Stepperul – care sunt BENEFICIILE + cele mai eficiente exerciții pentru slăbit

Stepperul este unul dintre cele mai iubite aparate de către pasionații de fitness și asta din motive bine întemeiate. Beneficiile lui sunt numeroase și te poți bucura de ele chiar în intimitatea casei tale. Cu un strop de imaginație, ședințele petrecute pe stepper pot fi foarte distractive și te pot motiva să fii activ în fiecare zi, oferindu-ți un bun antidot pentru o viață sedentară.

 

 

1. Ce este un stepper, care sunt beneficiile lui și ce tipuri există

Stepperul este un aparat de fitness care imită urcatul scărilor, antrenând în special mușchii membrelor inferioare. Există mai multe versiuni, precum cele cu bandă rulantă sau cele cu pedale, care prezintă mai multe subtipuri, expuse în continuarea articolului.

Faptul că are un impact redus asupra articulațiilor și a sistemului osos îl transformă într-un echipament potrivit pentru toate categoriile de vârstă: copii, tineri, vârstnici, gravide etc. Exercițiile trebuie ajustate în funcție de aptitudinile fizice ale fiecăruia. Dacă suferi de o afecțiune, este recomandat să consulți medicul înainte de a folosi orice aparat de fitness.

Stepperul contribuie la sănătatea cardiovasculară, prin procesele aerobice care au loc în organism în timpul mișcării, declanșate de bătăile rapide ale inimii. O inimă sănătoasă și o circulație sanguină bună te vor ajuta să-ți păstrezi bunăstarea fizică pe termen lung.

Un alt beneficiu este legat de musculatură. Membrele inferioare se tonifiază, permițându-ți să ai un echilibru mai bun, o postură corectă și să te poți mișca cu agilitate. Totodată, lucrează simultan și mușchii abdominali, per total fiind solicitate mai multe grupe musculare. Pe scurt, sănătatea generală va fi îmbunătățită.

Nu în ultimul rând, unul dintre cele mai râvnite obiective, acela de a pierde în greutate, este mai ușor de atins odată ce începi să exersezi mai des pe stepper.

Un aspect neglijat adesea de majoritatea oamenilor este acela că orice tip de exercițiu ajută la îmbunătățirea concentrării și a coordonării trupului. Deși discuțiile se concentrează în jurul efectelor de ordin estetic, este important să ai în vedere și această dimensiune a activităților fizice. Vei simți efectele benefice odată ce te reconectezi la propriul corp prin orice tip de antrenament, de la sporturi de echipă până la cele individuale. Mișcarea pe stepper nu face excepție de la regulă.

1.1 Mini-stepperul

Unul dintre cele mai întâlnite tipuri în locuințele oamenilor este mini-stepperul, datorită dimensiunilor reduse și a eficienței sale. Imitând mersul, el permite mișcări ale membrelor inferioare pe axa sus-jos, fiind indicat pentru sesiuni de antrenament de 20-30 de minute. Majoritatea modelelor sunt prevăzute cu display, unde sunt afișate informații utile, precum numărul de pași, intervalul de timp, frecvenţa şi caloriile consumate.

 

Detalii și poze aicihttps://www.decathlon.ro/stepper-ms100-id_8528697.html

 

1.2 Mini-stepperul twister

O variantă de stepper cu un design puțin diferit, este cea de tip twister, care, pe lângă mișcări de tip sus-jos, acestea sunt efectuate și axele laterale, de unde și numele aparatului. Cu ajutorul acestor pedale, vei realiza pași cu o traiectorie mai complexă, rezultând într-o activare mai intensă a mușchilor abdomenului. 

Detalii și poze aicihttps://www.decathlon.ro/stepper-ms500-negru–id_8530134.html

1.3 Stepperul pentru coregrafie

Având un design foarte simplu, stepperul de coregrafie îți oferă posibilitatea de a construi rutine întregi cu pași de dans, pe ritmuri muzicale. Acesta are forma unei trepte, o greutate redusă și cu ajutorul lui poți pierde chiar și 500 de calorii într-o oră. Cel mai mare avantaj îl reprezintă libertatea mare de mișcare pe care o permite, fiind util celor ce se plictisesc ușor din cauza repetitivității. Cuplat cu corzi elastice, îți oferă posibilitatea de a efectua exerciții dintre cele mai complexe. Poți găsi sute de tutoriale prin intermediul cărora să te miști în mod creativ.

 Detalii și poze aicihttps://www.decathlon.ro/stepper-confort-negru-galben-id_8380335.html

 

1.4 Stepperul normal

Aparatele stepper de dimensiuni normale prezintă, pe lângă setul de pedale, un ghidon și corp. Ele ocupă mai mult spațiu decât variantele mini, însă oferă o gamă largă de posibile exerciții și programe diverse. De aceea, sunt recomandate persoanelor care doresc să efectueze antrenamente de tip HIIT, în care duratele și intensitatea mișcărilor alternează. Sunt prevăzute cu display de unde poți afla care este intervalul de timp exersat, distanța parcursă, viteza, treapta de rezistență, pulsul și numărul de calorii consumate.

2. Cum te ajută stepperul în fitness – ce grupe de mușchi lucrează

Cei care sunt preocupați și de aspectele tehnice ale antrenamentelor de fitness vor dori să știe ce grupe de mușchi sunt activate preponderent în timpul folosirii stepperului. Deși în timpul rutinei, întreaga musculatură este activată, nu toate zonele lucrează cu aceeași intensitate.

Pe stepper, predomină tonifierea musculaturii inferioare. Aceasta este formată din mușchii fesieri, coapse și cvadricepși. Abdomenul este, de asemenea, pus la lucru, însă într-o măsură ceva mai redusă și în special pe anumite modele, cum este cel de tip twister. Cu toate acestea, dacă ești cu adevărat motivat, poți adopta câteva măsuri prin care să contribui și la activarea mușchilor toracelui. Membrele superioare, adică umerii și brațele sunt mai puțin stimulate, însă acest aspect poate fi îmbunătățit prin folosirea unor accesorii. Corzile elastice, ușor de atașat diferitelor modele de steppere, îți permit să practici o diversitate impresionantă de mișcări care să activeze bicepșii, tricepșii și mușchii deltoizi. Este suficient să cauți câteva tutoriale și vei avea la dispoziție sute de astfel de rutine.

Detalii și poze aicihttps://www.decathlon.ro/corzi-elastice-stepper-confort-id_8484586.html

 

3. Exerciții eficiente de stepper pentru slăbit și subțierea picioarelor

Eficacitatea stepperului depinde de modul în care este utilizat.  El oferă un training cardio de calitate atunci când abordezi activitatea fizică într-o manieră holistică. Acest lucru presupune că integrezi mișcarea într-un stil de viață sănătos, ce implică o alimentație cumpătată, hidratare suficientă, odihnă și o atitudine pozitivă. Nu vei obține rezultatele dorite dacă exersezi pe stepper, însă aportul caloric zilnic este foarte ridicat. Pentru a pierde în greutate, sportul trebuie să vină în sprijinul transformărilor pe care le faci cu ajutorul unei diete puse la punct. 

 

Ca să slăbești este recomandat să apelezi la o consultație medicală de specialitate pentru a primi sfaturi personalizate, deoarece fiecare organism este diferit. După ce afli care este regimul potrivit pentru tine, poți adăuga un program de antrenament care să îți îmbunătățească rezultatele. 

 

Printre cele mai dorite efecte se numără subțierea picioarelor. Acest lucru este posibil odată ce pierzi în greutate, simultan cu tonifierea musculaturii. Tonusul este necesar, dar nu suficient pentru a atinge o formă fizică de invidiat. 

 

La ora actuală, studiile de specialitate arată că cele mai eficiente exerciții pentru pierderea kilogramelor în plus sunt cele de tip HIIT (High Intensity Interval Training). Acestea reprezintă o serie de mișcări ce intensifică ritmul cardiac în mod fragmentat. În cadrul acestui tip de antrenament este mai puțin important ce mișcări faci. Esențiale sunt intensitatea și întreruperile de ritm, care permit elevarea numărului de bătăi ale inimii în mod repetat. Acest sistem poate fi aplicat la jogging, pe stepper, pe bicicleta eliptică sau cea normală. 

 

Din acest motiv, cel mai ușor este să apelezi la un stepper care are astfel de programe gata proiectate pentru tine de către specialiști. Cu toate acestea, cu ajutorul unui timer, îți poți crea singur propriile rutine. 

Pentru a diversifica exercițiile poți apela inclusiv la gantere, atunci când lucrezi pe mini-stepper sau stepperul de coregrafie, sporind astfel numărul de calorii arse.

4. Greșeli care trebuie evitate pe stepper

Deși este un aparat simplu de folosit, este important să fii atent la toate detaliile, atunci când exersezi. O parte dintre cei care îl folosesc fac o serie de erori, care duc la o eficacitate redusă a antrenamentului.

  • Nu te sprijini cu toată puterea pe ghidon sau mânere. În acest fel, membrele inferioare nu vor fi activate suficient pentru a avea parte de tonifierea necesară. Experții recomandă ca ghidonul să fie atins cu vârful degetelor, din motive ce țin de siguranță. 
  • Nu te apleca excesiv în față. Dacă nu menții o poziție dreaptă, riști să-ți afectezi capacitatea pulmonară, ceea ce îți va îngreuna respirația. Pentru a menține o postură sigură este suficient să te păstrezi în poziție verticală, echilibrată.
  • Nu face pași prea mici. Mișcarea efectuată pe stepper trebuie să o imite îndeaproape pe cea făcută pe o scară reală. Dacă pașii tăi sunt prea mici, eficiența rutinei scade, iar gambele tale vor suporta toata presiunea.

5. Cum alegi stepperul potrivit pentru tine

Înainte să achiziționezi un anumit model, va trebui să ai în vedere mai multe aspecte. Pe lângă considerentele financiare, vei fi nevoit să ții cont de dimensiunea spațiului de care dispui pentru a-l depozita și pentru a-l folosi. Dacă locuința îți permite, atunci poți merge pe variantă mai voluminoasă, care să îți ofere o gamă largă de programe de exerciții. În cazul în care nu vrei ca stepperul să ocupe prea mult loc în casă, alege un model mini, care poate fi ușor de depozitat sub birou sau în debara. 

Dacă ești o persoană ce găsește plăcere în dans și în mișcări variate, atunci cel de coregrafie este varianta ideală pentru tine. Dacă nu te deranjează repetitivitatea, atunci poți opta pentru orice gen de stepper.

Un alt factor important în alegerea stepperului este cât de des îl vei folosi. Dacă plănuiești să îl utilizezi ocazional, atunci este recomandat să alegi un model cu funcții de bază, potrivit pentru cei care se află la începutul experienței lor sportive. Persoanele care îl vor folosi în mod regulat se pot orienta către un model ce oferă programe variate, care elimină riscul plictiselii. Cei ce se pregătesc pentru o utilizare intensivă vor alege un model robust, care să-i acompanieze pe termen lung. Aceștia pot avea în vedere și dotările adiționale, precum centură cardiacă, aplicații de antrenament sau coaching.

6. Întrebări și răspunsuri frecvente despre stepper

1. Mă pot accidenta pe stepper?

Stepperul este un echipament cu risc scăzut de accidentare, însă este indicat să respecți câteva recomandări. Fiecare sesiune de exerciții trebuie să fie precedată de o perioadă de încălzire, pentru a evita întinderile musculare. Atunci când efectuezi mișcarea propriu-zisă, păstrează o poziție dreaptă și angajează mușchii din partea inferioară a corpului, pentru a nu suferi de dureri lombare.

2. Pot scăpa de celulită cu ajutorul stepperului?

Exercițiile realizate cu ajutorul stepperului contribuie la atenuarea celulitei, doar împreună cu o dietă sănătoasă, săracă în carbohidrați, alături de o hidratare intensă și masaje aplicate zilnic. 

3. Câte calorii sunt consumate într-o ședință de fitness pe stepper?

Numărul de calorii variază în funcție de intervalul petrecut exersând, de intensitatea mișcărilor și de masa corporală. În medie, în timpul unei ședințe de 20 de minute, sunt consumate între 150 și 200 de calorii.

4.  Ce este mai eficient, stepperul sau bicicleta?

Datorită tipului de mișcări și a grupelor de mușchi activate, bicicleta are o eficiență mai ridicată decât stepperul, însă și acesta rămâne un echipament foarte bun pentru exerciții de tip cardio. Pentru a mări complexitatea mișcărilor, poți apela la accesorii, precum corzile elastice.

5. Care este cel mai bun model de stepper?

Deși fiecare model are avantajele sale, cel care oferă cele mai multe beneficii este stepperul normal, care permite reglarea intensității exercițiilor și poate fi dotat cu o multitudine de accesorii adiționale. Cu toate acestea, unele persoane preferă stepperul de coregrafie, pentru libertatea mișcărilor și diversitatea rutinelor ce pot fi puse în practică. 

În concluzie, antrenamentul de tip cardiovascular, dar și beneficiile de tonifiere a musculaturii transformă stepperul într-una dintre cele mai eficiente metode de slăbit și de obținere a siluetei visate. Dublat de o dietă corespunzătoare, el reprezintă un companion de nădejde pentru cei ce se pregătesc să adopte un stil de viață sănătos.

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (6 voturi, medie: 4,17 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020