fbpx

STILURI DE INOT PENTRU INCEPATORI SI AVANSATI

Stiluri de înot: Iată care sunt cele mai populare tehnici pentru începători și avansați

Înotul este un sport cu multiple beneficii atât asupra fizicului, cât și asupra psihicului tău. Mai mult, acesta reprezintă o deprindere utilă pe care orice persoană ar trebui să o aibă. Această activitate poate fi învățată și practicată la orice vârstă, îmbunătățind considerabil condiția fizică și sănătatea oricui. Există mai multe stiluri și tehnici de înot, despre care vei afla mai multe în continuarea acestui articol. Astfel, dacă plănuiești să îți faci un abonament la piscină sau la bazin, te poți familiariza cu cele mai populare, dar și cele mai eficiente modalități de a înota!

1.Stilul de înot Bras – cel mai potrivit pentru începători

Stilul de înot Bras este unul lent, considerat cel mai potrivit pentru începători. Nu este greu de învățat și nici de executat. Înotul Bras este unul de rezistență, nu de rapiditate, așa că nu este cel mai potrivit pentru competiții. Cu toate acestea, este foarte popular printre înotătorii amatori și printre femei.

Capul este menținut la suprafață, așa că nu vei avea probleme cu respirația sau cu învățarea tehnicilor speciale de respirat sub apă. De asemenea, orientarea se va face vizual, deci nu îți va fi greu nici la acest capitol.

Mâinile sunt, inițial, orientate în față, apoi fac o mișcare semicirculară, orizontală, sub apă și vor reveni la poziția inițială fără să iasă la suprafață.

Picioarele acționează că o forță de propulsie și trebuie sincronizate cu mâinile. Există două faze ale mișcării membrelor inferioare: cea pregătitoare și cea activă. Prima dată, genunchii se îndoaie (și se îndepărtează unul de celălalt), iar călcâiele ajung cât mai aproape de fese. Apoi, începe faza activă, în care împingi picioarele în spate și puțin în lateral.

Printre beneficiile stilului de înot Bras se numără: întărirea sistemului respirator, reducerea simptomelor astmului, tonifierea mușchilor fesieri, ai mâinilor și ai pieptului, atenuarea durerilor lombare.

Pentru o ținută ideală atunci când ești în bazin, vei avea nevoie de un costum de baie, cască și ochelari de înot.

2. Stilul de înot Freestyle sau Craul

Stilul Freestyle poate fi regăsit sub mai multe nume: stilul liber, stilul front crawl sau stilul craul.  Este cel mai rapid stil de înot, fiind preferat de profesionsti, atât în cadrul competițiilor, cât și al antrenamentelor. Tehnicile acestuia sunt dificil de stăpânit pentru începători, iar în timpul unei sesiuni de înot liber care durează jumătate de oră pot fi arse până la 700 de kilocalorii. Întregul corp este solicitat intens în timpul stilul de înot front crawl, la fel și respirația.

Din acest motiv, este necesar să înveți și să deprinzi exercițiile speciale pentru respirație, care te vor ajuta să oxigenezi corespunzător organismul pentru efortul depus și să nu obosești foarte rapid.

Poziția corpului trebuie să fie, în mod constant, dreaptă. Capul va face mișcări rotative, stânga-dreapta, atunci când iese la suprafață, iar în rest, se va afla, parțial, sub apă (fața).

Mâinile se mișcă alternativ. Mâna care rămâne sub apă va sta dreapta, în față, în timp ce celalată va fi ieși la suprafață, nu înainte de a acumula forță fiind retrasă spre spate, formând o mișcare circulară și tot așa. Capul și brațele trebuie sincronizate (dacă mâna dreapta este deasupra apei, capul va fi întors spre dreapta).

Picioarele rămân relativ drepte, făcând mișcări sus-jos, alternativ.

Acest stil de înot dezvoltă considerabil mușchii brațelor și ai spatelui și presupune destul de multă forță pentru a fi executat corect.

Dacă înoți astfel, este bine să ai ochelari speciali pentru această activitate, pentru a te putea orienta cât mai ușor.

3. Stilul de înot pe spate

Acesta se aseamănă foarte mult cu stilul liber, diferența majoră constând în faptul că trupul stă pe spate, nu pe față. Înotul pe spate nu este foarte ușor, dar nici cel mai dificil. În ceea ce privește viteza și rezistența, acesta se situează între stilul liber și stilul Bras.

Capul va fi tot timpul menținut la suprafață, iar mâinile fac mișcări circulare, alternativ. Picioarele execută aceeași mișcare sus-jos, alternativă, precum la stilul prezentat anterior.

Ca dezavantaj, se poate vorbi despre lipsa de orientare, din cauza lipsei vizibilității către direcția în care înoți. Dacă nu ai grijă, poți înghiți apă, având în vedere poziția. Însă, stilul pe spate are câteva beneficii majore, în special pentru persoanele care se confruntă cu dureri și probleme de spate, pentru că dezvoltă musculatura dorsală.

4. Stilul de înot Fluture

În ceea ce privește dificultatea, stilul de înot Fluture este considerat a fi cel mai greu de învățat, dar și de executat. Este foarte spectaculos, însă, de aceea este des întâlnit la competiții, concursuri sau show-uri acvatice. În general, este practicat de către profesioniști.

Corpul este foarte solicitat în timpul stilului Fluture, fiind necesară o bună coordonare pentru a-l practica.

Poziția corpului este una asemănătoare cu cea a unui delfin. Primele mișcări sunt cele ale capului și ale brațelor, care se mișcă simetric și simultan. Urmează restul corpului și picioarele, care execută tehnica “dolphin kick”. Înotul fluture are două faze, cea aeriană și cea subacvatică.

5. Care este cel mai bun stil de înot pentru slăbit?

Având în vedere că înotul, indiferent de stil, reprezintă un foarte bun antrenament cardio, acesta te ajută să slăbești sub orice formă a sa. Bineînțeles, stilurile care presupun un efort mai mare, precum Freestyle sau Fluture, ard mai multe calorii într-un timp mai scurt. Însă, specialiștii recomandă să alegi tehnica pe care o stăpânești cel mai bine și cea în care te simți cel mai confortabil, pentru că este important să îți și facă plăcere să o execuți.

Stilul Bras este preferat de femei, nu doar pentru că este cel mai ușor, ci și pentru că modelează superb silueta, având efecte vizibile asupra taliei, mușchilor fesieri, picioarelor și brațelor.

Bărbații, în schimb, pot fi observați de cele mai multe ori urmând tehnica înotului liber, pentru că dezvoltă musculatura brațelor, pieptului și a spatelui.

Dacă îți dorești să scapi de kilogramele în plus, poți alege ca tip de activitate fizică înotul, pentru că este unul dintre singurele sporturi, dacă nu chiar singurul, ce nu are efecte negative asupra încheieturilor și articulațiilor. Greutatea ta, în apă, este de numai 20% din cea normală, așa că poți face mișcare fără să aibă de suferit ale zone ale organismului tău!

Nu uita: în majoritatea bazinelor, este obligatoriu să ai echipament potrivit și cască pentru păr, iar pentru protecția și confortul tău, poți purta ochelari de înot!

Așadar, indiferent de vârstă, de greutate sau de sex, poți apela la înot pentru a te bucura de multiplele beneficii pe care acesta ți le oferă. Chiar dacă ești începător, cu timpul, poți evolua până când ajungi să stăpânești și cele mai dificile stiluri!

Descoperă toate produsele pentru înot

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (4 voturi, medie: 4,75 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*