fbpx

O perioadă de slăbit sau de scădere în greutate, care este diferența dintre cele două? Îți explicăm totul!

CE ESTE SCĂDEREA ÎN GREUTATE?

Scăderea în greutate, așa cum sugerează și numele, înseamnă o dietă pe care o vom urma pentru a slăbi câteva kilograme și pentru a ne menține corpul, în general, fără a distinge între scăderea masei grase și scăderea masei uscate (mușchii).

Pe lângă obiectivul estetic, pierderea în greutate este, de asemenea, folosită în sporturile cu categorie de greutate sau în sporturile de anduranță. Aceasta se produce în perioada de dinaintea competițiilor. Principiul rămâne același: reducerea kilogramelor acumulate în timpul perioadei fără competiții pentru a evita surplusul de kilograme în timpul competiției.

În perioada de scădere în greutate, este suficient „pur și simplu” să îți reduci nevoile calorice fără a integra noțiunile de raport între proteine / glucide / lipide.  În funcție de metabolismul bazal, trebuie să ai un deficit caloric pentru a declanșa scăderea în greutate.  Cu alte cuvinte, dacă mănânci mai puțin decât nevoile tale, vei slăbi.

În plus, trebuie avut în vedere că orice dorință de scădere în greutate pune corpul într-o stare de catabolism (distrugere musculară). Într-adevăr, pentru a slăbi, este nevoie de un echilibru caloric negativ, adică aportul de calorii prin alimentație trebuie să fie mai mic decât caloriile arse de organism. Pentru a funcționa corect, organismul își ia energia de unde poate, adică va folosi glucide (glicogen), lipide (grăsimi corporale), dar și proteine (mușchi). Organismul își va lua energia întotdeauna din aceste 3 rezerve.

CE ÎNSEAMNĂ A SLĂBI?

Perioada de slăbit se referă, în special, la cei care practică bodybuilding. De obicei, apare după o perioadă de creștere a masei musculare, scopul fiind reducerea grăsimii acumulate fără a afecta mușchii obținuți prin activitatea fizică în timpul creșterii masei musculare. Această perioadă permite o definire mai bună a mușchilor, fiecare mușchi se vede mai clar.

Spre deosebire de scăderea în greutate, unde este suficient să se reducă aportul în funcție de nevoi, cu scăderea masei musculare „intrăm în detalii”. Adică este necesară în mod evident o scădere calorică, dar care respectă și o distribuție corectă a macronutrienților (raportul dintre proteine / glucide / lipide).  Scopul slăbitului este, prin urmare, scăderea masei grase prin minimizarea scăderii masei musculare.

Amintim că scăderea masei musculare, atunci când protocolul este respectat, poate deveni rapid epuizantă prin aportul scăzut de glucide (care sunt combustibilul nostru, să nu uităm).

Scăderea masei musculare înseamnă, deci, baze nutriționale bune și un stil de viață sănătos în perioadele normale (în afara perioadei de scădere a masei musculare). Dacă ești dependent de junk food sau nu ai o alimentație echilibrată, este evident că o reechilibrare alimentară va fi suficientă pentru a-ți reduce eventualele zone inestetice.

 

CUM SĂ-ȚI REDUCI MASA MUSCULARĂ?

Să consumi mai puține calorii pentru a avea un echilibru energetic negativ, menținând în același timp o activitate fizică.

În timpul perioadei de scădere a masei musculare, este suficient să slăbești cu 1 până la 2 kg pe lună, dacă vei slăbi mai mult, există un risc crescut să iei în greutate când se încheie perioada de scădere a masei musculare.

O perioadă de scădere a masei musculare este întotdeauna asociată cu o alimentație echilibrată, în care aportul caloric zilnic va fi redus cu aproximativ 20%. Nu trebuie să reduci prea multe calorii, deoarece s-ar produce scăderea masei musculare.

Cel mai bine este să nu scoți din alimentație nicio categorie de alimente. De fapt, lipsit de anumite elemente esențiale, organismul nu poate fi 100% eficient, ducând la oboseală crescută, care va fi resimțită în timpul antrenamentelor.

Află care este programul de antrenament pentru slăbit?

CÂT DUREAZĂ O PERIOADĂ DE SLĂBIT?

Perioada de slăbit depinde de obiectivul inițial. Atâta timp cât procentul de grăsime nu este satisfăcător, perioada continuă. Este de preferat să fie un proces de durată pentru a asigura o eficiență pe termen lung. Slăbitul prea rapid ar duce probabil la scăderea masei musculare. Acest lucru nu ar îndeplini obiectivul de a menține cât mai multă masă musculară prin eliminarea unei cantități cât mai mari de grăsime.

SE POATE MĂSURA PIERDEREA DE GRĂSIME?

Sunt disponibile 2 metode:

– măsurarea pliurilor cutanate: Această măsurare trebuie efectuată întotdeauna de aceeași persoană utilizând un clește „harpenden®”. Prin această metodă se măsoară grosimea pliurilor cutanate prin prinderea cu cleștele în diferite părți ale corpului. După aceasta, se va putea estima un procent de grăsime.

– cântarul cu impedanță bioelectrică (mai puțin precis): măsoară direct procentul de grăsime prin trimiterea unui curent electric prin intermediul a 2 electrozi localizați sub picioare.

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (16 voturi, medie: 3,81 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*