MERS SAU ALERGARE? BENEFICII PENTRU SĂNĂTATE

Este mersul benefic pentru tine ?
ESTE ALERGAREA BENEFICĂ PENTRU TINE ?
BENEFICII ASEMĂNĂTOARE PENTRU ALERGARE ȘI MERS

MERS SAU ALERGARE? BENEFICII PENTRU SĂNĂTATE

Mersul este principala ta activitate fizică ? Sau alergarea ? Sau amândouă ? Iată câteva dintre cele mai importante beneficii pentru sănătate

Fie că ești în căutarea unui nou mod de a merge la job, fie că te recuperezi după o accidentare, ori doar ești în căutarea unui nou sport pentru intra în formă și să fii activ, vei dori probabil să afli ce beneficii pot avea alergarea și mersul pentru sănătatea ta. Bineînțeles, fiecare dintre noi poate avea obiective diferite, așadar înainte să tastezi pe google “ cel mai bun adidas pentru mers la munca” sau să faci o achiziție pe grabă, pune pauză. Vrem să te ajutăm prin evidențierea beneficiilor pentru sănătate ale ambelor sporturi și la final să decizi care este cel mai potrivit pentru tine.

Este  mersul  benefic  pentru  tine ?

Este o activitate pe care o facem zilnic, însă rareori ne punem această întrebare. În special, în perioada actuală, în care unii dintre noi încă nu știm cum ne vom întoarce la muncă sau dacă există o modalitate mai sigură, mai sănătoasă de a o face. Cât timp să merg ? Este mersul mai benefic decât alergarea ? Cu dezvoltarea tehnologiei în urmă cu câțiva ani – smartphone, smartwatches, brățări fitness – a apărut și un interes major pentru mers ca și activitate fizică prin numărarea pașilor apărând astfel cunoscuta provocare “10 000 de pasi pe zi” iar acum este folosită și a doua recomandare “ 30 de minute de exerciții fizice pe zi” În momentul în care practici mers – 45 de minute și mai mult de 10 000 de pași – este considerat momentul în care mersul începe să ofere beneficii cardio și anduranță musculara asemenatoare cu cele oferite de alergare.

MERS SAU ALERGARE? BENEFICII PENTRU SĂNĂTATE

Este recomandat pentru toate vârstele și accesibil

Fie că ai 8 ani sau 80 de ani, să iți pui picioarele in mișcare prin mers ca și activitate fizică este o cale excelentă către un stil de viață activ. Spre deosebire de alergare nu necesită antrenament, poate fi practicat oriunde și o poți face solitar sau alături de alte persoane.


Întărește articulațiile

Deși este benefică pentru întărirea articulațiilor, alergarea are și capacitatea de le provoca daune. Acest lucru se poate datora mai multor factori, cum ar fi o problemă pre-existentă la nivelul genunchilor, alergarea pe teren dur sau denivelat, încălțămintea neadecvată sau lipsa de încălzire înainte de antrenament. Mișcarea din mers ajută atât la “ungerea” articulațiilor cât și la mobilizarea lichidului sinovial reducând frecarea şi îmbunătăţind mobilitatea articulară.

Te ajută să gândești creativ 

De la Friedrich Niezche la Nikolai Tesla la Mark Zuckerberg, mulți gânditori celebri au recunoscut mersul precum o cale excelentă de a descătușa creativitatea. Există mai multe teorii în aceasta privință. O teorie cunoscută printre cercurile oamenilor de știință este că acest lucru se întâmplă deoarece mersul presupune activitate cerebrală ridicată, fiind nevoiți să coordonam diverse părți ale corpului într-un mod eficient. Combinând cele doua parti ale creierului ( stangă logică și dreapta creativă ) se poate da drumu la formarea de idei. Mai există o teorie cum mersul oferă oamenilor o “pauză cognitivă” ce permite creierului să ia o pauza de la gândirea pre-setată și să gândească în mod mai liber. Mersul este considerat a avea și calități de meditație deoarece ajută corpul să detensioneze creierul permițând gândirii libere să curgă.

Te poate ajuta să devii un alergător mai bun

Să practici mersul ca și activitate fizică nu este benefic doar pentru sănătatea ta ci te poate ajuta foarte mult și dacă ai ambiții de alergător. Este foarte recomandat să începi cu mers înainte de alergare deoarece acesta te poate ajuta să te pregătești pentru rigorile acestui sport. De asemenea, mersul este o activitate fizică excelentă de recuperare după alergări cu intensitate și durata ridicată.

MERS SAU ALERGARE? BENEFICII PENTRU SĂNĂTATE

Este  alergarea  benefică  pentru  tine ?

Posibil cea mai veche și cea mai simplă metodă de a te menține sănătos fizic și mental, este o parte integrantă din majoritatea sporturilor cu milioane de practicanți în toată lumea, aduce numeroase beneficii pentru sanatate, unele la care probabil nici nu te-ai gândit.


Îmbunătățește circulația sanguină

Alergarea este un exercițiu cardio ce stimulează producția de celule roșii ajutând astfel să crească circulația sanguină în corp. În acest mod, sângele va circula către parți ale corpului ce nu sunt la fel de active în timpul exercițiului precum brațele. Pe măsură ce inima primește o cantitate mai mare de sânge, în timp ea se va adapta și va putea reține o cantitate mai mare. Astfel cu fiecare bătaie a inimii, mai mult sânge va circula în corp.

Crește anduranța musculară și rezistența

Una din cele mai des întâlnite probleme ce pot încetini o persoană în timpul antrenamentului este acumularea de acid lactic. Cu cât alergi mai mult, cu cât te antrenezi mai mult, cu atât mai rapid corpul tău vă fi capabil să elimine acidul lactic din sistemul circulator, permițând mușchilor să lucreze o perioadă mai lunga până la instalarea oboselii.

Ajută la eliminarea stresului 

Cu abilitatea sa de a elibera corpul de hormonii de stres și înlocuirea loc cu hormoni de “fericire”, alergarea este posibil cea mai buna formă de exercițiu când vine vorba să faci față stresului. În plus, prin secreția puternică de endorfine, alergarea ajută la imbunătățirea dispoziției. Aceatsa capacitate de eliberare a stresului negativ are efecte benefice și pentru partea creierului responsabilă de învățat și îmbunătățește memoria.

Beneficii asemănătoare pentru alergare și mers

Sunt antrenate aproximativ aceleași grupe de mușchi, ambele sporturi sunt practicate în locuri asemănătoare și pot fi practicate pe distanțe și durate similare.

Ambele ard calorii


În general, alergarea este considerată activitatea fizică cea mai bună și cea mai rapida pentru arderea caloriilor. Însă în realitate, depinde de cât timp ai la dispoziție pentru sport. Desigur, dacă alergi 30 de minute și mergi 30 de minute, vei arde mai multe calorii prin alergare. Însă, având în vedere rigorile alergării, pentru majoritatea oamenilor nu este sustenabil ca sesiunile de alergare să aibă aceeași durată precum sesiunile de mers. Recent a fost demonstrat cum prin mers cu diverse fluctuații de ritm, oamenii pot arde mai multe calorii într-o sesiune de mers de 90 de minute decât într-o sesiune de alergare de 30 de minute.

Oferă un plus de vitamina D

Majoritatea sesiunilor de mers și alergare sunt practicate afară, și în funcție de sezon, de obicei în zile însorite, putând astfel să ne luăm o doză bună de vitamina D. Deficiența de vitamina D poate duce la diverse complicații, precum dureri osoase, slăbire a mușchilor, riscuri cardiovasculare sau astm sever la copii. Așadar alegerea să practici o activitate fizică în aer liber poate avea efecte benefice pe termen lung.

Mențin ochii sănătoși

Deși pare surprinzător, a fost demonstrat că activitățile fizice precum mers sau alergare au beneficii majore pentru sistemul vizual. Se menționează de asemenea, că simplu stat în picioare scade riscul de diabet, tensiune arterială și boli cardiovasculare, toate acestea putând conduce la cataractă sau degenerescență maculară. Antrenamentul cardio poate reduce presiunea intraoculară ce te ajuta să eviți glaucomul.

Pot crește durata de viață

Posibil cel mai mare beneficiu pe care îl oferă cele două sporturi este evitarea bolilor ce vin la bătrânețe. Se spune că o rutină în practicarea mersului sau alergării poate adăuga până la 7 ani la durata de viață, prin simplu fapt că ambele acționează precum antidepresive fiind capabil astfel să lupți împotriva unor tulburări cognitive precum demența sau alzheimer. Ajută de asemenea să previi afecțiuni precum tensiunea arterială, niveluri de colesterol ridicate sau diabet. Așadar nu mai sta pe gânduri, include mersul sau alergarea ca parte din viața ta și vei culege beneficiile pentru sănătate de-a lungul anilor.

 

MERS SAU ALERGARE? BENEFICII PENTRU SĂNĂTATE