SĂ VORBIM DESPRE FRICA DE APĂ!

Frica de apă este adesea întâlnită, precum și fobia de apă, o teamă mai intensă, cronică și, de cele mai multe ori, nejustificată. Indiferent dacă persoanele care se tem de apă își doresc să fie în apropierea unui mediu acvatic, contactul cu apa este imposibil. Deci cum scăpăm de frica de apă?

Cuprins

  1. CE ESTE AQUAFOBIA?
  2. CUM NE DEPĂȘIM ACEASTĂ TEAMĂ?

1. CE ESTE AQUAFOBIA?

„Aquafobia” este frica de apă, caracterizată printr-un nivel mai ridicat și persistent al fricii, imposibil de controlat, ce poate afecta viața zilnică. Motivele pentru care apare această frică sunt numeroase și depind de experiența fiecărei persoane.
Poate avea mai multe forme:

•Teama de apă, indiferent de forma acesteia: ploaie, bălți, cascade etc.
• Teama de scufundare
• Teama de a intra în apă la o adâncime unde nu mai atingem cu picioarele

2. CUM NE DEPĂȘIM ACEASTĂ TEAMĂ?

Pentru toți cei care își doresc să se împace cu mediul acvatic, există mai multe soluții. De exemplu, cursuri pentru depășirea fricii. Este vorba, în primul rând, de descoperirea frumuseții apei.

În grupe mici, monitorii experimentați vor adapta programul în funcție de teama fiecăruia pentru a le oferi ajutorul optim în acest demers. Cursul poate fi mai scurt sau mai lung, după nevoie. Poate fi chiar început într-o sâmbătă dimineața și terminat duminică seara!
Anumiți participanți povestesc că la finalul cursului, progresul este de multe ori spectaculos.

Pentru cei care doresc încă de pe acum să înceapă să-și depășească fobia, iată câteva recomandări ce pot fi aplicate:
Pentru a te simți confortabil în apă, când ești în cadă, pune câteva picături de ulei esențial. Datorită proprietăților relaxante, vei reuși să te simți mai în largul tău.
Mai degrabă decât să mergi la piscină, alege talasoterapia. Este mai relaxantă și mai plăcută.
Poți face testul cu paharul de apă: scufundă un pahar întors invers. Aerul rămâne în interiorul paharului. Este același principiu atunci când ne scufundăm și noi capul sub apă. Aerul rămâne în nas și împiedică apa să pătrundă, atâta timp când nu dăm capul pe spate.
Există diferite modalități prin care ne putem învinge frica de apă și chiar să înceapă să ne placă apa.

Benjamin, web developer, a acceptat să ne răspundă la câteva întrebări despre fobia sa de apă:
Cum se manifestă frica ta de apă?

Mă panichez în momentul în care nu mai am contact cu solul. Atunci când picioarele mele ating solul și stau în picioare, gestionez teama, dar când nu mai este cazul, mă panichez, dau din mâini și din picioare în toate părțile, încep să respir adânc (când ești sub apă, e groaznic) și mă pierd total.

Când ai început să ai o fobie de apă?

Nu îmi amintesc când a început această teamă. Cred că am avut-o dintotdeauna. Am încercat prima dată să învăț să înot la vârsta de 12-13 ani și atunci mi-am dat seama. Nici înainte nu mă simțeam confortabil în apă, dar cum nu încercasem până atunci să înot sau să fac pluta, mi se părea normal.

Ai în vedere să urmezi cursuri sau stagii speciale care să te ajute să-ți depășești fobia de apă?

Nu cred. Și nu din cauza fricii, însă mi-e rușine sau așa ceva… Dar am încercat să învăț să înot de 3 ori până acum și de fiecare dată reușesc să înot puțin mai departe decât înainte. Mi-ar plăcea să reușesc pe această cale, mai ales că mă distrez atâta timp cât ating solul cu picioarele, chiar și când scufund capul sub apă. Ceea ce nu era cazul acum câțiva ani. Totuși, nu cred că voi ajunge într-o zi să-mi spun „mă duc să înot în mare și o să fie cool”, dar sunt optimist că voi fi capabil într-un viitor (relativ) apropiat să fac asta.

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (2 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020