Mers sportiv: 5 sfaturi pentru practicare pe timp de iarnă?

Sfaturile noastre pentru a-ți alege un echipament corespunzător și pentru a te motiva!

Mers sportiv pe timp de iarnă

Vremea rece, cu vânt de pe timp de iarnă nu trebuie să fie un motiv pentru care să renunți la mersul nordic sau la mersul sportiv! Adaptează viteza și optează pentru un echipament complet, pentru a nu simți frigul. Descoperă 5 sfaturi care o să te ajute să-ți păstrezi motivația pe timpul iernii!

1 - Tehnica celor "3 straturi"

Ești sensibil la frig și iarna îți îngheață motivația de a face sport?

Soluția este de a purta 3 straturi de îmbrăcăminte. Aceste straturi succesive de izolare te protejează de frig și îți permite să controlezi protecția termică pe parcursul practicii sportive. Startul se face la frig, dar te încălzești rapid odată ce înaintezi, fără a transpira pe parcursul celor câțiva kilometri de mers. De aceea este important să poți da jos sau să te îmbraci, după caz, cu acele straturi de protecție termică.

Sistemul de 3 straturi este recomandat de Emmanuel Lassalle, practicant avansat de mers, care se antrenează ore întregi, pe orice tip de vreme:

„Mai întâi îmbrac un maiou “prim strat”, pentru a menține căldura. Apoi, o bluză cu fermoar, pentru a mă izola de frig. Și în cele din urmă, o jachetă impermeabilă și respirantă, pentru a mă proteja de vânt și intemperii.”

Este important să eviți îmbrăcămintea din bumbac, care absoarbe transpirația, și să alegi materiale respirante. Iar pentru a îndepărta cu ușurință straturile pe măsură ce te încălzești în timpul practicii sportive, optează pentru îmbrăcăminte cu fermoar!

 

2 - Protejează picioarele de frig

Colanții sunt esențiali pentru mersul sportiv pe timp de iarnă. Atunci când temperaturile sunt scăzute, mușchii sunt rigizi, iar acest lucru crește riscul accidentărilor.

Colanții, împreună cu gelurile de încălzire, te ajută să menții căldura emisă de corp, începând chiar de la încălzirea dinaintea antrenamentului.

 

3 - Protejează mereu extremitățile de frig

Emmanuel Lassalle pune accentul și pe protejarea extremităților corpului: „Nu uit niciodată căciula, mănușile și șosetele, pentru a avea grijă de picioare. Frigul intră prin aceste locuri, iar 60 % din căldura corporală se pierde pe la cap!”

Și gâtul? „Un guler din polar, cu zone de ventilare, ridicat până la nas!”

 

4 - Importanța refacerii energiei în timpul mersului sportiv sau nordic pe vreme rece

Pentru a practica mersul sportiv sau mersul nordic pe timp de iarnă, trebuie să consumi mai multe calorii, deoarece corpul are nevoie de mai multă energie pentru a menține căldura. Nu începe mersul pe stomacul gol și ia cu tine un gel energizant sau un baton din fructe uscate. 

Nu uita bidonul cu apă, căci frigul stimulează deshidratarea!

Bea câte puțină apă sau băutură energizantă la fiecare 15 minute. Poți opta și pentru o băutură caldă, dacă vrei să combați frigul în acest mod.

 

5 - Viteză a mersului adaptată tipului de teren

Dacă pământul este înghețat sau cu zăpadă, alege un tip de încălțăminte de mers sportiv sau mers nordic care oferă prindere bună și adereță optimă. Mergi mai încet decât de obicei, pentru a te asigura că nu o să aluneci.

„Alege un traseu cunoscut sau marcat”, adaugă Emmanuel, „zăpada are tendința să niveleze pământul și să ascundă gropile.”

Iar dacă vremea diminuează vizibilitatea, folosește o lanternă frontală și o vestă reflectorizantă, pentru a putea vedea și pentru a fi văzut.

Odată ce ții cont de acești 5 pași principali, vei practica mersul pe vreme rece cu plăcere!