PUTEM FACE SPORT SEARA?

Din cauza programului aglomerat din timpul zilei, mulți oameni practică o activitate sportivă seara. Este recomandat sau, dimpotrivă, poate afecta sănătatea?

Cel mai bun moment pentru a face sport depinde de fiecare dintre noi. Fiecare persoană are propriul său ritm și, de asemenea, fiecare dintre noi are programul zilnic diferit. De aceea, este iluzoriu să credem că există un moment special în care corpul uman este mai în măsură să susţină activitatea fizică. Domyos vă ajută să faceți bilanțul.

 

CARE ESTE CEL MAI POTRIVIT MOMENT PENTRU A FACE SPORT?

În funcție de obiectivele pe care vi le-ați stabilit, cele mai bune momente pentru a practica o activitate sportivă diferă ușor. Mai presus de toate, trebuie remarcat faptul că temperatura corpului variază în funcție de orele din zi. Corpul este la cea mai scăzută temperatură între una și trei ore înainte de a se trezi dimineața și la cea mai înaltă temperatură la sfârșitul după-amiezii, în jur de ora 17. S-a dovedit că, cu cât temperatura corpului este mai mare, cu atât performanța noastră fizică este mai bună. În acest fel, putem considera că momentul cel mai favorabil pentru antrenament este sfârșitul după-amiezii.

 

MAI BINE MAI TÂRZIU…DECÂT NICIODATĂ

Cu toate acestea, cel mai bun moment rămâne dimineața, deoarece corpul este în formă și este gata să ofere tot ce este mai bun, însă nu excludem posibilitatea de a face sport pe timp de noapte. Deși auzim deseori că acest lucru nu este benefic pentru organism, nu vă faceți griji: mai bine mai târziu decât niciodată! O activitate fizică seara ne ajută să ne destindem după o zi lungă, să ne reglăm pofta de mâncare și să ne stabilizăm greutatea.

 

SPORT SEARA: ATENŢIE LA SOMN

Adesea auzim că pentru a promova somnul de calitate, este mai bine să nu facem sport la sfârșitul zilei. Într-adevăr, după ora 19, temperatura corpului este scăzută și vigilența scade. Organismul se pregătește lent de culcare. În acest mod, practicarea sportului în acest interval de timp vă poate perturba ritmurile biologice. Sportul este un excitant: adrenalina și alți hormoni stimulatori care sunt secretați în timpul efortului tulbură somnul. Astfel, în general, se recomandă să așteptați cel puțin două ore între exercițiile fizice și timpul de culcare.

 

REFLEXE BUNE

Pentru a nu vă deregla organismul şi pentru a păstra calitatea somnului, consideraţi următoarele sfaturi:

  •   începeţi sesiunea cât mai curând posibil
  •  optați pentru activitățile de rezistență
  •  evitaţi la maximum competițiile
  •  hidrataţi-vă periodic
  •  faceţi stretching la sfârșitul sesiunii
  •  completați antrenamentul cu câteva minute de relaxare
  •  faceţi o baie caldă

Pentru a determina cel mai bun moment pentru a practica un sport, este importantă ascultarea ceasului nostru intern. Experimentați pentru a găsi ritmul care vă convine cel mai bine. Și, cel mai important, gândiți-vă mai întâi la sănătatea voastră. Amintiți-vă: consecvența este cea care ne ajută să vedem rezultate – cel puțin 30 de minute de activitate fizică în fiecare zi.

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (11 voturi, medie: 4,45 din 5)
Încarc...

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020