Sfaturi pentru drumeție în siguranță

În următorul articol îți vom oferi câteva sfaturi pentru o drumeție în siguranță, pentru a te putea bucura din plin de ieșirile la munte. Nu uita niciodată să le amintești prietenilor să-și protejeze pielea de insecte și să aibă la îndemână o trusă de prim ajutor. Nimic nu te va mai împiedica să pleci într-o nouă aventură în natură. 

  1. Verifică prognoza meteo

Chiar dacă cei experimentați pot ieși în natură pe orice tip de vreme sau pe aproape orice tip de vreme, trebuie să știi când trebuie să amâni o ieșire atunci când vremea nu este favorabilă. Într-adevăr, în cazul în care traseul necesită o vizibilitate foarte bună sau există riscul de alunecare și de accidentare pe o ploaie torențială, este recomandată amânarea drumeției. Fii și mai vigilent dacă vrei să pleci în drumeție cu cei mici, atât pentru siguranța lor, cât și pentru moralul lor. Îți recomandăm să verifici prognoza meteo cu o zi înainte de plecare, chiar și în dimineața zilei respective. Alege site-uri care arată prognoza locală și verifică în cât mai multe surse, dacă este cazul. Cea mai intuitivă soluție este să ai o aplicație meteo cu notificări care să te avertizeze în cazul unor schimbări bruște.

2. Anunță familia cu privire la traseu și ora estimată de întoarcere

Nu le-ai spus celor dragi sau părinților despre ieșirea în natură? Acest obicei poate fi de mare folos în cazul în care vei avea nevoie de ajutor. Fie că pleci singur sau cu gașca de prieteni, nu ești/sunteți imuni în fața evenimentelor neprevăzute ( în caz de accident, nu mai ai baterie la telefon, nu mai ai semnal). Desigur, acesta este un scenariu din cele mai negative, dar, din păcate, genul acesta de lucruri se pot întâmpla și trebuie să le prevenim. Ia în considerare să anunți un apropiat, un membru al familiei sau un prieten, cu privire la traseu și ora estimată de întoarcere. În cazul în care vei întârzia mai mult de două ore, se va alerta și va anunța serviciile de urgență (dacă este cazul). De asemenea, acest lucru va facilita procesul de găsire într-un interval de timp optim salvării. Fă din asta un automatism, fie că pleci pentru câteva ore, fie că pleci întreaga zi. 

3. Respectă atât ritmul tău de deplasare, cât și a celor care te însoțesc

Drumeția este un sport accesibil, dar rămâne totuși o activitate care îți consumă energie. În consecință ai grijă de tine și respectă-ți ritmul de mers. Acest lucru te va ajuta să eviți oboseala și amețeala, care pot duce la lovirea în urma împiedicării sau la alunecare. Încălțămintea Quechua are talpa cu tehnologia CrossContact, care asigură aderență optimă pe diferite tipuri de teren. 

4. Ia în serios acrofobia 

Teama de înălțime este destul de comună, ea afectează între 2%-5% din populație. Chiar dacă nu ai de gând să urci pe un teren foarte abrupt, poți întâlni un pod sau un pasaj îngust de-a lungul unei pante foarte abrupte, la un moment dat de-a lungul traseului. Dacă îți e foarte frică de înălțime, planifică-ți traseul în mod corespunzător. Dacă pleci în drumeție cu grupul de prieteni, spune-le și lor despre fobia ta, astfel încât să te încurajeze și să te sprijine, dacă este necesar, dar mai presus de toate, să nu te grăbească într-o situație care ar putea degenera rapid în fața unei temeri iraționale. Există mijloace care te vor ajuta să lupți împotriva acestei fobii, chiar să o învingi. 

5. Rămâi concentrat până la finalul drumeției

Așa cum o mare parte a accidentelor rutiere se întâmplă pe călătorii scurte, bine cunoscute, la finalul drumeției, când te apropii de obiectivul final sau terenul devine mai ușor de parcurs pot apărea accidente. Într-adevăr, oboseala îți va afecta concentrarea. Rămâi concentrat de la începutul până la finalul drumeției. Nu uita să iei pauze, să te hidratezi corespunzător și să mănânci pentru a-ți reîncărca bateriile în timpul drumeției. Gândește-te că bețele de drumeție vor diminua oboseala și îți vor proteja mult mai bine picioarele. 

6. Să ai întotdeauna apă și mâncare la îndemână

Fie că ai un rezervor de apă sau un bidon, nu aștepta să ți se facă sete pentru a te hidrata! Chiar dacă o drumeție nu te face să transpiri la fel de mult ca o sesiune de alergare, amintește-ți că un adult pierde în medie 2,5 L de apă/zi. Astfel, este nevoie de rehidratare, pentru a permite musculaturii și întregului organism să funcționeze mai bine. Este esențial, prin urmare, să pleci cu suficientă apă pentru întreaga durată a drumeției (cel puțin 1L/ persoană în mod ideal 2L/persoană). Nu uita să bei apă înainte, în timpul și după drumeție pentru a te recupera mai bine. 

Ia și gustări la tine! A se utiliza alimente ,,uscate,, care vor avea un raport mai bun greutate- energie. Îți recomandăm batoanele de cereale integrale sau fructe uscate în locul unui măr care va ocupa destul de mult spațiu, dar va cântări ceva mai greu în rucsac.

Descoperă categoria de bidoane și termosuri aici.

7. Protejează-te împotriva insectelor

Muntele este populat atât de animale mici, cât și de animale mari. Insectele, chiar și abia vizibile, pot provoca mult disconfort, deci este mai bine să previi acest lucru! 

Albinele și viespile: în sezonul cald, acestea sunt atrase de gustările dulci sau sandvișuri. Cel mai bun lucru este să rămâi în alertă chiar și la cea mai mică mușcătură. În cazul unei înțepături, trebuie să acționezi prompt, să îndepărtezi insecta, fără să o zdrobești, pentru că există riscul de a atinge și mai mult venin. Apoi, curăță zona și aplică o cremă care să calmeze inflamația dacă este necesar. Acest tratament este, de asemenea, deosebit de util împotriva plantelor înțepătoare. 

Țânțarii: aceștia apar seara și se întâlnesc în general, la altitudini de 600-2200 m. Nu te lasă să dormi? Ia o soluție anti-insecte în trusa de medicamente, înainte de a pleca. Atunci când vei merge la culcare, îți recomandăm să faci un singur lucru: desfă plasa de țânțari a cortului! 

Muștele: le vei întâlni lângă pășuni și râuri. Te-au mușcat? Dezinfectează ( fără a apăsa) zona înainte de a aplica o cremă anti-inflamatoare care va calma durerea. 

Căpușele: acestea sunt purtătoare ale bolii Lyme, se găsesc în zonele împădurite,în ierburi înalte și zone de ferigi. Preventiv: poartă pantaloni lungi de culori deschise. Vei observa imediat o căpușă care începe să urce pe picior. În cazul unei mușcături, căpușa  trebuie îndepărtată cu o pensetă. Dacă apare febra, este necesară vizita la medic la întoarcere. 

8. Poartă îmbrăcăminte care să te facă vizibil 

 

Ai respectat tehnica celor 3 straturi pentru a te îmbrăca, dar te-ai gândit să alegi haine care să te facă vizibil? Așa cum am spus mai sus, vremea se poate schimba rapid și este posibil să nu mai fii vizibil pe ploaie. Nu ești imun în fața accidentării/ lovirii de către un ATV sau un alt vehicul. Alege să porți haine în culori foarte vii sau cu benzi reflectorizante. Dacă este vreme urâtă sau te prinde seara, echipează-te cu o lanternă frontală. 

 

 

 

9. Să ai întotdeauna o trusă de prim-ajutor în rucsac

Setul de prim-ajutor trebuie să fie în permanență în rucsac în timpul drumețiilor, chiar și a celor de doar câteva ore. Trebuie să fie mereu la îndemână, dar, de asemenea, verificată în mod corespunzător pentru a te asigura că are tot ce ai nevoie și poate fi utilizată. 

10. Respectă principiul ,, nu lăsa nimic în urmă ,, 

Un traseu bine marcat și întreținut îți va oferi siguranță optimă. Este esențial să protejăm mediul înconjurător! Gestionează corect modul de aruncare al deșeurilor! 

Descoperă toată oferta de echipament pentru Drumeție și Trekking

Acum, ca știi care sunt cele 10 principii esențiale pentru drumeții în siguranță, care va fi următoarea ta destinație?

 

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (13 voturi, medie: 4,77 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020