Sfaturi pentru alergare pe zăpadă

Pe timp de iarnă avem parte de trasee cu zăpadă, mai ales în zonele montane. Nu crede că trebuie să-ți petreci tot timpul în interior, la căldură, căci poți să alergi. Profită de această vreme, pentru a admira peisajele mirifice.

 

Sfaturi pentru alergare pe zăpadă

Echipament pentru alergare pe zăpadă

Alergarea pe zăpadă necesită câteva adaptări, începând cu un echipament adecvat vremii foarte reci, și mai ales dacă ești expus la vânt.

Trebuie să alegi încălțăminte de alergare cu crampoane, pentru a evita riscul alunecării. Chiar dacă zăpada atenuează puțin căderile, trebuie să fii precaut tot timpul. Poți folosi și elemente de fixare (un fel de arcuri) sub încălțăminte. Acestea îmbunătățesc semnificativ aderența. Acestea sunt echivalentul lanțurilor pe care le folosești la roțile mașinii, pentru a putea înainta pe zăpadă.

Ce tehnică să folosesc, pentru a alerga în siguranță pe zăpadă?

 Schimbarea aderenței în funcție de tipul suprafețelor înzăpezite poate fi deranjant. O pârtie curățată pentru practica de schi fond este asemănătare cu condițiile de practică obișnuită de sport în natură, chiar și pe șosea. Dar, câțiva metri mai încolo, te trezești pe o porțiune cu mai multă zăpadă, care ajunge până sub genunchi. Acest lucru poate fi anticipat, iar cea mai bună soluție este, mai întâi de toate, să studiezi traseul pe care vei alerga. Drumul cel mai rapid nu e neapărat în linie dreaptă, ci un traseu pe care ai unde păși.

 

Trebuie să te gândești să-ți adaptezi și fuleul. Pentru aceasta, trebuie doar să reduci amplitudinea acestuia. Cu cât este mai scurt, cu atât vei pune mai rapid celălalt picior pe pământ, fără a aluneca, astfel limitând riscul căderilor. Centrul de greutate este influențat de poziționarea corpului, care asigură un echilibru mai bun pe porțiunile înghețate.

Cu partea superioară a corpului liberă și mâinile ușor îndepărtate de corp, rămâi stabil. Gândește-te la echilibristul care merge pe funie, sau la practicanții de slackline care se folosesc doar de brațe pentru a-și ține echilibrul.

 

Antrenează-te!

Pregătirea fizică generală este benefică pentru alergarea pe zăpadă. De fapt, mușchii abdominali sunt foarte solicitați în timpul alergării pe această vreme. Acest lucru ajută la practicarea alergării pentru restul sezonului.

Acordă o atenție deosebită alimentației

Pe vreme rece corpul consumă mai multă energie în timpul sportului. Ceea ce înseamnă că trebuie să ai o alimentație corespunzătoare, pentru a compensa pentru pierderile caloriilor. Nu neglija hidratarea din timpul sportului. Chiar dacă senzația de sete nu este prezentă, nevoia corpului de a se hidrata rămâne.

Sfaturi pentru alergare pe zăpadă

Ai curaj să alergi pe zăpadă!

În cele din urmă, există tot mai multe competiții care au loc în stațiunile de schi, printre care și cele montane. Aceasta este o ocazie de a-ți pune cu plăcere numărul de curse pe piept și de a pune în practică toate sfaturile din acest articol. Adesea, aceste curse sunt destul de scurte și, prin urmare, nu necesită un antrenament intens, și mai ales că, asemenea multora dintre noi, ești în căutare de plăcere și de a te auto-depăși, decât de performanță pură.

 

Nu lăsa frigul și zăpada să fie un pretext pentru a hiberna din punct de vedere sportiv. Din contra, profită de acest timp pentru a trăi clipe magice. Odată ce va veni primăvară, vei fi sigur că ți-ai păstrat condiția fizică bună și că ai scăpat de micile excese cauzate de sărbătorile de la finele anului.

Descoperă sfaturile noastre