STEPPERUL – CARE SUNT BENEFICIILE + CELE MAI EFICIENTE EXERCIȚII PENTRU SLĂBIT

Ce este un stepper, care sunt beneficiile lui și ce tipuri există Cum te ajută stepperul în fitness – ce grupe de mușchi lucrează Exerciții eficiente de stepper pentru slăbit și subțierea picioarelor

STEPPERUL – CARE SUNT BENEFICIILE + CELE MAI EFICIENTE EXERCIȚII PENTRU SLĂBIT

Stepperul este unul dintre cele mai iubite aparate de către pasionații de fitness și asta din motive bine întemeiate. Beneficiile lui sunt numeroase și te poți bucura de ele chiar în intimitatea casei tale. Cu un strop de imaginație, ședințele petrecute pe stepper pot fi foarte distractive și te pot motiva să fii activ în fiecare zi, oferindu-ți un bun antidot pentru o viață sedentară.

1. Ce este un stepper, care sunt beneficiile lui și ce tipuri există

Stepperul este un aparat de fitness care imită urcatul scărilor, antrenând în special mușchii membrelor inferioare. Există mai multe versiuni, precum cele cu bandă rulantă sau cele cu pedale, care prezintă mai multe subtipuri, expuse în continuarea articolului.

Faptul că are un impact redus asupra articulațiilor și a sistemului osos îl transformă într-un echipament potrivit pentru toate categoriile de vârstă: copii, tineri, vârstnici, gravide etc. Exercițiile trebuie ajustate în funcție de aptitudinile fizice ale fiecăruia. Dacă suferi de o afecțiune, este recomandat să consulți medicul înainte de a folosi orice aparat de fitness.

Stepperul contribuie la sănătatea cardiovasculară, prin procesele aerobice care au loc în organism în timpul mișcării, declanșate de bătăile rapide ale inimii. O inimă sănătoasă și o circulație sanguină bună te vor ajuta să-ți păstrezi bunăstarea fizică pe termen lung.

Un alt beneficiu este legat de musculatură. Membrele inferioare se tonifiază, permițându-ți să ai un echilibru mai bun, o postură corectă și să te poți mișca cu agilitate. Totodată, lucrează simultan și mușchii abdominali, per total fiind solicitate mai multe grupe musculare. Pe scurt, sănătatea generală va fi îmbunătățită.

Nu în ultimul rând, unul dintre cele mai râvnite obiective, acela de a pierde în greutate, este mai ușor de atins odată ce începi să exersezi mai des pe stepper.

Un aspect neglijat adesea de majoritatea oamenilor este acela că orice tip de exercițiu ajută la îmbunătățirea concentrării și a coordonării trupului. Deși discuțiile se concentrează în jurul efectelor de ordin estetic, este important să ai în vedere și această dimensiune a activităților fizice. Vei simți efectele benefice odată ce te reconectezi la propriul corp prin orice tip de antrenament, de la sporturi de echipă până la cele individuale. Mișcarea pe stepper nu face excepție de la regulă.

1.1 Mini-stepperul

Unul dintre cele mai întâlnite tipuri în locuințele oamenilor este mini-stepperul, datorită dimensiunilor reduse și a eficienței sale. Imitând mersul, el permite mișcări ale membrelor inferioare pe axa sus-jos, fiind indicat pentru sesiuni de antrenament de 20-30 de minute. Majoritatea modelelor sunt prevăzute cu display, unde sunt afișate informații utile, precum numărul de pași, intervalul de timp, frecvenţa şi caloriile consumate.

STEPPERUL – CARE SUNT BENEFICIILE + CELE MAI EFICIENTE EXERCIȚII PENTRU SLĂBIT
STEPPERUL – CARE SUNT BENEFICIILE + CELE MAI EFICIENTE EXERCIȚII PENTRU SLĂBIT

1.2 Mini-stepperul twister

O variantă de stepper cu un design puțin diferit, este cea de tip twister, care, pe lângă mișcări de tip sus-jos, acestea sunt efectuate și axele laterale, de unde și numele aparatului. Cu ajutorul acestor pedale, vei realiza pași cu o traiectorie mai complexă, rezultând într-o activare mai intensă a mușchilor abdomenului.

1.3 Stepperul pentru coregrafie

Având un design foarte simplu, stepperul de coregrafie îți oferă posibilitatea de a construi rutine întregi cu pași de dans, pe ritmuri muzicale. Acesta are forma unei trepte, o greutate redusă și cu ajutorul lui poți pierde chiar și 500 de calorii într-o oră. Cel mai mare avantaj îl reprezintă libertatea mare de mișcare pe care o permite, fiind util celor ce se plictisesc ușor din cauza repetitivității. Cuplat cu corzi elastice, îți oferă posibilitatea de a efectua exerciții dintre cele mai complexe. Poți găsi sute de tutoriale prin intermediul cărora să te miști în mod creativ.

STEPPERUL – CARE SUNT BENEFICIILE + CELE MAI EFICIENTE EXERCIȚII PENTRU SLĂBIT
STEPPERUL – CARE SUNT BENEFICIILE + CELE MAI EFICIENTE EXERCIȚII PENTRU SLĂBIT

1.4 Stepperul normal

Aparatele stepper de dimensiuni normale prezintă, pe lângă setul de pedale, un ghidon și corp. Ele ocupă mai mult spațiu decât variantele mini, însă oferă o gamă largă de posibile exerciții și programe diverse. De aceea, sunt recomandate persoanelor care doresc să efectueze antrenamente de tip HIIT, în care duratele și intensitatea mișcărilor alternează. Sunt prevăzute cu display de unde poți afla care este intervalul de timp exersat, distanța parcursă, viteza, treapta de rezistență, pulsul și numărul de calorii consumate.

2. Cum te ajută stepperul în fitness – ce grupe de mușchi lucrează

Cei care sunt preocupați și de aspectele tehnice ale antrenamentelor de fitness vor dori să știe ce grupe de mușchi sunt activate preponderent în timpul folosirii stepperului. Deși în timpul rutinei, întreaga musculatură este activată, nu toate zonele lucrează cu aceeași intensitate.

Pe stepper, predomină tonifierea musculaturii inferioare. Aceasta este formată din mușchii fesieri, coapse și cvadricepși. Abdomenul este, de asemenea, pus la lucru, însă într-o măsură ceva mai redusă și în special pe anumite modele, cum este cel de tip twister. Cu toate acestea, dacă ești cu adevărat motivat, poți adopta câteva măsuri prin care să contribui și la activarea mușchilor toracelui. Membrele superioare, adică umerii și brațele sunt mai puțin stimulate, însă acest aspect poate fi îmbunătățit prin folosirea unor accesorii. Corzile elastice, ușor de atașat diferitelor modele de steppere, îți permit să practici o diversitate impresionantă de mișcări care să activeze bicepșii, tricepșii și mușchii deltoizi. Este suficient să cauți câteva tutoriale și vei avea la dispoziție sute de astfel de rutine.

STEPPERUL – CARE SUNT BENEFICIILE + CELE MAI EFICIENTE EXERCIȚII PENTRU SLĂBIT

3. Exerciții eficiente de stepper pentru slăbit și subțierea picioarelor