Este dovedit din punct de vedere medical: practicarea unei activități fizice consecvente îți permite să rămâi în formă. Printre,,sporturile de sănătate”, mersul rapid se remarcă prin beneficiile legate de anduranță.

Beneficiile oferite de mersul sportiv, ca sport de anduranță

În sport, fiecare persoană este motivată de lucruri diferite.  Unii dintre noi practică mersul sportiv pentru a pierde în greutate, alții pentru a se elibera de stres sau, pur și simplu, pentru a evada din rutina zilnică.

Dar, indiferent de motive, mersul sportiv contribuie la păstrarea sănătății!

Cum arată și Charles Aisenberg, medic sportiv, afiliat al Institutului Național de Sport, Expertiză și Performanță, mersul sportiv asigură beneficii pe mai multe planuri:
,,Practicarea unei activități sportive scade riscul apariției hipertensiunii arteriale și supragreutății ce favorizează formarea bolilor cardiovasculare. Pe lângă acestea, sportul te ajută să îți întărești imunitatea și să lupți împotriva osteoporozei ”. Aceste numeroase beneficii apar atunci când practici mersul activ de anduranță, adică acela ce presupune depunerea unui efort de peste 30 de minute.

SPORT DE ANDURANȚĂ SAU DE REZISTENȚĂ: EFECTE DISTINCTE ASUPRA SĂNĂTĂȚII

Charles Aisenberg  diferențiază efectele activității fizice de anduranță, de cele ale unei activități de rezistență. Care sunt, deci, diferențele ?

În anduranță : efortul cardiac este susținut pe o perioadă îndelungată.  Atunci când practici 45 de minute de mers sportiv, favorizezi un aport constant de oxigen. Acest efort te ajută să îți lucrezi inima și să îți cureți arterele. Ba mai mult, mersul sportiv solicită grăsimile, pentru a alimenta mușchii și pentru a-ți permite să reziști mai mult timp.

În rezistență : efortul cardiac este scurt și violent. Atunci când alergi 400 de m, lucrezi mai mult sau mai puțin în apnee, fără a permite acest aport de oxigen pe care ți-l oferă mersul rapid.

Vei realiza că, pentru a avea grijă de sănătatea ta, este ideal să practici în mod consecvent un sport de anduranță. Mersul sportiv, fiind un sport ușor și fără șocuri pentru articulații, reunește toate beneficiile ședințelor de alergare de anduranță, dar fără inconvenientele aferente.

 

ANDURANȚĂ SAU REZISTENȚĂ: PE CARE SĂ O DEZVOLȚI ÎN CADRUL MERSULUI ACTIV ?

Pentru a ști dacă lucrezi în anduranță sau în rezistență, e important să îți observi ritmul cardiac. ,,Și, mai precis, procentul frecvenței cardiace maxime (FCM), în timpul efortului ”, precizează Charles Aisenberg.

  • Ședința de anduranță se află între 60 și 75 % din FCM
  • Ședința de rezistență se află între 75 și 95 % din FCM

În timpul ședințelor de anduranță, îți recomandăm să iei în calcul și fracționarea ( ședința de rezistență ), pentru a cumula beneficiile acestor două tipuri de efort. Astfel, vei putea vedea în scurt timp beneficiile pe care mersul sportiv le aduce corpului tău. Prin intermediul mersului sportiv rămâi motivat tot timpul!
Este dovedit din punct de vedere medical: practicarea unei activități fizice consecvente îți permite să rămâi în formă. Printre “sporturile de sănătate”, mersul rapid se remarcă prin beneficiile legate de anduranță.

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (2 voturi, medie: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*