Imagini cu patru copii în drumeție

Pentru că noi creăm produsele Decathlon, avem puterea de a le concepe eco!

Pe lângă faptul că îți propunem produse sportive performante, echipele noastre se angajează să le fabrice ținând cont de impactul lor asupra mediului înconjurător. Pentru a ajunge acolo, dezvoltăm ceea ce numim Ecodesign (= criterii definite la nivel intern și care sunt specifice companiei noastre).

De ce avem produse Ecodesign? Emisiile de CO2 ale DECATHLON

Demersul Ecodesign

Conceptul Ecodesign înseamnă să ții cont de mediu încă din primele etape de concepere și în timpul ciclului de viață al produsului.

În mod concret, asta înseamnă să te gândești la modul în care este posibilă reducerea impactului asupra mediului înconjurător pe toată durata vieții.

Un produs gândit (sau regândit) în cadrul unui demers de concepere eco rămâne un produs care îndeplinește aceeași funcție ca un produs conceput în mod clasic: un tricou de jogging Eco-design este în continuare un tricou bun de jogging!

Ilustrarea ciclului de viață al produselor

Ciclul de viață al unui produs

Este vorba de mai multe etape prin care un produs va trece de-a lungul vieții.

- materiile prime: extracție și prelucrare
- producția : tehnici de fabricare
- transportul : de la locul de producție până la locul de distribuție
- distribuția : locul și modul de vânzare
- utilizarea : utilizare, spălare și întreținere
- sfârșitul vieții : reparații, reciclare, distrugere

Imagine cu 3 persoane responsabile de conceperea unei genți

Criteriile noastre de Eco-design

Pentru noi, Ecodesignul este precis!

Echipele noastre de concepere au stabilit un cadru exigent pentru a defini acest demers. Produsele avute în vedere trebuie să răspundă unuia dintre aceste două criterii:

1.Impactul lor asupra mediului trebuie:
- să fie redus cu cel puțin 10% în comparație cu modelul precedent, în cazul cel puțin unuia dintre următorii indicatori: schimbare climatică, poluarea aerului, poluarea apelorși epuizarea resurselor.

- să crească durata de viațăcu peste 30% din durata de viață a unității funcționale și să păstreze performanțele.

- să acopere cel puțin 80% dintre defecțiunile cele mai curente, utilizând instrumentul indicelui de reparabilitateși diferențiindu-se pe piață.

SAU

2. Trebuie să justifice anumite acțiuni de concepere precise: cel puțin 70% din greutatea produsului din poliester reciclat, material compus din bumbac provenit din agricultura bio în proporție de cel puțin 90%, vopsiri mai puțin consumatoare de apă etc.

Imagine cu afișajul impactului ecologic al unui pulover

Ce legătură are informarea privind mediul înconjurător cu Ecodesign?

Pe lângă Eco-design, am început evaluarea impactului pe care câteva dintre produsele noastre îl au asupra mediului.

Informarea privind mediul înconjurător îți oferă oportunitatea de a compara impactul ecologic al mai multor produse din aceeași familie (de exemplu, în familia de tricouri).

Din acest motiv, este important să ai o evaluare a impactului asupra mediului pe care îl au toate produsele Decathlon și alte mărci vândute de Grup. Pe data de 31 decembrie 2022, peste 62% din referințele companiei reprezintă 82% din cifra de afaceri.

Acest sistem de notare, deja prezent pe produsele electrocasnice, ajunge de acum înainte la produsele noastre, datorită calculelor savante ale echipelor noastre!

Imagine cu 4 copii în natură

Mergem și mai departe

Pentru a aprofunda controlul asupra materiilor prime și pentru a reduce
amprenta asupra mediului înconjurător, DECATHLON a decis în anul 2022
să își concentreze eforturile asupra celor cinci familii de materii prime
cu cel mai mare impact în ceea ce privește cantitățile utilizate și impactul
CO2: metalele (aluminiu, oțel, fontă), textilele (naturale
și sintetice), hârtia, plasticul și cauciucul.


Pentru fiecare dintre aceste materiale, echipele dedicate au în prezent
responsabilitatea de a dezvolta soluții și inovații, de a încheia
parteneriate dintre cele mai pertinente și de a anima doi indicatori de
performanță: procentul de integrare al materiilor prime mai durabile
în produse și emisiile de CO2 evitate.

Pentru că noi suntem cei care concep produsele noastre, avem puterea de a le concepe eco!

Produsele noastre trebuie să îndeplinească numeroase cerințe tehnice și de calitate. Alternativele nu sunt întotdeauna tehnologii ajunse la maturitate pe piață. De exemplu, utilizăm "bumbac bio" pentru anumite produse, a căror cultură este mai puțin productivă. Din acest motiv, disponibilitatea bumbacului provenit din agricultura bio de pe piață este mai puțin consecventă decât cea a bumbacului cultivat în mod convențional.

La sfârșitul anului 2022, 23% din CA a DECATHLON provenea din produse Eco-design. Înțelegând care sunt concecințele schimbărilor climatice și ale epuizării resurselor, echipele Decathlon au ca obiectiv ca, până în 2026, 100% din produse să fie concepute eco.

Imagine cu trei practicanți de snorkeling purtând măști Easybreath

Dacă este să pătrundem mai în profunzimile subiectului...

Ne dorim să îți facem cunoscute și să înțelegi acțiunile noastre de reducere a impactului asupra mediului, însă echilibrul între explicațiile simple și dorința de a oferi cât mai multe detalii este destul de dificil de găsit. De aceea, pentru a afla mai multe detalii, punem la dispoziție Declarația de performanțe extra-financiare. Este publicată în fiecare an, pentru a detalia toate inițiativele noastre de dezvoltare sustenabilă.

Celelalte promisiuni ale noastre

ANGAJAMENTELE NOASTRE, PENTRU A RĂSPUNDE SCHIMBĂRILOR CLIMATICE

ANGAJAMENTELE NOASTRE, PENTRU A RĂSPUNDE SCHIMBĂRILOR CLIMATICE

Schimbările climatice fac parte din realitate și trebuie să le luăm în serios. În fiecare zi, lucrăm pentru a reduce impactul nostru asupra mediului, în toate activitățile companiei noastre. Descoperă aici ce ne-am propus pentru a reduce impactul nostru asupra mediului.