Sărituri pe trambulină: Exerciții distractive pentru începători

Iată un spațiu nou de joacă și antrenamente! Trambulina lasă loc unei liste extinse de jocuri și provocări de depășit. Astăzi, alături de noi, vei învăța cum să utilizezi acest aparat, ideal pentru a te distra alături de toți cei din familia ta, de la mic la mare, dar și pentru a realiza exerciții fizice benefice pentru sănătatea ta.  

TRAMBULINA, SĂRITURI FĂRĂ EFORT!

1. Beneficiile săriturilor pe trambulină 

Dacă la o prima vedere, trambulina pare un loc de joacă amenajat pentru copii, utilizarea sa constantă, cu scopul de a face mișcare, oferă o mulțime de beneficii organismului. Iată-le pe cele mai importante dintre acestea:

Săriturile pe trambulină stimulează activitatea sistemului limfatic, cu ajutorul căruia, organismul este capabil să elimine toxinele dăunătoare sănătății. În timpul exercițiilor pe trambulină, fluxul sistemului limfatic crește de 10-15 ori. Totodată, accelerarea acestui proces determină organismul să combată mult mai eficient infecțiile.

Săriturile repetate pe trambulină reprezintă un exercițiu aerob, benefic pentru stimularea glandei tiroide
. Această glandă endocrină îndeplinește o serie de roluri vitale pentru organism, controlând viteza cu care substanțele nutritive sunt transformate în energie. Cu alte cuvinte, impactul săriturilor pe trambulină asupra glandei tiroide favorizează metabolizarea.

Solicitarea țesutului osos prin sărituri poate determina întărirea oaselor, tendoanelor și articulațiilor. Prin realizarea cu regularitate a săriturilor pe trambulină, manifestările osteoporozei sau ale artritei pot fi prevenite sau amânate.

Săriturile pe trambulină stimulează creșterea nivelului de oxigen în țesuturi. Se recomandă acest tip de activitate fizică persoanelor de vârsta a treia, expuse unui risc mult mai ridicat de daune ce pot cauza degenerare musculară și osoasă.

Săriturile pe trambulină dezvoltă mușchii picioarelor și cei ai abdomenului, protejând în același timp articulațiile genunchilor și cele ale coloanei vertebrale.

Săriturile pe trambulină timp de 15 minute pot arde arde aproximativ 70 kcal. Cu o creștere treptată a perioadei de timp petrecute sărind, valoarea kilocaloriilor arse pe baza acestui exercițiu se poate dubla, sau chiar tripla.

2. Exerciții pe trambulină pentru începători 

2.1. Exercițiul 1: “Jocul lumânării” 

Pentru început, așază-te în centrul trambulinei și pregătește-te să faci lumânarea: ține picioarele întinse, îndoaie și sari cât mai sus posibil! Scopul acestui exercițiu este de a reuși să revii în acelaşi loc din care ai sărit, fără să îți schimba traiectoria. Chiar dacă pare simplu, vei observa că necesită mult echilibru.

În timpul saltului, picioarele trebuie să fie întinse, iar brațele trebuie să efectueze mișcări de semicerc, de sus în jos. Pentru a realiza în mod corect acest exercițiu, îndreaptă-ți privirea spre punctul de pe trambulină de pe care ai decolat, pentru a încerca să aterizezi în același loc.  

Înainte de a reveni pe trambulină, picioarele trebuie să rămână îndoite și ambele brațe înainte, pentru amortizare. Dacă nu reușești să execuți acest exercițiu din prima încercare, nu te îngrijora, nu va dura mult până îți vei putea controla mișcările pe trambulină. Cu puțină practică, vei reuși!

TRAMBULINA, SĂRITURI FĂRĂ EFORT!
TRAMBULINA, SĂRITURI FĂRĂ EFORT!

2.2. Exercițiul 2: “Așează-te, dar nu pentru a lua o pauză”

Acum, haide să realizăm un alt tip de săritură!

Începe acest exercițiu prin a te poziționa exact ca în cazul primului exercițiu, în poziția lumânării. Dar în loc să aterizezi în picioare, după desprinderea de pe trambulină, aterizează în șezut, cu picioarele bine întinse în față și brațele pe lângă corp. Mâinile pot atinge salteaua în momentul revenirii pe trambulină.

Obiectivul acestui exercițiu este acela de a reuși să revii în poziție verticală atunci când te afli în aer. La coborâre, trebuie să revii în mijlocul saltelei, cu picioarele îndoite și brațele întinse în față, pentru amortizare.

Exact ca în cazul primului exercițiu, privirea te va ajuta să îți găsești echilibrul. Provocarea acestui exercițiu este de a sări, de a reveni în centrul trambulinei și de a trece de la poziția în picioare la cea în șezut, coordonându-ți bine mișcările. Nu e chiar atât de simplu, nu-i așa?

2.3. Exercițiul 3: “Decolează ca un vârtej”

Acest exercițiu constă în a realiza o rotire completă în timp ce ești în aer.

Pentru a începe, poți încerca să te rotești doar pe jumătate. Poziționează-te în centrul trambulinei, cu picioarele îndoite. Sari și întinde-ți bine picioarele în aer.

Spre deosebire de exercițiile anterioare, orientează-ți privirea în direcția spre care dorești să realizezi rotația. În timpul fazei de ascensiune, întoarce umerii și bazinul spre dreapta sau spre stânga, rotește-te doar pe jumătate sau complet și repoziționează-te în centrul trambulinei la aterizare.

Indiferent de natura lor, exercițiile pe trambulină încep cu sărituri ușoare, cu rolul de a încălzi mușchii și articulațiile. Este recomandat ca această sesiune de încălzire să dureze aproximativ 60 de secunde.  

TRAMBULINA, SĂRITURI FĂRĂ EFORT!

3. Cum să alegi trambulina potrivită? 

Decathlon îți pune la dispoziție o gamă variată de trambuline, ce îți permit să combini exercițiile cardio cu cele pentru întărirea musculaturii.

Planifici să achiziționezi o trambulină și nu știi ce criterii ar putea fi relevante pentru o astfel de alegere? Citește în continuare pentru a afla mai multe despre cum poți alege cea mai bună trambulină pentru exerciții fizice, realizate în condiții de siguranță deplină.

3.1. Spațiul disponibil
Acesta este unul dintre cele mai importante criterii de care să ții cont, atunci când alegi o trambulină fitness pentru casa ta. De aceea, îți recomandăm să citești cu atenție informațiile pe care ți le pregătim în pagina fiecărui produs, pentru a putea calcula spațiul necesar amplasării trambulinei respective.

Dacă dorești să amplasezi trambulina într-un spațiu interior, optează pentru o trambulină individuală de la Decathlon de dimensiuni reduse, concepută pentru antrenamente intensive. Alege un produs pe care îl poți depozita sub pat, sau în spatele ușii, după ce ai terminat mișcarea.

Ai de gând să amplasezi trambulina în grădina din spatele casei? Găsești în oferta noastră și variante de produs de dimensiuni mai mari, ideale atât pentru exercițiile pe care dorești să le realizezi, cât și pentru distracția celor mici. 

3.2. Siguranța oferită
Atunci când achiziționezi o trambulină pentru joaca celui mic, îți recomandăm să alegi un astfel de produs și în funcție de elementele de siguranță de care dispune.

Pentru un plus de stabilitate, îți alege un produs în conformitate cu norma NF EN71-14, ce poate susține o valoare cât mai ridicată a greutății maxime, prevăzut cu cel puțin 4 picioare în forma literei “W”.

Pentru siguranța ta și a celor mici, alege o trambulină cu plasă în interiorul zonei de sărit și stâlpi cu înveliș de protecție din spumă, astfel încât riscul de accidentări nedorite să fie minimizat pe cât de mult posibil.

TRAMBULINA, SĂRITURI FĂRĂ EFORT!
TRAMBULINA, SĂRITURI FĂRĂ EFORT!

4. Echipament recomandat pentru sărituri pe trambulină 

Dacă îți dorești să realizezi în mod corect exercițiile pe care le-am explicat puțin mai sus, vei avea nevoie de o îmbrăcăminte cât mai comodă, adaptată acestui tip de efort fizic.
Confortul, respirabilitatea și libertatea de mișcare reprezintă criterii de bază în alegerea hainelor pentru săriturile pe trambulină, indiferent de talia pe care o ai.
Recomandările noastre: 

TRAMBULINA, SĂRITURI FĂRĂ EFORT!

Ca alternative la produsele brandului Domyos de mai sus, poți opta pentru șorturi, colanți, bustiere și maiouri din oferta noastră actualizată, realizate din materiale respirante, ce asigură confort și libertate de mișcare în timpul săriturilor pe trambulină.

5. Norme de siguranță pentru sărituri pe trambulină 

Îți recomandăm să ții cont de recomandările de mai jos, astfel încât să fii în siguranță pe întreaga durată a exercițiului:

- Nu se recomandă utilizarea trambulinei de către copiii mai mici de 3 ani.
- Nu se recomandă utilizarea trambulinei de către copiii peste 3 ani fără supravegherea unui adult.
- Nu se recomandă utilizarea simultană a trambulinei. În caz contrar, persoanele care sar concomitent pe trambulină se pot accidenta.  
- Nu se recomandă utilizarea trambulinei de către persoane cu o stare de sănătate precară, diagnosticata cu traume la nivelul coloanei vertebrale, sau la nivelul membrelor superioare și inferioare.
- Nu se recomandă accesul cu alimente și băuturi în spațiul trambulinei.