ÎNŢELEGEŢI ŞI PREVENIŢI CRAMPELE MUSCULARE

Hidratare, stretching, încălzire … Urmați ghidul pentru a preveni și a evita crampe musculare sau contracții.

CU SIGURANŢĂ AŢI SUFERIT DE CRAMPE MUSCULARE, ACESTE CONTRACȚII MUSCULARE SPONTANE, SUSŢINUTE ŞI DUREROASE.

Chiar dacă sunt destul de scurte, acestea ne fac foarte mult rău.

Crampele musculare sunt foarte frecvente, în special la femeile gravide și la vârstnici. Aceste contracții sunt întotdeauna involuntare, nu se calmează imediat și provoacă o întărire vizibilă sau palpabilă a mușchilor, variind de la câteva secunde până la 15 minute și câteodată mai mult. Declanșarea lor este cauzată de un impuls electric al corpului. Nu este neobișnuit ca aceste crampe să se repete de mai multe ori înainte de a se opri singure.

Acestea pot afecta orice mușchi, fie că sunt muşchii gambei sau ai gâtului! O contracție a mușchilor poate implica o parte a unui mușchi, un întreg mușchi sau mai mulți mușchi în același timp. Se întâmplă adesea în timpul efortului fizic sau în timpul nopții, acestea sunt crampe de noapte. Mai mult, nimeni nu este ocolit de acestea, nici măcar copiii!

CE FACTORI FAVORIZEAZĂ CRAMPELE MUSCULARE?

Este dificil să se stabilească exact cauzele unei crampe. Cu toate acestea, s-au descoperit câțiva factori care ar favoriza apariția acestora:

  • exerciții fizice intense fără pregătire sau încălzire
  • sarcina sau îmbătrânirea
  • anumite tulburări metabolice, cum ar fi deshidratarea, consumul excesiv de dulciuri
  • anumite “intoxicații” cum ar fi abuzul de excitanți (ceai, cafea)
  • transpirație abundentă
  • supraîncărcarea musculară (de exemplu atunci când stăm prea mult timp în picioare)
  • frigul
  • un anumit deficit de vitamine
  • circulația proastă a sângelui în picioare.

CE E DE FĂCUT ÎN CAZ DE CRAMPE?

Atunci când în timpul unei activități fizice apar crampele, este, desigur, necesar să suspendați efortul și, dacă este posibil, să aplicați o compresă rece pe suprafaţa dureroasă pentru a calma durerea. Apoi masați ușor mușchiul și beți un pahar de apă îndulcită. Dacă este vorba despre crampe în zona gambelor, se recomandă să vă puneți pe spate, să ridicați piciorul care vă doare și să cereți cuiva să vă maseze ușor prin tragerea vârfului piciorului. Beți un pahar de apă îndulcită simultan.

CUM PREVENIM CRAMPELE?

Pentru a evita cât mai mult posibil contracțiile musculare dureroase, este necesar:

  • asigurați-vă că vă hidrataţi bine înainte, în timpul și după activitatea fizică chiar şi atunci când nu faceţi exerciții
  • încălziți-vă bine
  • evitați consumul de alcool, tutun și stimulente, cum ar fi cafeaua sau ceaiul
  • efectuați exerciții de stretching în mod regulat sau chiar zilnic.

În cele din urmă, dacă nu puteţi elimina durerea, nu ezitați să consultați un medic.

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (3 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020