MERSUL PE ROLE – Faci mișcare în mod distractiv și te menții în formă!

Cauți o metodă relaxantă și distractivă prin care să faci activitate fizică pentru a-ți menține corpul sănătos sau pentru a slăbi? Atunci mersul pe role este una dintre cele mai potrivite activități pentru tine! În acest fel, nu vei mai fi nevoit să cheltui sume importante și să petreci ore în șir la sala de fitness, într-un spațiu închis, deoarece sportul necesar pentru întreținerea sănătății sau pentru pierderea kilogramelor în plus poate fi desfășurat în aer liber, prin patinajul pe role.

Află în continuare care sunt beneficiile mersului pe role și cum înveți să practici acest sport, dacă încă nu ești familiarizat cu el.

 

1. La ce ajută mersul pe role?

Această activitate este potrivită indiferent de vârstă, iar efectele pozitive asupra sănătății sunt numeroase. Iată care sunt principalele:

 

  • Slăbești mai ușor

 

Printre beneficiile mersului pe role se numără, în primul rând, pierderea în greutate. Dacă ai nevoie să slăbești câteva kilograme, pe lângă alimentația corespunzătoare unui stil de viață sănătos, dacă practici și acest sport, vei reuși să arzi mai ușor grăsimile. Mai exact, într-o oră de patinaj, poți elimina peste 300 de calorii, ceea ce înseamnă că o plimbare cu rolele seara te ajută să reduci impactul negativ al unor mese copioase din timpul zilei.

 

  • Îți tonifici silueta și îți menții sănătatea fizică

 

Chiar dacă nu ai nevoie să slăbești, mersul pe role îți va modela silueta, iar tu te vei putea bucura de un trup tonifiat și rezistent, deoarece prin efortul fizic depus, îți îmbunătățești echilibrul, mobilitatea, precum și reflexele.

Te-ai întrebat ce mușchi lucrează mersul pe role? Ei bine, având în vedere faptul că picioarele sunt cele mai solicitate, în timpul acestei activități, mușchii fesieri, ai gambelor și ai coapselor vor fi lucrați intens. În mod implicit, datorită mișcărilor pe care ești nevoit să le faci pentru a-ți menține echilibrul și a te deplasa cu viteză, îți vei tonifia și abdomenul, mușchii spatelui, ai umerilor și ai brațelor.

Nu îți face griji în privința articulațiilor, deoarece a fost dovedit faptul că mersul pe role nu forțează ligamentele, ci, dimpotrivă, ajută la menținerea flexibilității acestora. De asemenea, cei cu probleme cardiace sau pulmonare nu trebuie să se ferească de acest sport, deoarece specialiștii consideră că, în acest fel, este îmbunătățită circulația sanguină, iar ritmul cardiac este reglat. 

 

  • Contribuie la buna funcționare a psihicului

 

Să mergi la o plimbare pe role cu prietenii, prin parcul preferat, poate fi o modalitate eficientă de a reduce cantitatea de stres și presiune acumulată pe parcursul zilei, sprijinind astfel sănătatea mintală. De asemenea, prin această deconectare, îți stimulezi memoria, reușești să te concentrezi mai bine și lupți împotriva depresiei și anxietății.

2. Cum înveți să mergi pe role?

Dacă nu știi să mergi pe role, este nevoie să înveți metodele prin care îți menții echilibrul și regulile pentru deplasare și oprire, deoarece, în caz contrar, riști să te accidentezi destul de grav. O căzătură mai dură poate fi periculoasă și poate necesita îngrijiri medicale de specialitate, de aceea este esențial să porți echipamente de protecție, acestea fiind recomandate chiar și celor mai experimentați, nu doar celor care sunt în etapa de învățare.

Așadar, trebuie să ai neapărat cască de protecție, genunchiere și cotiere, iar hainele trebuie să fie cât mai confortabile, în așa fel încât să nu te incomodeze în timpul deplasării. Foarte important este și să îți alegi perechea potrivită de role pentru tine.

Detalii și poze aici → https://www.decathlon.ro/role-fit-100-dama–id_8494894.html

Detalii și poze aici → https://www.decathlon.ro/casca-mf500-albastru–id_8552048.html

Detalii și poze aici → https://www.decathlon.ro/set-3-protectii-role-fit-500–id_8494804.html

Cel mai bine ar fi să rogi un prieten, care știe să meargă pe patine, să te ajute să identifici poziția corectă, să menții picioarele depărtate și să îndoi genunchii suficient de mult, pentru a reuși să îți menții echilibrul. Alunecarea picioarelor pe role trebuie să fie lină, spre dreapta și spre stânga, fără mișcări bruște, în urma cărora poți cădea. De asemenea, brațele au un rol foarte important, deoarece te ajută să prinzi viteză, dar și să îți păstrezi stabilitatea.

Un alt aspect esențial, pe care trebuie să îl stăpânești foarte bine, este frânarea corectă, cu ajutorul patinei, pentru a te putea opri în siguranță și a evita coliziunile cu alte persoane sau cu mașini.

 

În concluzie, acum că ai aflat că mersul pe role prezintă avantaje deosebite pentru sănătate, nu îți mai rămâne decât să îți cumperi o pereche și să înveți să practici acest sport distractiv, individual sau alături de prieteni ori familie. Dacă ai deja experiență, poți pleca liniștit la plimbare, iar rezultatele nu vor întârzia să apară!

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*