Saritul corzii ⋆ pentru abdomen si SLABIT

Săritul corzii – bun pentru tonifierea abdomenului și nu numai. Iată care sunt beneficiile principale ale acestei activități sportive!

 

saritura cu coarda

Foarte multe persoane își doresc să slăbească sau să-și tonifieze corpul, mai ales odată cu venirea sezonului cald, însă nu găsesc motivația necesară pentru a merge în mod frecvent la sala de fitness. Dacă și tu faci parte din această categorie, trebuie să știi că rezolvarea acestei probleme este mai simplă decât crezi: săriturile cu coarda! Mult iubitul joc al copilăriei este, de fapt, un excelent exercițiu cardio, care te poate ajuta să te menții în formă maximă și care nu necesită deplasarea către un spațiu special amenajat pentru activități fizice. Citește în continuare și află mai multe despre acest subiect!

1. De ce este recomandat săritul corzii pentru tonifierea abdomenului?

 

Dacă în copilărie singurul motiv pentru care săreai coarda era distracția, acum, o poți face pentru a scăpa de centrimetrii din talie și pentru a avea un abdomen mai tonifiat!

În mod eronat, majoritatea persoanelor cred că abdomenele sunt singurele exerciții cu efecte benefice asupra taliei, însă acest lucru nu este adevărat. Exercițiile de tip „abdomene scurte” (crunch) ajută la dezvoltarea musculaturii abdominale, dar nu ajută la eliminarea grăsimii din această zonă, deci rezultatele sunt cu greu vizibile.

În realitate, pentru a avea un abdomen plat sau bine definit, trebuie să apelezi la două tipuri de exerciții: cardio și anti-extensie. Primele sunt foarte eficiente pentru arderea grăsimilor și pentru îndepărtarea țesutului adipos, iar cele din urmă întăresc musculatura și o fac mai puternică.
Săriturile cu coarda fac parte din prima categorie, fiind la fel de folositoare precum înotul sau alergarea. Mai mult decât atât, un antrenament de 15 minute de sărit coarda echivalează cu 30 de minute de jogging, în ceea ce privește caloriile arse.

În plus, pe lângă caracteristicile exercițiilor cardio, precum creșterea ritmului cardiac sau consumarea caloriilor nu doar în timpul, ci mai ales după terminarea sesiunii sportive, săriturile cu coarda implică și o postura specifică, în care abdomenul este puțin încordat. Astfel, partea superioară a corpului devine mai suplă și mai tonifiată!

2. De ce săritul corzii te ajută să slăbești?

 

Exercițiile cardio au multiple beneficii asupra organismului, iar unul dintre ele este pierderea în greutate. De fapt, acesta reprezintă principalul motiv pentru care cele mai multe persoane includ sesiunile cardio în rutina lor de antrenament.

Pe parcusul unei ore de sărit coarda poți arde până la 700 de calorii! Mai mult decât atât, organismul tău va continua acest proces pentru câteva ore după ce ai făcut efort, consumând energie și oxigen și îmbunătățind procesele metabolice.
Pentru a slăbi, însă, trebuie să urmezi și o dietă echilibrată, sănătoasă!

De asemenea, a fost observat faptul că mișcările de sus în jos (săriturile) reduc considerabil pofta de mâncare, sațietatea fiind menținută pentru o perioadă mai lungă de timp!

Săriturile cu coarda sunt foarte populare în rândul celor care își doresc o viață mai activă, pentru că sunt distractive, pot fi făcute oriunde și nu necesită un echipament complex sau scump.

Dacă alte exerciții sunt intimidante sau prea dificile pentru cineva la început de drum, nu te vei confrunta cu astfel de probleme când vine vorba de săritul corzii!
Astfel, șansele de a renunța la antrenamentul săptămânal sunt mai mici decât în cazul altor tipuri de mișcare fizică.

3. Care sunt beneficiile de care te bucuri dacă sari coarda în fiecare zi?

 

Cel puțin 15 minute de sărit coarda pe zi reprezintă o armă puternică împotriva kilogramelor în plus. Dar, în afară de slăbit,te poți bucura și de alte efecte pozitive pe care săriturile cu coarda le au asupra organismului tău. Printre ele, se numără:

  • Îmbunătățirea echilibrului și a posturii fizice
  • Tonifierea întregului corp
  • Îmbunătățirea capacității cardiace și pulmonare
  • Îmbunătățirea circulației sanguine
  • Creșterea nivelului de rezistență fizică la efort
  • Întărirea oaselor
  • Dezvoltarea coordonării și a agilității

4. Recomandări pentru antrenamente de sărit coarda cu succes


Pentru a avea rezultate foarte bune, dar și pentru a te feri de incidente neplăcute, este bine să iei în considerare următoarele sfaturi de la specialiști:

  • Chiar dacă poți sări coarda oriunde, este bine să alegi un loc în care nu ai obiecte în jur, pentru a evita riscul de lovire
  • Poartă întotdeauna adidași de fitness, ce au o talpă specială care absoarbe șocurile și reduce riscul accidentărilor
  • Alternează exercițiile pentru a stimula eficient arderile
  • În timpul săriturilor cu coarda, se recomandă ca femeile să poarte o bustieră pentru fitness
  • Dacă ai probleme cu articulațiile sau cu sistemul osos, consultă un medic specialist înainte de a urma un program intens de sărituri cu coarda

Așadar, dacă vrei să slăbești, să te menții în formă sau să descoperi un sport pe care îl poți practica oriunde, ia în considerare săritul cu coarda!

Descoperă toate corzile de sărit

Total
2
Shares

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (39 voturi, medie: 4,38 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*