fbpx

Dezvoltarea armonioasă a corpului, corectarea posturilor greșite, recuperarea vitalității fizice, stimularea și înălțarea spiritului ... iată o abordare care merită salutată! Pentru a vă convinge să practicați pilates, Domyos vă dezvăluie toate binefacerile acestei metode.

CE ESTE PILATES ?

Pilates este o metodă de întărire a mușchilor profunzi, care sunt responsabili cu menținerea posturii. Mușchii profunzi sunt mușchii centrali, situați între coaste și bazin, precum și în jurul coloanei vertebrale (abdominali, planșeu pelvian și mușchii spatelui). Ei constituie centrul energetic al corpului, care ne permite să fim mai puternici și mai stabili. Pilates este, de asemenea, o disciplină care permite îmbunătățirea cunoașterii propriului corp, a forței și a limitelor acestuia pentru a-l putea folosi mai inteligent.

CARE SUNT PRINCIPIILE ESENȚIALE ALE ACESTEI DISCIPLINE?

RESPIRAȚIA
Respirația este specifică. Este o respirație laterală toracică, ce permite o mai bună utilizare a plămânilor (inspirație pe nas, expirație pe gură).
CONCENTRAREA
Trebuie să conștientizăm în întregime fiecare mișcare și executarea acesteia pentru o calitate optimă a fiecărui exercițiu.
CENTRAREA
Toate mișcările trebuie să pornească din centrul energetic al corpului, din abdomen.
CONTROLUL
Trebuie să vă controlați fiecare mișcare, asociindu-i respirația și mintea. Trebuie să fim pe deplin conștienți de corpul nostru pentru a putea controla fiecare postură, fiecare gest și pentru a le resimți în profunzime.
FLUIDITATE
Mișcările sunt fluide și sunt efectuate cu o anumită grație, pentru a aduce tot echilibrul necesar armoniei căutate de aceste exerciții.
PRECIZIE
Trebuie să căutăm calitatea execuției mișcării și nu cantitatea. Gesturile efectuate trebuie să fie studiate cu foarte mare atenție pentru ca ele să aibă o influență reală asupra musculaturii tale.

CARE SUNT BINEFACERILE METODEI PILATES?

„După 10 ședințe vei simți diferența. După 20 de ședințe vei vedea diferența. Iar după 30 de ședințe, vei avea un corp cu totul nou!” – iată o promisiune făcută de Josef Pilates, creatorul unei metode care prezintă numeroase beneficii. Îmbunătățirea posturii și întărirea musculaturii profunde: durerea de spate dispare, abdomenul se tonifică, întregul corp devine puternic și suplu. Îmbunătățire și un mai bun control al mișcărilor sportive. Tonifierea mușchilor motori (mușchi superficiali, cum ar fi: ischiogambierii – în spatele coapselor, psoas -flexorii de la șold). Îmbunătățirea amplitudinii articulare, a forței, a rezistenței și a forței musculare. Masarea organelor interne. Favorizarea circulației sangvine. Reducerea riscurilor de rănire sau dezechilibru muscular. Dezvoltarea armonioasă a musculaturii.

CARE SUNT DIVERSELE TIPURI DE PILATES ?

După crearea metodei de către Joseph Pilates au apărut și alte variante. Îți prezentăm 3 abordări diferite pe care le poți, de asemenea, testa:
STOTT PILATES
Metodă accesibilă, foarte blândă și accesibilă tuturor, care îți permite să te menții în formă și să te antrenezi toată viața. Ea asociază întinderile, exercițiile de respirație și gimnastica ușoară.
PILATES POWER
Metodă de antrenament a corpului care stimulează în același timp mintea și poate fi practicată cu obiecte mici (minge, elastic, cerc, arc din spumă).
YOGA PILATES
Este un amestec de yoga și pilates în care suplețea și forma sunt stimulate în același timp, încurajând și o respirație lentă și controlată pe toată durata practicării exercițiilor.

PENTRU CINE ?

Cursurile de pilates se adresează tuturor, deoarece exercițiile, deși sunt solicitante, nu sunt nici violente și nici traumatizante pentru corp. Astfel, femeile și bărbații, sportivi sau nu, persoanele în vârstă, rănite sau aflate în convalescență, persoanele stresate, obosite, care suferă de rigiditate, femeile însărcinate sau care tocmai au născut pot practica pilates, deoarece această metodă este progresivă (dacă aveți îndoieli, nu ezitați să cereți părerea unui medic). Exercițiile pot fi adaptate în funcție de nivel, de nevoile fiecărei persoane și de eventualele patologii.
În ce ritm trebuie practicat pentru a obține rezultate eficiente ? Pilates este o disciplină blândă, ce poate fi practicată fără moderație. Ca orice activitate fizică, ea trebuie să fie practicată săptămânal pe toată perioada anului pentru a fi eficientă. Staful nostru: participați la 2 - 3 ședințe de pilates pe săptămână, în funcție de vârstă și de obiectivul tău.

PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT

Descoperă produsele

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (16 voturi, medie: 4,50 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*