fbpx

TOP 10 AL ALIMENTELOR PENTRU PREVENIREA ACCIDENTĂRILOR ÎN TIMPUL ALERGĂRII

Sunt la fel de benefice ca și celelalte elemente, antrenamentul alergatului și competițiile conduc la perioade de stres și oboseală pentru organism, ceea ce crește riscul de rănire. Prin urmare, importanța concentrării asupra sănătății voastre pentru a vă recâștiga vitalitatea necesară, pentru a evolua în performanță și, mai presus de toate, pentru a rămâne în formă!

KIWI

Caracteristica principală a kiwi-ului este bogăția în vitamina C. Pentru a vă oferi un punct de referință, un kiwi poate acoperi singur nevoile de vitamina C pentru întreaga zi! Fructele kiwi sunt fructele care au cei mai mulți antioxidanți. Se recomandă cu insistență la alergători, în perioada de recuperare, dar și în perioadele de oboseală prelungită. Nu este necesar să ne bazăm pe suplimente de vitamine în timpul lovituri lente, vă ajung doar 2 kiwi în fiecare dimineață.

BANANA

Acesta nu este un mit, banana este într-adevăr un fruct deosebit de apreciat de sportivi datorită conținutului său în carbohidrați. Ajută la lupta împotriva oboselii și aduce energie care durează în timp. Banana conține, de asemenea, o cantitate crescută de magneziu și potasiu, utilă pentru combaterea crampelor ușoare. Este perfectă în timpul recuperării pentru a reface energia și pentru a compensa pierderile de potasiu care pot fi legate de efort.

FRUCTELE USCATE

Fructele oleaginoase (nuci, migdale, casheuri, caju, alune pecan) sunt adevărate bombe de energie. Ele sunt o sursă excelentă de proteine, potasiu, omega 3 și conțin o mare varietate de vitamine și minerale. Ei eliberează o energie lentă și durabilă, interesantă pentru ieșiri lungi. Nu ezitați să luați o mână mică ca și gustare, veți aduce corpului dumneavoastră acizii grași esențiali într-un echilibru bun.

ACEROLA

Acerola este un fruct mic numită și vișină din Barbados sau vișină acerolă. Foarte prezentă în Africa de Sud, este cunoscuteă pentru bogăția sa în vitamina C, ceea ce o face un excelent antioxidant. Este un fruct apreciat de alergători deoarece aduce tonus și, astfel, o stare mai bună a formei generale. O cură cu acerol este perfectă în caz de suprasolicitare, stres sau oboseală. De asemenea, ajută organismul să lupte împotriva infecțiilor. Aceste boabe mici sunt consumate sub formă de pudră, tabletă sau suc.

FRUCTELE GOJI

Ce ar fi un alergător fără boabele lui? Fructele goji sunt mici fructe de padure rosii care au distincția de a fi foarte bogate în proteine, minerale și antioxidanți, astfel explicându-se numele lor de “super-fructe”. Fructele Goji sunt aliați de alegere pentru alergători, deoarece ele participă la lupta împotriva efectelor radicalilor liberi, substanțe nocive pentru celulele corpului. Aceste fructe sunt usor accesibile comercial ca suc sau uscate.

SEMINȚELE DE CHIA

Semințele Chia provin din Mexic. Bogate în proteine, glucide, omega 3 și 6, fibre și antioxidanți, sunt deosebit de interesante în timpul recuperării pentru a restabili rezervele de energie și pentru a participa la reparațiile musculare. Cu gustul lor ușor de nuci, ele se pot asocia ușor cu un iaurt, un smoothie sau o salată.

LĂPTIȘOR DE MATCĂ

Lăptișorul de matcă este o substanță produsă de albinele lucrătoare între a 5-a și a 14-a zi de viață. Nutrițional, lăptișorul de matcă este similar cu mierea, în afară de faptul că este mai bogat în vitaminele B, acizi grași esențiali, minerale și carbohidrați. Compoziția sa specifică acționează asupra sistemului imunitar. Este interesant să faceți o cură de lăptișor de matcă înainte de a intra în perioada de iarnă pentru a ajuta corpul să reziste agresiunii la rece.

TURMERIC

Turmericul este un condiment galben cultivat în China, Indonezia și India. Virtuțile sale sunt numeroase, dar două proprietăți sunt interesante pentru alergători: este un antioxidant excelent și un antiinflamator datorită pigmentului principal, curcumina. Să nu uităm că alergarea poate fi traumatizantă pentru mușchii și articulațiile noastre și poate provoca fenomene inflamatorii. Un aport de turmeric în dieta sau sub formă de suplimente alimentare poate fi benefic înainte și după efort. Luați în considerare și curry-ul care conține o cantitate foarte mare de curcumină.

SPIRULINA

Spirulina este o algă microscopică. Ea este cunoscută pentru aportul important de nutrienți. Conținutul ridicat de proteine o face un aliat ideal pentru alergător în perioada de recuperare. Conține o cantitate mare de minerale (fier, calciu și magneziu) și oligoelemente (seleniu, zinc …). Săracă în calorii, este consumată de mulți alergători și este sub formă de pulbere, capsule sau lichid. Unele batoane energetice pot conține spirulină pentru a-și îmbogăți aportul de proteine, fiind recunoscute prin culoarea lor verde.

CACAO

Cacao este un ingredient magic pentru efectul său stimulator și anti stres. Acesta conține o cantitate semnificativă de magneziu, substanță minerală anti stres prin excelență. De asemenea, este bogat în teobromină, un stimulant care are un efect asupra dispoziției. Cacao este ingredientul ideal pentru perioadele de antrenament intens, care de obicei aduc stres corpului. Alegeți o pulbere de cacao nerafinată sau ciocolată neagră, fără exces deoarece are o valoare energetică ridicată. Toate scuzele nu sunt bune!

Marie Fauchille

“Dietetician-Nutriționist, pasionată de raidurile multisport și de canotaj”

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (Nu există încă evaluări)
Se încarcă...