ZIUA SPORTIVĂ: 10 SFATURI SPORT ȘI NUTRIȚIE

Alimentația corectă în timpul antrenamentelor, competițiilor, este unul dintre factorii primordiali pentru a-ți atinge obiectivele sportive. Alimentația trebuie să facă parte din ritmul vieții sportive, pe același plan cu antrenamentele și somnul.

Noi propunem 10 sfaturi privitoare la nutriție, pentru a începe ușor și simplu activitatea de sport.

Sfat 1 : Ia masa la ore fixe

Acest lucru permite organismului să primească un aport energetic constant. Astfel, el poate să se adapteze și să gestioneze mai bine digerarea alimentelor în timpul sportului și după acesta.

Sfat 2 : Servește micul dejun

Există mulți sportivi care nu servesc micul dejun. Aporturile de glucide și proteine de la micul dejun influențează desfășurarea întregii zile. Dacă acest aport este slab, atenția și puterea de concentrare vor scădea, din cauza hipoglicemiei. Aceste fenomene sunt mult mai pronunțate dacă perioada dintre micul dejun și prânz este prea lungă, sau dacă te antrenezi după-amiaza. Desfășurarea ședinței sportive va fi afectată, precum și recuperarea, la finalul activității, din cauza faptului că masa următoare nu va putea compensa carențele provocate de lipsa micului dejun.

Sfat 3 : Păstrează o alimentație variată și echilibrată

O alimentație variată acoperă marea parte a necesităților de vitamine și minerale. Alimentația are drept scop menținerea sănătății, dar și optimizarea capacităților fiziologice ale sportivului.

Sfat 4 : Hidratează-te

Cel mai bun mijloc de a evita deshidratarea este să bei apă în mod constant. Trebuie să te hidratezi înaintea, în timpul sportului și după acesta. O hidratare corespunzătoare permite o recuperare mai bună. Consecințele deshidratării pot fi: reducerea performanțelor, accidentele musculare, apariția problemelor digestive. Apa este singura băutură indispensabilă pentru o hidratare. De aceea, pentru un efort mai mare de 1 oră, băuturile pentru efort vă pot energiza.

Sfat 5 : Consumă alimente ce te energizează

Activitățile fizice consumă foarte multă energie. De aceea, trebuie să o reînnoiești constant. Alimentele care asigură această energie sunt cele care conțin amidon și sunt bogate în glucide complexe. Pentru eficiență maximă, se recomandă repartizarea lor pe tot parcursul zilei, adică la fiecare masă.

Sfat 6 : Consumă fructe și legume

Fructele și legumele sunt aporturi calorice slabe, dar acoperă necesitățile nutriționale de vitamine și minerale, care au un impact direct în asimilarea corectă a nutrienților. De asemenea, sunt bogate în fibre și ușurează tranzitul intestinal.

Sfat 7 : Consumă alimente înainte de efort

Masa înainte de efort sau competiție influențează performanțele acesteia din urmă. O alimentație insuficientă poate să ducă la hipoglicemie, o alimentație prea consistentă sau bogată poate provoca tulburări digestive. Din acest motiv, se recomandă alegerea unei mese complete și ușor de digerat.

Sfat 8 : Consumă alimente în timpul activităților sportive

Hidratarea și alimentația în timpul efortului sunt factori-cheie pentru a evita deshidratarea și scăderea de energie, și, deci, a performanțelor. Există trei elemente esențiale: apa, pentru hidratare, sodiul, pentru a compensa pierderile de apă în urma transpirației și glucidele, pentru a compensa pierderile de energie.

Sfat 9 : Nu neglija faza de recuperare

Odată competiția sau antrenamentul terminate, sportivii au tendința să uite de faza de recuperare. Totuși, după efort, corpul are nevoie să își regăsească echilibrul. Trebuie, deci, să fii atent să compensezi toate pierderile hidro-electrolitice și să îți reînnoiești rezervele de energie atât de necesare pentru continuarea antrenamentului din ziua următoare.

Sfat 10 : Atenție la alcool!

Alcoolul nu este recomandat pentru sportivi. Caloriile aduse de către acesta (7kcal/ g alcool) nu pot fi utilizate pentru efortul muscular. Alcoolul reduce capacitățile fizice și crește toxinele pe care organismul ar trebui să le elimine. În plus, accelerează deshidratarea și modifică reglarea transpirației. De reținut este și faptul că alcoolul este considerat produs dopant pentru anumite federații.

Sursă : Aptonia
Alimentația corectă în timpul antrenamentelor, competițiilor, este unul dintre factorii primordiali pentru a-ți atinge obiectivele sportive. Alimentația trebuie să facă parte din ritmul vieții sportive, pe același plan cu antrenamentele și somnul.

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020