Ecomobilitatea membrilor echipei și a clienților

Mobilitatea membrilor echipei și a clienților

Pentru a crește gradul de conștientizare asupra mobilității cu un impact mai redus asupra mediului

Mobilitatea clienților DECATHLON în drum spre magazin și a membrilor echipei DECATHLON în drum spre locul de muncă reprezintă 12,2% din totalul emisiilor de CO2 ale companiei în 2022. Pentru a reduce acest impact, pentru a promova moduri de transport care au un impact mai redus asupra mediului și pentru a încuraja utilizarea lor în fiecare zi, DECATHLON se implică activ în domeniul unei mobilități mai durabile. Principalele obiective ale acestei strategii sunt: reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră legate de activitatea comercială, promovând în același timp beneficiile pentru sănătate ale modurilor de transport active.

Definiții: mobilitate activă și mobilitate ușoară

Mobilitatea activă pentru Decathlon: mijloace de transport care utilizează energia umană fără asistență, cu excepția asistenței electrice.
Ecomobilitate sau mobilitate ușoară pentru Decathlon: mijloace de transport care emit mai puțin de 0,10 kg de CO2 pe kilometru, precum și autobuzele și mașinile electrice. Mașinile termice și motocicletele nu sunt incluse în procentul de ecomobilitate.

Cifre privind ecomobilitatea membrilor echipei și a clienților

Mobilitate ușoară: definirea unor obiective ambițioase

În 2022, 33% din kilometrii parcurși de membrii echipei Decathlon pentru a ajunge la serviciu au fost parcurși folosind mobilitatea activă sau ușoară (21 % în 2021).

Acest progres a fost posibil datorită schimbului de bune practici între țări. Având în vedere că obiectivul companiei (30% până în 2026) a fost depășit cu trei puncte deja în acest an, Decathlon își propune acum să atingă 40% din kilometrii parcurși folosind mobilitatea activă sau ușoară până în 2026.
Pentru a măsura acest indicator, sunt utilizate mai multe instrumente, în funcție de țară:
❓ un sondaj intern pentru a identifica numărul de kilometri parcurși, la nivel de magazin și de țară (24 de sondaje realizate în 2022);
📱 o aplicație mobilă, care calculează automat deplasările;
🙋‍♀️ o declarație prin intermediul software-ului de gestionare a datelor umane.

În 2022, 17% din kilometrii parcurși de clienți pentru a merge în magazinele Decathlon au fost parcurși folosind mobilitatea activă sau ușoară în anul 2022 (14% în 2021).

Obiectivul de 30% până în 2026 rămâne neschimbat.

Ecomobilitatea membrilor echipei și a clienților

Cifre pentru anul 2022

Obiectivul ca 30% din kilometrii parcurși
de membrii echipei pentru a se deplasa
la locul de muncă să fie parcurși folosind
mobilitatea activă sau ușoară a fost atinsă în
2022. Prin urmare, DECATHLON își ridică ambiția
la 40% până în 2026.

Compania continuă testul dedicat
ecomobilității în Spania și se pregătește să
acțiuni similare la nivel
internațional.

Construirea unei strategii internaționale

Soluții testate în Spania

Din 2020, DECATHLON testează o serie de soluții în Spania pentru a încuraja dezvoltarea mobilității
ușoare și active.

Pentru membrii echipei, aceste soluții constau în:
🚲 organizarea de evenimente anuale privind mobilitatea durabilă, pentru a crește gradul de conștientizare a problemelor de ecomobilitate și pentru a dezbate care sunt cele mai bune practici pentru viața de zi cu zi;
👩‍💻 dezvoltarea unui instrument de colectare și asigurare a fiabilității datelor referitoare la deplasările active ale membrilor echipei de acasă/la locul de muncă.

În 2022, echipele din Spania au organizat „Provocarea mobilității” cu scopul de a încuraja o schimbare rapidă a obiceiurilor: 3 283 de participanți înscriși în acest an au parcurs echivalentul a 748 000 de kilometri folosind mijloace de transport durabile.

În plus, un parteneriat cu EMS (Empresas por la movilidad sostenible: Companii pentru mobilitate durabilă) permite membrilor echipei Decathlon să ia parte la diverse dezbateri alături de alte companii pe tema reducerii emisiilor de gaze cu efect de seră.
Dacă vrei să afli mai multe informații despre EMS, consultă: https://www.movilidadsostenible.com.es/

Pentru a încuraja mobilitatea ușoară și activă, compania a pus la dispoziția membrilor echipei și instrumente adaptate la viața lor de zi cu zi:

📱 o aplicație mobilă pentru a încuraja folosirea în comun a mașinilor între angajați, care oferă, de asemenea, informații privind amprenta de carbon a deplasărilor;
🧭 trasee și parcări sigure pentru biciclete și trotinete;
🧮 un calculator de economii.

Mobilitatea membrilor echipei și a clienților

Decathlon Spania a primit "Premiul internațional pentru mobilitate"

Decathlon Spania a primit "Premiul internațional pentru mobilitate" acordat de EMPRESAS POR LA MOVILIDAD SOSTENIBLE pentru cea mai bună strategie de mobilitate durabilă.
Juriul, care a decis să premieze Decathlon după ce a analizat în detaliu planul nostru Mobility Director, este format din Ministerul Transporturilor, Mobilității și Urbanismului, Ministerul Tranziției Ecologice și Dezvoltării Demografice, Direcția Generală de Trafic, IDAE. Instituto para la Diversificación y Ahorro de la Energía, Royal Spanish Academy of Engineering, CSIC, Conama... așa că suntem foarte mândri!

Mobilitatea ușoară pentru clienți

Pentru a încuraja clienții să utilizeze mijloace de transport sustenabile, au fost întreprinse o serie de acțiuni pentru:
- a încuraja deplasările sustenabile și a promova utilizarea mijloacelor de transport care contribuie la creșterea activității fizice și la îmbunătățirea sănătății;
- a dezvolta infrastructuri dedicate la fața locului (parcări securizate pentru biciclete și trotinete);
- a furniza echipamente sigure și adaptate la ecomobilitate, în fiecare magazin nou deschis în țară (punct de
încărcare pentru vehicule electrice, parcare pentru trotinete, construirea de piste pentru biciclete în împrejurimi etc.).

În 2022, Decathlon Spania a organizat „Săptămâna mobilității” și alte 229 de evenimente dedicate acestei teme. De asemenea, pentru a promova dezvoltarea"ecomobilității" în Spania, compania a redactat împreună cu aproximativ douăzeci de organizații publice și
private (companii, asociații și administrații publice) un manifest pentru mobilitate activă).

Pentru a îmbunătăți securitatea bicicletelor clienților săi, Decathlon a înlocuit lanțurile antifurt vechi și deteriorate cu echipamente noi, reducând astfel riscul de furt în parcările din apropierea fiecărui magazin (aproape 1.000 de locuri de parcare vizate până în 2022).

Rezultate

De la introducerea acestor măsuri, performanțele în materie de ecomobilitate în Spania s-au îmbunătățit semnificativ:
- 19,1% din kilometrii parcurși de membrii echipei sunt realizați prin mobilitate activă sau mobilitate ușoară (16,6% în 2021)
- 420 de membri ai echipei au renunțat să se mai deplaseze cu mașina la locul de muncă pentru a folosi un mijloc de transport mai sustenabil între 2021 și 2022
- 16,3% din kilometrii parcurși de clienți sunt realizați prin mobilitate activă sau mobilitate ușoară (7,4% în 2021)

Trebuie remarcat faptul că acțiunile desfășurate în țară au fost recunoscute și pe plan extern. Anul acesta, Decathlon Spania a devenit prima companie care a obținut eticheta Mobilité Territoire Vélo și a câștigat pentru al treilea an consecutiv Urban Mobility Challenge 2022.
(Urban Mobility Challenge este o competiție de o lună între universități și companii publice și private care se concentrează pe mobilitatea durabilă.
Scopul este acela de a parcurge cât mai mulți kilometri posibil cu mijloace de transport sustenabile.)

Dacă dorești să afli mai multe despre eticheta Mobilité Territoire Vélo: https://biketerritory.com/es/sellos

Ecomobilitatea membrilor echipei și a clienților

Acțiuni desfășurate la nivel internațional

În urma testului din Spania, obiectivul este acum de a împărtăși aceste planuri de acțiune cu cât mai multe țări, ajutându-le în același timp să își construiască propriile strategii de ecomobilitate, care să țină seama de constrângerile și specificul local.

Datorită dezvoltării unei rețele globale și schimbului constant de bune practici, unele țări au început deja să urmeze exemplul DECATHLON Spania. Printre acestea se numără Brazilia, Chile, Franța, Ungaria, Italia, Polonia și Thailanda. În fiecare dintre aceste țări, a fost numit un manager de proiect pentru ecomobilitate pentru a implementa inițiativele la nivel local și pentru a instrui membrii echipei.

Ecomobilitatea în Chile

În 2022, DECATHLON Chile a realizat un sondaj în rândul colaboratorilor săi pentru a evalua mobilitatea activă și mobilitatea ușoară. Rezultatele au arătat că 45 % dintre membrii echipei Decathlon folosesc zilnic un mod de transport sustenabil și că 12 % dintre aceștia s-au confruntat deja cu o problemă legată de siguranță în timpul călătoriei lor.

Date fiind rezultate, echipa locală a decis să organizeze campanii de conștientizare a siguranței rutiere pentru colaboratori:
🖥 s-a desfășurat o campanie de sensibilizare cu privire la "ecomobilitatea conștientă" cu, pe de o parte, mărturii ale victimelor accidentelor rutiere și, pe de altă parte, difuzarea de videoclipuri privind impactul mijloacelor de transport asupra mediului;
📢 s-a organizat o campanie de comunicare cu o expoziție murală în magazin pe tema dezvoltării durabile, crearea de conținut pe rețelele de socializare despre siguranța rutieră și schimbul de sfaturi pe internet despre cum să pedalezi în siguranță.

Pentru a continua sensibilizarea colaboratorilor săi, Decathlon Chile a organizat „Mobility Challenge” (Provocarea mobilității). Fiecare angajat Decathlon a avut sarcina de a urma traseele prestabilite și actualizate într-o aplicație dedicată evenimentului, înregistrând în același timp kilometrii parcurși folosind mijloace de transport durabile. În acest an, 60% din kilometrii parcurși de angajații Decathlon pentru a ajunge la locul de muncă au fost parcurși prin mobilitate activă sau mobilitate ușoară în Chile.

Ecomobilitatea membrilor echipei și a clienților

Organizarea de evenimente de sensibilizare

Pentru a încuraja o schimbare rapidă a obiceiurilor
zilnice de deplasare, șase țări (Germania, Brazilia, Columbia,
Spania, Filipine și Singapore) au organizat „Săptămâna
mobilității” în perioada 16-22 septembrie 2022. Au fost organizate ateliere de reparare
a bicicletelor, teste de produse în magazine, sesiuni de descoperire a de trasee
în jurul orașului și sfaturi din partea echipelor de pe teren.
De asemenea, pe parcursul anului au fost organizate
155 de evenimente dedicate ecomobilității în opt țări
Belgia, Republica Coasta de Fildeș, Croația, Franța, Ungaria, Filipine, Slovenia și Tunisia).


Pentru prima dată, mai multe țări au introdus,
de asemenea, inițiative de sensibilizare a clienților și a membrilor echipei
cu privire la deplasările sustenabile, în Asia, în 2022:
▪️ în India: pentru a marca Ziua Mondială a Bicicletei, magazinele
au oferit verificări gratuite ale bicicletelor, utilizarea unei platforme
pentru ca angajații să împrumute biciclete și reduceri suplimentare
la produsele second-hand;
▪️ în Filipine: magazinele, împreună cu ONG-uri locale și
organizații guvernamentale, au sărbătorit ,,Săptămâna
mobilității" prin organizarea de evenimente precum plimbări cu
bicicleta pentru clienți și angajați, lecții gratuite de ciclism
pentru copii și verificări gratuite ale bicicletelor.

MERGEM ȘI MAI DEPARTE

Obiectivul nostru: Să emitem cu 20% mai puțin CO2 (față de 2021)

Obiectivul nostru pentru 2026

Să economisim energie, să folosim mai mult energiile regenerabile, să creăm produse cu o durată mai mare de viață, să reparăm mai mult, să reutilizăm...