fbpx

SFATURI DE NUTRIȚIE DUPĂ EFORT

O alimentare corectă înainte și în timpul efortului este bună, dar gestionarea recuperării este și mai bună. Frecvent neglijată, faza de recuperare are totuși un rol-cheie în rehidratarea, reîncărcarea rezervelor de energie și recuperarea musculară. Acesta va urmări, de asemenea, eliminarea toxinelor de oboseală.

După efort : De ce trebuie să ne recuperăm ?

Deoarece activitatea fizică cauzează oboseală generală și oboseală musculară. Recuperarea și întinderile permit:

– Secvențierea eficace a antrenamentelor sau a probelor,

– Ajută la progresul performanțelor,

– Favorizează+ prevenția împotriva accidentărilor.

După efort : Prioritate, hidratarea

În urma unui efort, organismul se află într-o stare de deshidratare mai mult sau mai puțin pronunțată, dar sistematică. Gravitatea acesteia depinde de intensitatea și durata efortului, de calitatea băuturii consumate în timpul efortului și de condițiile meteorologice din ziua efortului.

Transpirarea în timpul efortului provoacă o pierdere de apă și de minerale care trebuie compensate cât mai repede posibil.

Rehidratarea este scopul principal al rației de recuperare. Vă recomandăm utilizarea unei ape bicarbonate pentru a ingera un lichid alcalin în corpul dumneavoastră, ceea ce va ajuta la eliminarea deșeurilor acide acumulate în timpul efortului.

După efort : Inevitabil : « re-zaharisirea »

În urma unui efort, rezervele de energie sunt în curs de epuizare, deci trebuie reconstituite. Pentru aceasta, trebuie să asigurăm un aport rapid de carbohidrați. Idealul este de a reface rezervele într-o ora după efort, prin aport de carbohidrați.

2 soluții:

– Mancați alimentel ce conțin prioritar glucide simple: paste de fructe, semințe, fructe uscate, compoturi …

– Beți o băutură energizantă

După efort: Să nu uităm : proteinele

Rolul lor este de a accelera reparearea musculară. Acestea trebuie să fie consumate în termen de o oră după încetarea efortului. Alegeți o proteina Whey, este o proteina cu asimilare rapida. În plus, este bogată în BCAA, aminoacizi de recuperare.

După efort: Băutura de recuperare

Băutura de recuperare este ideală deoarece aduce tot ce este nevoie pentru a vă recupera bine într-un singur produs.

– apă (se prepară cu apă) pentru rehidratarea și remineralizarea organismului,

– glucide pentru restaurarea rezervelor energetice,

– Proteine pentru a promova repararea musculară.

Trebuie consumată de îndată ce activitatea se oprește.

Marie Fauchille

“Dietetician-Nutriționist, pasionată de raidurile multisport și de canotaj”

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (2 voturi, medie: 5,00 din 5)
Se încarcă...