acest aspect al motivării, antrenamentele de fitness cardio în cuplu înseamnă și să vă încurajați reciproc și să vă lansați provocări. Ai alergat 3 kilometri pe bandă la ultima ședință? Partenerul tău te va provoca să faci 500 de metri în plus. La rândul lui, el va trebui să includă încă 5 squat-uri în seria lui.

Completați-vă unul pe celălalt în exerciții și nu ezitați să priviți împreună tutorialele și modelele de circuit training care există pe online! Pe scurt, deveniți parteneri și în sport.

5 MOTIVE SĂ VĂ ANTRENAȚI ÎN DOI

5. Lista cu pasiuni comune este îmbunătățită

La fel ca orice altă relație interumană, relația de cuplu trebuie să se dezvolte în timp pe baza unor pasiuni comune, de care ambii parteneri să se simtă atrași în mod organic. În lipsa unei astfel de suprapuneri a intereselor, viitorul acestora este mai mult decât incert.   

Antrenamentul fitness cardio reprezintă genul de activitate pe care o poți testa pentru prima dată alături de jumătatea ta, deoarece acest tip de mișcare asigură beneficii cu care fiecare dintre voi poate rezona la nivel individual.

Cu alte cuvinte, vorbim despre un sport care îți permite să trasezi mai ușor obiective personale, pe care să le suprapui cu cele ale partenerului, astfel încât antrenamentele în doi să devină o misiune cu un caracter unitar.    

6. Faceți un efort comun pentru a fi sănătoși

Antrenamentele fitness în cuplu pot asigura un stil de viață sănătos pentru ambii parteneri, mai ales atunci când sunt susținute și de o alimentație optimă. Conform studiilor, sănătatea partenerilor este esențială pentru senzația de armonie percepută la nivel de cuplu.

Așadar, acest tip de activitate fizică solicitantă poate asigura o serie întreagă de transformări pozitive, la nivel fizic și psihic: tonifierea maselor musculare lucrate și obținerea unor siluete de invidiat, dobândirea unui tonus mental excelent, benefic pentru dinamica relației, reducerea riscului de îmbolnăvire sau accidentare, cu impact asupra planurilor voastre etc

În cazul alimentației, antrenamentele realizate împreună pot implica și conceperea unui meniu comun, avantajos atât din punct de vedere al costurilor, cât și din punct de vedere al timpilor de pregătire (comparativ cu meniuri realizate diferit, la fiecare masă servită).

Despre construirea unui meniu sănătos, ce poate susține efortul fizic depus în cadrul unui antrenament în cuplu, un expert în nutriție oferă cele mai bune recomandări, raportate la: vârstă, înălțime, greutate, nivelul de experiență avut în sală sau istoricul vostru medical.

5 MOTIVE SĂ VĂ ANTRENAȚI ÎN DOI

7.  Sunteți mult mai creativi la nivel de cuplu

Antrenamentul în doi permite utilizarea unui instrument neconvențional pentru a gestiona probleme de cuplu comune, așa cum pot fi: monotonia apărută după un anumit interval de timp, reducerea atracției fizice față de partener, anxietatea posibil cauzată de sedentarism.

Mai mult decât atât, prin sport, partenerii pot redescoperi pasiunea de a realiza lucruri împreună, mai ales când un antrenament cardio aduce rezultate vizibile: pierderea excesului de kilograme, reducerea nivelului de grăsime corporală, îmbunătățirea mobilității etc

Așadar, acest tip de activitate fizică le oferă șansa de a fi neconvenționali în abordarea aspectelor ce țin de relația de cuplu, mai ales atunci când aceasta se află în impas. Alte sporturi pentru amândoi, prin care puteți gestiona într-un mod creativ anumite situații conflictuale: alergatul, înotul, squash-ul, ciclismul, trekking-ul, badmintonul.   

Acestea sunt principalele motive pentru a realiza un antrenament alături de jumătatea ta. Acasă sau în sala de antrenamente, sesiunile de fitness cardio în cuplu oferă o mulțime de beneficii pentru dinamica relației voastre.

Urmărind un plan coerent de activități fizice și respectând simultan un regim alimentar specific, rezultatele nu vor întârzia să apară. Cât despre cum vă ajută antrenamentele fizice în cuplu să lucrați la relația voastră, aspectele de mai sus te-au ajutat să îți faci o idee cât se poate de clară, în acest sens!

Intră acum pe site și comandă online soluții performante pentru antrenamentul fitness în doi, sau pentru orice alt sport pe care alegi să îl practicați împreună. Revino cu în pagina cu Sfaturi Decathlon, pentru articole cu informații la fel de interesante ca cele de mai sus!