FRIGUL SAU CRIOTERAPIA

Frigul este utilizat în medicina sportivă pentru a îmbunătăți gestionarea rănilor datorate unui șoc termic prin trecerea temperaturii corporale de  la 35 ° la 12 °

Efectele pozitive ale frigului:

  • analgezic,
  • vasoconstrictor,
  • reducerea edemului,
  • recuperare mai rapidă a celulelor musculare deteriorate.

PROCEDEUL se numește GREC, G ca gheata, R ca pauză, E ca elevație și C compresie.

PROPRIETĂŢILE FRIGULUI

  • Analgezic (reduce durerea);
  • Antiinflamator (luptă împotriva inflamaţiei);
  • Vasomotor  (stimulează circulaţia);
  • Acţiune hemostatică.

 

Toate aceste proprietăţi ajută la îmbunătăţirea recuperării şi reduc efectele negative de la nivelul muşchilor, inclusiv, reduce apariţia durerilor.

Principiile de bază:

Scăderea temperaturii corpului de la 35 ° la 12 °, niciodată sub 7 °!

Modalităţi simple:

  • pachet de gheaţă,
  • gheaţă pe un burete,
  • apă cu gheață, etc.

Cât de sigure sunt acest modalităţi?

Nu există contraindicații și efecte adverse. Însă, este indicat să consulţi medicul când încerci aceste practici. Pentru că este posibil să existe arsuri la nivelul pielii din cauza aplicării directe,  chiar şi crevase şi degerături.

BENEFICIILE CRIOTERAPIEI

Recuperarea musculară şi refacerea celulelor deteriorate au un efect pozitiv asupra calităţii somnului.

CĂLDURĂ SAU TERMOTERAPIE

Căldura este delicată cu pielea şi este utilizată în mod natural în sport pentru a elimina toxinele şi ameliorează durerile musculare.

  • Lămpile cu infraroşu;
  • Noroi vulcanic;
  • Undele termice;
  • Ultrasunetele;
  • Duşurile calde;
  • Jacuzzi;
  • Saună;
  • Pădurile călduroase;
  • Soarele.

 

EFECTELE CĂLDURII ASUPRA ORGANISMULUI:

  • Relaxare şi vasodilaţie,
  • Creșterea elasticităţii musculare, efect de relaxare şi reducerea crampelor musculare,
  • Transpirația și eliminarea toxinelor, stimularea creierului și efect antistres.

 

CUM SĂ FOLOSEŞTI CORECT SAUNA?

Pentru sportivi:

Nu utiliza sauna imediat după antrenament, ci după momentele de hidratare, timpul  estimat recomandat ar fi 30 minute – 1 oră după efortul fizic.
Împarte timpul în sesiuni de 10 minute. Nu trebuie să depăşeşti mai mult de 3 sesiuni! Este recomandat să alternezi cu duşuri reci.
Începe sesiunea aşezat  pe băncile mai mici timp de 2-3 minute, apoi poţi urca treptat  pe băncile de mai sus. După puţin timp de recuperare, întoarce-te pe băncile de jos.

După ce transpiri, toarnă apă pe pietre pentru a creşte umiditatea şi temperatura saunei.

După sesiune, întinde-te pe un pat şi stai 10-15 minute relaxat.

Ai grijă la contraindicaţiile afişate! Pot exista  tulburări de circulație venoasă, tensiune arterială, anumite boli de piele, probleme de  claustrofobie,  accident vascular cerebral, febră, astm,  în funcţie de problemele şi sensibilitatea la căldură a fiecăruia.

CONCLUZII

Remediile cu surse reci, sunt tot mai  utilizate în sport pentru efectul său  care facilitează recuperarea. Un astfel de remediu poate fi aplicat pe  întregul corp sau local, pe o anumită articulație.

Căldură aduce bunăstare și, de asemenea, acționează asupra moralului, reducând stresul.
Frigul este utilizat în medicina sportivă pentru a îmbunătăți gestionarea rănilor datorate unui șoc termic prin trecerea temperaturii corporale de la 35 ° la 12 °.

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (Nu există încă evaluări)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020