O zi fără stres

ORA 9 TREZIRE LENTĂ

Astăzi nu sari din pat ! Îți acorzi timp să te trezești ușor. Deschide ușor ochii, inspiră profund umflând abdomenul și expiră la maximum tot aerul. Apoi întinde-ți tot corpul precum o pisică. Așază-te pe marginea patului și ridică-te ușor.

ORA 9:15 SUC DETOXIFICANT

Știi cum să îți debarasezi corpul de toxinele acumulate pe timpul nopții? Bând un pahar de apă călduță cu o lămâie presată. Nimic mai potrivit pentru a-ți purifica corpul și a îl pregăti pentru o zi bună. Având caracter diuretic, lămâia favorizează și tranzitul intestinal.

ORA 9:30 YOGA DE TONIFIERE

Pentru bunăstarea corpului și relaxarea spiritului, oferă-ți o pauză de yoga. Postura pe care am ales-o are numeroase beneficii: flexibilizează coloana vertebrală, dezvoltă cutia toracică, deschide pieptul, masează abdomenul evitând depozitele de grăsime, ajută la purificarea pielii și la circulația sângelui. Perfect pentru dezmorțirea mușchilor, este un exercițiu ideal pentru mai multă fermitate.

USHTRASANA: CĂMILA

Executarea exercițiului: asază-te pe genunchi, cu tălpile orientate spre tavan. Lasă bustul ușor pe spate. Dacă corpul îți permite, prinde călcâiele cu mâinile. Flexează-te mai mult, împingând bazinul în față. Capul este în prelungirea corpului în extensie. Menține postura atât cât poți, apoi revin-o lent, ridicând mai întâi o mână, și apoi pe cealaltă.

Respirație: inspiră înainte de coborâre; expiră când te apleci pe spate. Apoi menține poziția respirând normal.

Sfaturi de siguranță: trage abdomenul și încordează centura abdominală; întinde bustul și capul înainte de coborâre, pentru a nu apăsa mușchii lombari.

Repetiție: 4 repetări cu pauze mici

ORA 10 MIC DEJUN PROASPĂT

Înlocuiește cana de cafea cu o ceașcă mare de ceai verde. Băutură dietetică, aceasta arde caloriile și încetinește absorbția grăsimilor. A se consuma fără lapte și zahăr. Si pentru a îți potoli foamea, oferă-ți o felie de pâine din făină integrală cu puțin unt, brânză 0% grăsime și o portocală pentru vitamine.

ORA 11 GURĂ DE AER

Oferă-ți o zi minunată, dar nu stând pe canapea. Pentru a elimina toxine și a-ți recăpăta energia, ieși la aer. Profită de aerul proaspăt și înviorător, perfect pentru aerisirea spiritului. Dacă ai posibilitatea, alege un spațiu verde sau și mai bine malul mării pentru a îți oferi o adevărată baie de energie. Aerul marin favorizează o ionizare negativă puternică care reglează serotonina, hormon legat de stres.

ORA 11:30 COCKTAUL DE VITAMINE

Iată un suc special care crește nivelul energiei dar mai ales care asigură obiectivul de 800 de grame de fructe și legume pe zi. Ai nevoie de storcător de calitate, pentru a profita la maximum de toate vitaminele (cu foarte puține reziduuri seci rămase). Ai nevoie de 2 mere, 2 morcovi, ¼ cm de ghimbir. Sucul este gata.

ORA 12:30 PRÂNZ UȘOR

Optează pentru o rețetă ușoară și savuroasă pentru a îți face plinul de vitamine: taboulé de quinoa cu ierburi proaspete (Bombă energetică, Martine Fallon). Prepară 200 g de quinoa cu puțin ulei de măsline. Adaugă coajă rasă de lâmăie verde, migdale tocate, dar nu foarte mărunt, și prăjite în ulei de măsline, 1 ardei iute verde, tăiat fin, cubulețe mici de dovlecel și castravete, pătrunjel și mentă tocate și sare de mare.

ORA 14 PAUZA DE RELAXARE

Este timpul să visezi. Întinde-te confortabil și citește. Dacă simți nevoia, fă o siestă. Studii au demonstrat că o siestă între 20 și 90 de minute după-amiaza contribuie la creșterea performanțelor mentale și diminuează riscul de creștere în greutate. Această pauză din timpul zilei nu afectează deloc somnul din timpul nopții.

ORA 16 GUSTARE VEGETALĂ

5 migdale + 1 pahar de lapte de orez. Decât să te lași tentat de patiserie pentru gustare, mai bine optezi pentru niște migdale. Atenție, nu trebuie să consumi mai mult decât cantitatea care îți încape într-un pumn ! Cu un conținut redus de zaharuri, migdalele sunt bogate în fibre și proteine care potolesc senzația de foame. Laptele de orez este bogat în zaharuri lente, vitamine și minerale. Este dulce și este un bun digestiv.

ORA 17 GURĂ DE AER

La baza tuturor lucrurilor stă o respirație bună: un spirit sănătos într-un corp sănătos. Este indispensabil să cunoști respirația abdominală, pentru a calma organismul și a trece peste grijile de zi cu zi.

Exercițiu de relaxare: așezat pe podea sprijinit de perete sau întins pe spate, inspiră lent și profund pe nas. Plasează o mână pe abdomen și expiră pe gură trăgând ușor abdomenul (împinge-l cu mâna). Apoi inspiră pe nas umflând doar abdomenul (abdomenul se umflă). Expiră lent pe gură (expirația este mai lentă decât inspirația). Repetă acest exercițiu de 3 ori la rând.

ORA 18 RITUALUL DE SEARĂ

Ce poate fi mai bine decât să termini o zi de detoxificare printr-o ședință de auto masaj? Iată un ritual de 3 minute pe care să îl urmezi în fiecare seară pentru îmbunătățirea circulației și eliminarea toxinelor: auto masajul abdominal. Un obicei ideal pentru drenarea, eliminarea apei și favorizarea digestiei. Începi prin a realiza mișcări circulare pe abdomen, în sensul acelor de ceasornic. Continuă printr-o mișcare de palpare-rulare: prinde pielea cu o mână sau cu ambele mâini, și ruleaz-o între degete.
Astăzi nu sari din pat ! Îți acorzi timp să te trezești ușor. Deschide ușor ochii, inspiră profund umflând abdomenul și expiră la maximum tot aerul. Apoi întinde-ți tot corpul precum o pisică. Așază-te pe marginea patului și ridică-te ușor.
O ZI FĂRĂ EXCESE

Deschide ușor ochii, inspiră profund umflând abdomenul și expiră la maximum tot aerul.

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (Nu există încă evaluări)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020