Cum să înoți pentru a arde cât mai multe calorii?

Putând fi practicat la orice vârstă și pe orice tip de vreme, înotul este adesea recomandat de către medici în cadrul regimului de slăbire sau ca activitate pentru menținere în formă.

Bărbat care înoată

Bun pentru sănătate și menținerea condiției fizice, înotul este un sport plăcut și adesea extrem de consumator de energie în cazul sesiunilor consecvente.

În medie, o oră de înot practicat la o intensitate moderată permite arderea a 500-600 calorii.Nu e deloc rău, nu-i așa?

Nu ți se pare suficient? Atunci, te încurajăm să nu mai amâni organizarea atentă a antrenamentelor, pentru a reuși să crești numărul de calorii arse, fără a petrece mai mult timp în piscină.

 

DIVERSIFICAREA TIPURILOR DE ÎNOT

Diversitatea este, în același timp, inamicul plictiselii și al caloriilor!

Desigur, durata și intensitatea sesiunii de înot influențează numărul de calorii arse.

Diversificarea sesiunilor de înot prin schimbarea tipului de înot, de exercițiu sau de postură nu este foarte complicat de pus în practică și ajută arderea mai eficientă de calorii.

În primul rând, este important să nu obișnuiești corpul cu acest efort sau el va arde și mai puține calorii decât înainte.

Acesta poate deveni un obicei și poți ajunge în situația în care efectul nu mai este cel așteptat.

În plus, schimbarea stilului de înot permite lucrarea părților corpului într-o manieră uniformă.

Alternând trei sau patru stiluri de înot în timpul antrenamentului, vei permite o lucrare eficientă a tuturor grupelor musculare.

Stilurile de înot care presupun un efort intens și complet asupra corpului și, deci, un consum mare de calorii sunt bras și fluture.

Există patru stiluri de înot, așadar poți realiza fără probleme un număr foarte mare de exerciții cu sau fără echipament suplimentar.Imaginează-ți toate posibilitățile!

 

DIVERSIFICAREA ECHIPAMENTULUI

Contează mult acest lucru!Nu servește la nimic să folosești în același timp un pull buoy, o plută, palmare, labe de înot și un elastic de înot!

Pentru a arde cât mai multe calorii în timpul sesiunilor de înot, utilizarea variată a echipamentului pentru antrenamente este foarte eficientă.

Mai exact, utilizarea unor labe de înot sau palmare favorizează concentrarea asupra tehnicii de înot și asupra calității mișcărilor. Această conștientizare a dinamicii mușchilor permite obținerea de rezultate mai bune pe termen lung.

De asemenea, diversele materiale de antrenament opun o rezistență suplimentară apei, ceea ce contribuie la reducerea hidrodinamismului și la încetinirea avansării. Contrar a ceea ce ai putea crede, acest lucru este unul pozitiv pentru antrenamentul pe care îl desfășori, deoarece va trebuie să dublezi efortul pentru a efectua aceeași mișcare.

Și după cum știi, cu cât efortul este mai mare, cu atât și numărul caloriilor care dispar este mai mare!

 

DIVERSIFICAREA RITMULUI ȘI A INTENSITĂȚII

Schimbările de intensitate și ritm sunt și în cazul înotului, precum pentru toate sporturile, o modalitate infailibilă pentru a arde cât mai multe calorii, deoarece corpul tău va trebui să se obișnuiască rapid cu acestea.Exact ca în cazul alergării, divizarea efortului rămâne un aspect important!

Timpul de odihnă este, de asemenea, un criteriu important de luat în considerare. Există două soluții pentru a arde un număr cât mai mare de calorii prin timpul de odihnă. . Dacă îl reduci între fiecare serie sau bazin, ritmul tău cardiac va trebui să se adapteze rapid și vei arde mai multe calorii, fără a înota neapărat mai mult.

- Cea mai bună dintre soluții rămâne recuperarea activă.Rămânerea în mișcare îți permite să menții pulsul la un anumit nivel, cea ce va favoriza consumul de calorii.

- Una dintre modalitățile cele mai clasice de recuperare activă este să înoți pe spate, cu ambele brațe. Aceasta îți permite, la 50 sau 100 metri, să îți relaxezi mușchii, efectuând pe spate, mișcări de bras cu picioarele și cicluri de brațe cu membrele superioare simultan.



Lasă diversificarea să ocupe un loc important în timpul antrenamentelor tale! În afară de a sparge rutina, dacă toate condițiile de mai sus sunt îndeplinite, poți arde până la 700 sau chiar 800 de calorii pe oră.Impresionant, nu-i așa?