REGULI DE SIGURANȚĂ PENTRU SCUFUNDĂRI CU BUTELIE

Practici snorkeling și cunoști diferitele reguli de siguranță ale acestui sport, dar vrei să treci la următoarea etapă și să încerci scufundările cu butelie? Această evoluție necesită o formare adecvată. Iată diferitele recomandări Decathlon, care să te ajute să practici scufundări în siguranță.

În primul rând, va trebuie să urmezi o formare în acest sport și să practici acompaniat de persoane competente și autorizate. Apoi, întreținerea frecventă a echipamentului tău îți va permite să eviți multe accidente.

FEREȘTE-TE DE PERICOLELE SCUFUNDĂRILOR CU BUTELIE, CU DECATHLON

Există mai multe pericole atunci când practici scufundări cu butelie, mai ales legate de condițiile climatice și de mediul marin. Acestea depind și de evoluția ta sub apă. Pentru a practica în siguranță acest sport, există câteva gesturi preventive indispensabile de care trebuie să ții cont.

PRACTICĂ SCUFUNDĂRI DACĂ EȘTI SĂNĂTOS

Este o regulă evidentă pe care nu trebuie să o uiți ! Pentru a evita orice neplăceri și pentru bunăstarea ta, nu trebuie să practici scufundări dacă urmezi un tratament medical, dacă ești obosit, bolnav sau dacă ai dureri.

Trebuie să efectuezi consultație medicală în fiecare an, atât la medicul tău, cât și la dentist, pentru eventuale probleme dentare.

PROTEJEAZĂ-TE DE ACCIDENTELE DE DECOMPRESIE

Când practici scufundări, azotul pătrunde în sistemul respirator și uneori evacuarea este destul de dificilă, chiar și la suprafață. Pentru acest fenomen este necesar să îți controlezi viteza la urcare.Urmează indicațiile unui monitor, insistând pe expirație. Este necesar să te alimentezi și să te hidratezi bine înainte și după scufundări și să te protejezi de frig.

Trebuie să te îngrijorezi dacă: ești obosit, ai probleme cu spatele, imposibilitate de a urina sau alte probleme senzitive și/sau funcționale.

PROTEJEAZĂ-TE ÎMPOTRIVA RESPIRAȚIEI ÎNGREUNATE

Respirația îngreunată apare atunci când frecvența respiratorie devine mai rapidă, până când devine întreruptă. În această situație trebuie să rămâi calm și să concentrezi efortul pe expirație. Nu contează care sunt motivele pentru care respirația îți este îngreunată ! Această senzație poate surveni după un efort foarte mare, o sperietură mare provocată de un câmp de vizibilitate îngreunat, un detentor prea dur, un costum prea strâmt, sau chiar o hipotermie.

Pentru a stopa acest fenomen, trebuie să ai o respirație bună (0.8 la 1l), să îți controlezi mișcările și să expiri !

ANTICIPEAZĂ PANA DE AER

Pana de aer este o situație de care scafandrii se tem, chiar dacă acest fenomen este rar ! Trebuie să iei măsuri de precauție împotriva acestei situații, verificând presiunea buteliei la centru, pe barcă și în mod frecvent în apă. Detentorul tău trebuie să fie bine plasat și să avertizeze monitorul când ești la jumătate de presiune, astfel încât acesta să înceapă întoarcerea bărcii, dacă este cazul. De asemenea, trebuie să rămâi în apropiere de partenerul tău de scufundări: acesta ar putea să-ți împartă aerul său în caz de amețeală sau în cazul unei eventuale pene a echipamentului tău.

EVITĂ RISCURILE DE BAROTRAUMATISME

Barotraumatismele sunt provocate de alterarea volumului aerului din corp, sub efectul presiunii.

Poți lupta împotriva efectelor sale:

– La coborâre: dacă expiri în mască – nu trebuie să fie niciodată prea strânsă, pentru a se evita placajul – înainte de echilibrarea frecventă a urechilor, fără apariția durerilor. Trebuie să fii atent la viteza coborârii și să nu forțezi !

Dacă problemele persistă trebuie să urci ușor, pentru a te liniști și reechilibra. În caz de nevoie, este important să sufli nasul, pentru curățarea sinusurilor.

– La urcare: în general nu ai nimic de făcut ! Aerul iese în mod natural din urechi, sinusuri sau mască. Respirând bine vei împiedica în mod natural suprapresiunea pulmonară, evitând apneea și controlând viteza în etapele de urcare.

CONTROLAREA RISCURILOR INERENTE LEGATE DE ECHIPAMENTUL TĂU DE SCUFUNDĂRI

Trebuie să ai grijă de vesta stabilizatoare. În caz contrar, nu va mai fi posibilă nici o stabilizare, mai ales dacă vesta se umple cu apă. Un sistem direct afectat (probleme de umflare) și nu vei mai fi capabil să te stabilizezi sau să controlezi viteza la urcare !

În cazul detentorului, trebuie să fii atent la mai multe aspecte. Dacă este prea dur, flexibil sau dacă are scăpări, poate deveni cauza respirației îngreunate, a unei pene de aer sau a creări unei situații de stres. Trebuie să îți procuri aerul fără să forțezi. În caz contrar, consumul de aer va fi mai mare, cu riscuri foarte mari de respirație îngreunată.

ÎNTREȚINEREA OPTIMĂ A ECHIPAMENTULUI PENTRU EVITAREA ACCIDENTELOR DE SCUFUNDĂRI

Echipamentul de scufundări îți asigură supraviețuirea sub apă. Așadar, trebuie să citești cu atenție diferitele instrucțiuni ale acestuia și să îl întreții corect.

VESTA STABILIZATOARE

Înainte de scufundare, trebuie să verifici vesta stabilizatoare. Trebuie să îi controlezi etanșeitatea și să îi verifici supapa de umflare : umflând-o la capacitate maximă până când evacuările se declanșează automat. După acest proces trebuie să aștepți câteva secunde și să controlezi absența scurgerii. Trebuie să controlezi și modul de funcționare al evacuărilor rapide și al sistemului direct.

În timpul scufundării trebuie să fii atent să nu te atingi de fundul mării sau oceanului și de stânci, pentru a proteja vesta și a evita zgârierea acesteia.

După scufundări, trebuie să clătești vesta cu apă dulce și să o lași la uscat într-un loc ferit de soare.

DETENTORUL

Este important să transporți detentorul într-o geantă de scufundări adecvată. Pe barcă, a doua treaptă și manometrul trebuie ținute în buzunarele vestei. După ce ieși din mare trebuie să îi pui bușonul și să îl lași 10 minute în apă cu dezinfectant. Apoi se lasă la uscat într-un loc ferit de soare.

În caz de spargere sau duritate, se recomandă verificarea echipamentului de către o echipă din atelierul magazinului. În plus, este obligatoriu să faci o revizie a echipamentului în fiecare an !

 

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (3 voturi, medie: 4,67 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020