Training band sau banda elastică – beneficii, antrenamente, cum o alegi

Accesibilă, ușoară și extrem de eficientă, banda elastică sau „training band-ul” este un accesoriu care poate fi folosit oriunde alegi să faci antrenamentul. Acasă, la sală sau în parc, poți lua cu tine acest instrument fitness. Imaginați-vă o sală de forță pe care o putem stoca în rucsac după încheierea sesiunii. Un vis? Nu chiar, banda elastică este reală, fiind din ce în ce mai folosită de sportivi. Aceste benzi elastice au multe avantaje, pe care ți le prezentăm chiar în rândurile următoare.  

Banda elastică – la ce se poate folosi 

Banda elastică Training permite efectuarea cu ușurință a tracțiunilor și a flotărilor, indiferent de nivelul tău și, în acest fel, te poate ajuta să scapi de câteva kilograme.

Spre deosebire de gantere, benzile elastice oferă o rezistență variabilă și progresivă, iar acest lucru permite dezvoltarea forței, a vitezei și a rezistenței, în timp ce constrângerile articulare se reduc.

Dacă dorești să mergi și mai departe, poți face un exercițiu mai intens, prin adăugarea benzii de antrenament la rezistența unei gantere, a unei bare sau a unui aparat.

Banda elastică Training poate fi folosită pe parcursul sesiunii de stretching, pentru dezvoltarea flexibilității.

 

Care sunt beneficiile exercițiilor cu bandă elastică

Pe scurt, banda elastică poate fi folosită atât în cadrul antrenamentelor de încălzire, recuperare musculară, cât și ca instrument principal în antrenamentele complexe. Astfel, avantajele folosirii benzilor elastice sunt multiple: 

  • Spre deosebire de gantere sau greutăți, benzile elastice nu îți încarcă articulațiile, dimpotrivă, ți le protejează și ți le antrenează în mod echilibrat;
  • Spre deosebire de gantere, benzile elastice oferă o rezistență variabilă și progresivă;
  • Benzile sunt ușoare, accesibile și pot fi folosite la antrenarea întregului corp;
  • Cu ajutorul benzilor, poți lucra toate grupele musculare; 
  • Unele dintre benzi sunt reglabile în funcție de intensitatea antrenamentului și de nivelul de rezistență dorit; 
  • Ajută la dezvoltarea forței;
  • Oferă posibilități multiple de antrenament;
  • Sunt ideale pentru cei care vor să-și subțieze și să-și contureze musculatura coapselor, a fesierilor; 
  • Sunt potrivite pentru cei care au probleme cu coloana și nu au voie să ridice greutăți; 
  • Sunt ideale pentru persoanele care vor să își îmbunătățească postura și mobilitatea. 

Descoperă categoria de benzi elastice aici.

Cum alegi banda elastică sau training band-ul

De regulă, benzile elastice se diferențiază prin culoare, respectiv rezistență. Fiecare culoare reprezintă o anumită rezistență. Astfel, poți întâlni:

  • Bandă elastică verde – este cea mai moale și, prin urmare, este foarte potrivită pentru începători. Are o rezistență de 15 kg; 
  • Bandă elastică galbenă – este puțin mai solicitantă decât cea verde, dar este și ea potrivită  începătorilor. Are o rezistență de 25 kg;
  • Bandă elastică portocalie – are deja un nivel mediu de rigiditate și, prin urmare, este potrivită pentru persoanele deja instruite, cu pregătire fizică medie. Are o rezistență de 35 kg;
  • Bandă elastică roșie – are o rezistență de 45 kg, fiind potrivită pentru persoanele active, care au o pregătire fizică bună; 
  • Bandă elastică neagră – este cea mai dură bandă, fiind ideală pentru sportivii care se antrenează constant și intens. Are o rezistență de 60 kg. 

Dacă folosești banda pentru tonifiere, recomandat este să începi cu cea mai ușoară, apoi să crești treptat rezistența.  

Descoperă kitul de benzi elastice aici.

Exerciții cu banda elastică

Ce exerciții poți face cu benzile elastice? Aproape orice exercițiu de fitness poate fi îmbunătățit cu ajutorul acestui accesoriu. Iată câteva exemple pe care le poți testa: 

Genuflexiuni cu banda elastică

Depărtează picioarele la distanța umerilor. Plasează banda pe coapse, între genunchi și șolduri. Ține spatele drept și efectuează trei seturi de câte 10-15 genuflexiuni.

Un alt exercițiu poate fi acesta: pune banda elastică sub genunchi. Stai în poziție de genuflexiune și împinge genunchii spre exterior, folosindu-te de tensiunea benzii. Efectuează trei serii a câte 15 repetări. De asemenea, poți încerca din poziție de genuflexiune să pășești lateral, câte un pas stânga, dreapta sau câte patru, cinci pași în fiecare parte. 

Flotări cu banda elastică

Așază-te în poziția clasică de flotare, doar că, în plus, vei folosi banda. Apucă în palme câte un „capăt” al benzii, apoi, înfăşoară banda pe după umeri, de-a curmezişul spatelui superior. Din poziţia de start pentru flotări, soldul și umerii trebuie să se afle în același plan. În aceeași poziție (dreaptă), coboară pieptul până la sol (aproape să atingi solul cu bărbia), apoi revino la poziția anterioară. Pentru că banda elastică adaugă rezistenţă progresiv, trebuie să împingi mai puternic pe ultima parte a mişcării, adică atunci când îți îndrepți brațele. Dacă ești începător, recomandat este să faci patru serii a câte 10 repetări.

Exerciții pentru brațe cu banda elastică

Cu picioarele îndepărtate până la nivelul umerilor și cu spatele drept, așază picioarele pe mijlocul benzii elastice, astfel încât o parte a benzii să rămână liberă. Cu mâinile, prinde partea liberă a benzii. Flexează coatele, aducând pumnii la nivelul umerilor. Palmele sunt orientate către exterior, astfel încât degetele mari să atingă umerii. Ridică brațele până când sunt întinse perfect și revino în poziția inițială. Efectuează trei seturi de câte zece repetări.

Indiferent că este vorba de antrenamente de bodybuilding, de crosstraining sau de educație fizică, banda elastică Training permite dezvoltarea musculaturii, oferind o gamă largă de exerciții. Astfel, acest accesoriu versatil va fi cel mai bun aliat în timpul sesiunilor de antrenament.

 

Total
11
Shares

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (10 voturi, medie: 4,30 din 5)
Încarc...

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Jun 17, 2021
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020