Gimnastica de dimineață – Care sunt beneficiile antrenamentului la prima oră a zilei?

Exercițiile de dimineață nu trebuie să lipsească din rutina niciunui om, fie că acesta vrea să se mențină în formă și să scape de kilogramele acumulate în plus, fie că are nevoie doar de înviorare, pentru a începe o nouă zi în forță. Este important ca antrenamentul de dimineață să devină o practică obișnuită la începutul fiecărei zile, alături de igiena corporală și servirea micului dejun. Unele persoane, în special tinerii, tind să neglijeze sportul, ceea ce nu poate fi decât un impediment în dezvoltarea armonioasă a corpului și a psihicului. 

 

În articolul de mai jos, vei descoperi numeroase informații utile despre importanța efectuării exercițiilor de dimineață și, de asemenea, vei afla care sunt cele mai eficiente antrenamente, pentru a te menține în formă. 

 

1. Importanța constanței în gimnastica de dimineață

importanta-constantei-in-gimnastica-de-dimineata

Sportul este sinonim cu viața sănătoasă, exercițiile de dimineață fiind recomandate pentru toată lumea, indiferent de vârstă. Specialiștii consideră că mișcarea oferă energie și dă o stare de bine pe durata întregii zile, iar metabolismul este pus în funcțiune încă de la prima oră, ceea ce înseamnă că, practic, se vor arde mai multe calorii decât în mod obișnuit. Se pare că gimnastica de dimineață sporește capacitatea de reacție și de concentrare a oricărei persoane. Energia acumulată prin intermediul antrenamentelor are un efect tonic extraordinar, iar starea generală, atât fizică, cât și psihică, se îmbunătățește considerabil. 

 

De asemenea, s-a constatat faptul că sportul practicat la prima oră a zilei influențează inventivitatea, creativitatea și capacitatea de analiză, în așa fel încât cei care se antrenează au mult mai mult succes la locul de muncă. Dacă îți dorești să arăți bine din punct de vedere fizic, trebuie să-ți faci un program matinal de exerciții și să îți schimbi, astfel, și obiceiurile legate de dietă. Practic, vei mânca mai puțin, dar mult mai sănătos. 

 

Este indicat să te obișnuiești să te trezești devreme, să-ți menții tabieturile legate de igienă, să nu renunți niciodată la acest obicei și să ții cont de următoarele chestiuni:

 

  • Mai întâi, îți stabilești un program – la ce oră te trezești, câte minute faci exerciții
  • Imediat după ce te-ai trezit, este bine să bei un pahar de apă, nu de cafea
  • Alarma ceasului este esențială, pentru a respecta ce ți-ai propus
  • Antrenamentele pot fi realizate și într-un timp foarte scurt, dacă sunt intense

 

2. Exerciții de dimineață – care sunt recomandările specialiștilor?

Optimized-exercitii de dimineata

Deși pare greu de crezut, adevărul este că sportul practicat la primele ore ale dimineții este garanția unei stări generale mai bune pe durata întregii zile, dar și a unui somn odihnitor, la finalul acesteia. Un program de exerciții, ideal pentru gimnastica de dimineață, trebuie să fie scurt, de intensitate medie și să reușească să revitalizeze întreg organismul. 

 

Iată câteva recomandări, pe care le-ai putea include și tu în antrenamentele tale:

 

  • Exerciții pentru gât – capul este întors stânga – dreapta, apoi se înclină înainte și înapoi, iar, la final, se fac rotiri lente, circulare
  • Jumping Jacks – sunt ideale, pentru că, practic, lucrează tot corpul
  • Wall Sit – sunt potrivite pentru partea inferioară a corpului
  • Flotări
  • Crunch abdominal – sunt lucrați mușchii trunchiului
  • Pas pe scaun
  • Alergat pe loc
  • Fandare – lucrează partea inferioară a spatelui
  • Flotare și rotație
  • Planșă laterală

 

Specialiștii sunt de părere că aceste exerciții trebuie realizate în succesiune rapidă, cam 30 de secunde pentru fiecare în parte, dacă îți dorești să obții nu doar o revitalizare a organismului la prima oră a dimineții, ci și reducerea grăsimii corporale și o condiție fizică bună. Câteva exemple de sporturi ce pot fi practicate la începutul zilei sunt: fitness cardio, înot, karate, pilates sau yoga. Mai mult, este recomandat să renunți la comoditatea hainelor de casă și să optezi pentru un echipament sportiv eficient, care să te stimuleze:

 

  • colanți, bustieră și o saltea de meditație pentru yoga
  • îmbrăcăminte și încălțăminte fitness cardio și aparate specifice, precum stepperul
  • costum de înot, halat de baie și prosop
  • costum de karate
  • saltea de pilates, mingea medicinală și gantere

stepper-galben-negru
Detalii și poze aici

stepper-ms100
Detalii și poze aici

saltea-yoga-usoara-8mm
Detalii și poze aici

 

În concluzie, gimnastica de dimineață este esențială pentru rutina sănătoasă a oricărei persoane, pentru că, astfel, aceasta are energie de-a lungul întregii zile și capacitatea de a duce la bun sfârșit toate sarcinile și de a obține rezultate foarte bune, care să se reflecte în dobândirea unui fizic de invidiat.

 

Surse foto: ro.pinterest.com, shutterstock.com

 

3. Întrebări și răspunsuri frecvente despre gimnastica de dimineață

 

 

  • Care este durata optimă a unui antrenament de dimineață? 

 

Un antrenament de 10-15 minute este suficient, dar, pentru menținerea unui tonus fizic optim, este recomandată o sesiune de cel puțin 30 de minute de exerciții intense.

 

 

  • De ce este recomandat să faci sport dimineața, nu seara? 

 

Dimineața, organismul are mai multă energie, pentru a executa exercițiile, iar tonusul obținut în urma antrenamentului este benefic și se menține pe durata întregii zile. Seara, nu este recomandat să faci sport decât cu cel puțin 2 ore înainte de culcare, pentru a nu afecta somnul. 

 

 

  • Când este indicat să mănânci, înainte sau după antrenament? 

 

Specialiștii recomandă ca micul dejun să fie servit după executarea setului de exerciții, deoarece, altfel, nivelul energiei va scădea considerabil, antrenamentele nu vor mai fi executate corect și la intensitatea dorită, iar rezultatul nu va fi unul pozitiv.

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (3 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*