fbpx

Mersul sportiv, activitate ușoară  și de anduranță, solicită numeroase grupe musculare, și mai ales inima.

 

CONTROLEAZĂ TENSIUNEA ARTERIALĂ 

Simți nevoia să îți iei sănătatea în propriile… picioare? Atunci, practică mers sportiv! Este o sursă de energie, ce aduce numeroase beneficii, începând cu scăderea tensiunii și a stresului.

Un aspect important, după cum afirmă și dr. Charles Aisenberg, medic  sportiv la Institul Național de Sport, Expertiză și Performanță: « Practicarea unei activități fizice consecvente, cum este mersul, reduce tensiunea arterială cu 10 mm. »

 

PREVII APARIȚIA DIABETULUI

Cei care practică mersul sportiv au șanse mult mai mari să prevină diabetul de tipul II.

Persoanele care fac sport au cu 60% mai puține șanse să sufere de diabet, spune dr.Charles Aisenberg, chiar și  micșorarea dozelor de tratamente medicamentoase, diminuând complicațiile.

 

MERSUL SPORTIV ȚINE COLESTEROLUL SUB CONTROL  

Un alt beneficiu ascuns al acestui sport este reducerea nivelului de lipide serice. Altfel zis, mersul ajută la reducerea colesterolului rău în favoarea celui bun!

Practicând mersul sportiv în paralel cu un regim alimentar, vei reuși să pierzi și câteva kilograme. La sfârșitul sesiunii, poți face câteva abdomene pentru a îți subția silueta.

 

 INIMA – BAROMETRUL SĂNĂTĂȚII

Ritmul cardiac îți setează ritmul pentru sesiunea ta de mers sportiv. Dacă aceasta bate cu putere (frecvența cardiacă ridicată),  înseamnă că ești obosit.

Soluția? Combină un antrenament consecvent cu un efort dozat.

Pe măsura ieșirilor tale, ritmul cardiac de repaus scade. De asemenea,  vei constata că se ridică mai mult sau mai puțin în timpul efortului. Așadar, vei putea  mări viteza în timpul eforturilor intense.

Pe de altă parte, Charles Aisenberg recomandă practicarea mersului sportiv cel puțin 20 minute pe sesiune, timp 3 zile pe săptămână, cu un ritm cardiac între 50 și  75% din frecvența cardiacă maximă.

Mersul pe jos îți îmbunătățește funcționarea generală a inimii și a vaselor de sânge. Este dovedit: pacienții cu boală arterială coroniană (CHD), care practică o activitate fizică moderată au redus riscul de mortalitate cu peste 35%!
Mersul sportiv, activitate ușoară și de anduranță, îți solicită numeroase grupe musculare, și mai ales inima. Fie că este vorba despre mersul activ, sportiv sau rapid la un nivel consecvent, îți vei îmbunătăți inima, prevenind bolile cardiovasculare.

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*