fbpx

SFATURI DE NUTRIȚIE ÎNAINTE DE EFORT

Recomandăm cu fermitate sportivilor care doresc să-și desfășoare programele de antrenament sau pur și simplu să joace un meci, o probă … în cele mai bune condiții, să urmeze diferitele strategii nutriționale menite să minimizeze pierderile de apă, minerale și energetice consecutive efortului. Folosirea pertinentă și alegerea adecvată a alimentelor și lichidelor specifice înainte de antrenament și competiție oferă avantaje majore de performanță. Iată câteva sfaturi simple care trebuie aplicate înainte de efort.

Sfaturi de nutriție pentru ultima săptămână înainte de probă

Pentru a vă optimiza rezervele de energie, dieta voastră trebuie să fie echilibrată cu o rație de carbohidrați complecși (paste, orez, grâu, cartofi …) crescută.

Carbohidrații complecși sunt carburantul organismului, furnizează energie ce poate fi folosită pe termen lung.

Sfaturi de nutriție pentru ultimele trei zile înainte de competiție

Mesele trebuie să aibă în continuare o structură regulată și să conțină o cantitate mare de  carbohidrați complecși (paste).

Aportul de proteine rămâne normal, pentru a nu supraîncărca funcțiile renale.

Aportul de lipide este limitat.

Unele alimente vor fi evitate: alimente afumate, fermentate, fripturi și mezeluri grase, alimente prăjite, feluri de mâncare picante, legume puternice, alcool și băuturi foarte dulci.

Sfaturi de nutriție pentru ultima masă înainte de competiție

Această masă trebuie să fie bogată, dar digerabilă, trebuie luată cu 3-4 ore înainte de efort. Într-adevăr, dacă digestia nu este finalizată, nevoile musculare concurează cu nevoile tractului digestiv și acest lucru poate duce fie la tulburări digestive fie la scăderea performanțelor.

Această masă trebuie să conțină predominant carbohidrați (amidon), pentru a nu consuma, înainte de efort, prețioasele rezerve energetice.

Sfaturi de nutriție pentru rația de așteptare

Între 2 ore și 15 minute înainte de începerea probei. Trebuie să beți în mod regulat (la fiecare 15 minute). Este posibil să consumați la fiecare jumătate de oră un produs din cereale (batoane de cereale) și / sau un fruct copt sau fiert. Acest lucru face posibilă menținerea rezervelor de energie la maxim și asigurarea unei stări corecte de hidratare.

Cu 10 până la 15 minute înainte de încălzire sau de pornire, consumul de lichide și efortul de aport glucidic este realizat constant pe parcursul meciului.

Tortul energetic a fost special conceput pentru a furniza combustibilul necesar pentru activitate. Ideal ca ultima masă, este ușor de pregătit. Poate fi consumat cu până la o oră înainte de plecare.

Compoziția băuturii izotonice ISO d’Aptonia

De ce să adăugăm vitamine băuturii izotonice?

Vitaminele B1, B2 și B6 sunt vitamine solubile în apă. Acestea nu sunt stocate de organism și trebuie să fie aduse zilnic prin dietă. Ele joacă un rol important în metabolismul și asimilarea nutrienților pentru a forma energie.

Care este rolul sodiului?

Aportul de sodiu în băuturi, în special băuturile izotonice, este benefic deoarece:

– Compensează pierderile de transpirație: într-adevăr, transpirația este un amestec de apă și minerale, în special de sodiu.

– Îmbunătățește absorbția apei și a carbohidraților la nivel intestinal. Această absorbție de apă favorizează rehidratarea.

– Stimulează mecanismul setei,

– Ajută la conservarea mai bună a lichidului ingerat.

Marie Fauchille

“Dietetician-Nutriționist, pasionată de raidurile multisport și de canotaj”

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (2 voturi, medie: 5,00 din 5)
Se încarcă...