Poziția corectă pe bicicletă: de ce este importantă și cum o menții

Faptul că mersul pe bicicletă oferă o mulțime de beneficii nu mai este de mult timp un secret. Însă, conform specialiștilor, pentru a te bucura la maxim de avantaje, este esențial să ai o poziție corectă atunci când te deplasezi pe două roți. Așadar, dacă simți chiar și mici dureri în zona spatelui, înseamnă că undeva poate exista o neregulă. Nu te gândi să mai amâni, rezolvă acum problema, ca să te simți comfortabil în timp de pedalezi. 

 

 

 

1. Poziția corectă pe bicicleta de oraș

pozitia corecta pe bicicleta de oras

Pentru început, trebuie să te asiguri că bicicleta pe care o folosești este potrivită pentru tine. Vestea bună este că nu va trebui decât să faci câteva măsurători. Așadar, ia o ruletă și hai la treabă: 

    • Lungimea piciorului: 50 cm – Înălțimea cadrului: 12 inch 
  • Lungimea piciorului: 55 cm – Înălțimea cadrului: 13 inch 
  • Lungimea piciorului: 60 cm – Înălțimea cadrului: 14 inch
  • Lungimea piciorului: 65 cm – Înălțimea cadrului: 15 inch
  • Lungimea piciorului: 70 cm – Înălțimea cadrului: 16 inch 
  • Lungimea piciorului: 75 cm – Înălțimea cadrului: 17 inch 
  • Lungimea piciorului: 80 cm – Înălțimea cadrului: 18 inch
  • Lungimea piciorului: 85 cm Înălțimea cadrului: 19 inch 
  • Lungimea piciorului: 90 cm – Înălțimea cadrului: 20 inch
  • Lungimea piciorului: 100 cm – Înălțimea cadrului: 21 inch 
  • Lungimea piciorului: 105 cm – Înălțimea cadrului: 22 inch 
  • Lungimea piciorului: 110 cm – Înălțimea cadrului: 23 inch 

 

 

Dacă lungimea piciorului se potrivește cu înălțimea cadrului, schimbă-ți hainele cu echipamentul cu care mergi, în mod normal, pe bicicletă și fă următoarele reglaje: 

 

    • Setează înălțimea șeii – urcă-te pe bicicletă, iar cu ajutorul călcâiului du pedala cât mai jos posibil. Dacă piciorul va fi perfect întins, înseamnă că aceasta este înălțimea optimă pentru tine. Astfel, atunci când vei pedala, genunchiul tău se va flexa corespunzător. 
    • Reglează poziția șeii – mută bicicleta pe o suprafață dreaptă și asigură-te că șaua este paralelă cu pământul. Specialiștii le recomandă bărbaților care nu stau confortabil să o încline cu cel mult 3 grade în spate, iar femeilor în față. 

 

  • Setează poziția pipei – în mod normal, odată cu reglarea corectă a șeii, ar trebui ca ghidonul să acopere butucul roții din față. Dacă acesta se vede în spatele ghidonului, înseamnă că pipa este prea lungă, iar dacă se vede în față, înseamnă că este prea scurtă. 

 

  • Reglează înălțimea ghidonului – înălțimea ideală a ghidonului trebuie să corespundă cu cea a șeii. Însă, nu este greșit nici dacă este cu 6-10 centimetri mai jos. 

bicicleta btwin 1Detalii și preț aici

bicicleta btwin 2Detalii și preț aici

bicicleta btwin 3Detalii și preț aici

bicicleta btwin 4Detalii și preț aici

2. Poziția corectă pe bicicleta MTB

 

Conform experților, bicicletele mountain bike necesită o altfel de poziționare decât cea prezentată anterior. Așadar, iată care sunt diferențele: 

 

  • Înălțimea șeii – aceasta trebuie să fie poziționată astfel încât, atunci când ești așezat pe ea, să poți atinge solul măcar cu vârful piciorului, dacă nu cu toată talpa. De exemplu, în timpul plimbărilor pe munte, este posibil, deseori, să simți nevoia să te reechilibrezi, terenul fiind destul de denivelat. Atenție, pentru coborâre, este bine să diminuezi nivelul șeii cu măcar 2 centimetri, fiindcă, altfel, riști să ai dureri de genunchi. 
  • Poziția șeii – este important să o muți față – spate, până ce privirea îți va ajunge direct în lungul furcii.

bicicleta mtb rockriderDetalii și preț aici

bicicleta mtb rockrider 2Detalii și preț aici

bicicleta mtb rockrider damaDetalii și preț aici

3. Poziția corectă a corpului pe bicicletă

pozitia corecta a corpului pe bicicleta

Atenție, dacă vrei să te bucuri de toate beneficiile pe care le oferă mersul pe bicicletă, este important să ții cont și de poziția corpului. Așadar, nu sta niciodată cocoșat, păstrează-ți spatele drept, mâinile puțin arcuite de la coate și genunchii orientați spre interior. De asemenea, specialiștii spun că este indicat să ai un echipament special, mai ales atunci când optezi pentru mersul pe două roți ca metodă de relaxare și nu de deplasare dintr-un punct în altul. 

 

În concluzie, poziția corectă pe bicicletă este extrem de importantă pentru orice practicant. Așadar, nu mai amâna, verifică dacă tu o ai pe cea corectă!

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (2 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*