fbpx

FITNESS: CELE MAI ÎNTÂLNITE 10 ÎNTREBĂRI

Pentru a răspunde la cele mai frecvente 10 întrebări pe care vi le puneţi în sala de sport, am apelat la Olivier, consilier sportiv la Domyos. Economisiți timp, veți găsi cu siguranță un răspuns aici!

1. “ÎN CE RITM TREBUIE SĂ MĂ ANTRENEZ PENTRU A AVEA REZULTATE ?”

Frecvența sesiunilor este cea care aduce rezultatele dorite. Este mai bine să vă antrenaţi de 2-3 ori pe săptămână decât o dată din când în când. Este o practică obișnuită care vă aduce plăcere și rezultate. Lipsa consecvenței are efecte negative: nemulțumire, durere, oboseală, demotivare … și abandon!

2. “CE EROARE COMUNĂ NU TREBUIE FĂCUTĂ ÎN SALA DE FITNESS?”

Cei mai mulți amatori de fitness nu știu cum să folosească echipamentul disponibil în sala de sport. Apoi fac exerciții necorespunzătoare din cauza cărora pot risca accidentări. Sfatul nostru: să nu vă fie frică să solicitați sfatul unui profesionist! Antrenorii de sport vă stau la dispoziție în sală, iar ajutorul lor vă va permite să lucrați în direcția cea bună, oricare ar fi scopul vostru. În același timp, nu uitați niciodată să vă încălziți înainte de antrenament și să vă relaxaţi muşchii după efort. În cele din urmă, amintiți-vă să vă hidrataţi pe parcursul antrenamentului, corpul are nevoie de lichide!

3. “CE FACEM CÂND NU SUNTEM MATINALI ŞI NU AJUNGEM LA ANTRENAMENT DUPĂ O ZI DE MUNCĂ?”

Sportul este oboseală plăcută! Chiar dacă la început poate fi dificil, cu cât faceți mai mult fitness, cu atât veți fi mai puțin obosiți. Nu vă opriți la primele dureri după o zi de sport, rezistaţi! Antrenamentele regulate vă vor menţine în formă, vă vor oferi tonus, bunăstare și un somn mai bun.

4. “CE EXERCIȚII AR TREBUI SĂ FAC PENTRU UN ABDOMEN PLAT?”

Antrenamentul întregului corp și, în special al grupurilor musculare mari, vor consuma grăsimea abdominală. Doar antrenamentul abdomenului nu are capacitatea de a transforma singur zona stomacului într-una plată. Pe de altă parte, este necesară stabilitatea corpului pentru a rezolva problemele spatelui și cele legate de postură.

5. “SE TRANSFORMĂ GRĂSIMEA ÎN MUŞCHI ?”

Nu! Mușchii sunt consumatori de grăsimi. Consolidarea musculară crește metabolismul bazal. Pentru a crește metabolismul de bază este necesar să consumaţi mai multă energie, calorii și grăsimi. Acesta este motivul pentru care antrenamentele cardio vă fac să pierdeți în greutate atunci când acestea sunt asociate cu exerciții de tonifiere.

6. “AM PIERDUT ÎN TALIE, DAR NU VĂD NICIO SCHIMBARE ÎN GREUTATE…CUM SE EXPLICĂ ?”

Dacă ați pierdut un număr la pantaloni, aceasta se datorează faptului că ați pierdut volumul de grăsimi, dar ați câștigat greutate în mușchi. Mușchii mai puternici, mai grei, nu vor schimba numărul de kilograme arătat de cântar, dar vă vor perfecționa silueta. Este diferența dintre volum și greutate. Ceea ce este important este silueta care s-a schimbat, mai mult decât un număr pe cântar!

Sfat: în loc să vă cântăriți, utilizați un metru pentru a vă măsura talia, șoldurile. Acest sfat este pentru persoanele care au doar câteva kilograme de pierdut. Pentru persoanele supraponderale, cântarul rămâne instrumentul indispensabil.

7. “DE CE ATUNCI CÂND ŢIN REGIM FĂRĂ A FACE SPORT PIERD RAPID DIN GREUTATE, DAR MĂ ÎNGRAŞ LA LOC LA FEL SAU CHIAR MAI MULT ?”

O dietă este adesea restrictivă și vă face, în principal, să vă pierdeți masa musculară fără a reduce grăsimea corporală. De aceea, atunci când vă reîntoarceți la regimul obişnuit, veți lua înapoi cât mai repede greutatea anterioară prin masă grasă care nu a dispărut niciodată! Prin urmare, este ideală combinația de sport și o dietă echilibrată, redusă în cantități și în calorii, pentru a avea un corp de vis.

8. “DUPĂ ANTRENAMENTUL DE ÎNTĂRIRE A MUȘCHILOR MI SE MĂRESC COAPSELE…ŞI NU MĂ MAI ÎNCAP PANTALONII! CE E DE FĂCUT?”

Prin antrenamentul de întărire a muşchilor, obțineți mușchi tonifiați. Ei vor fi în bună stare pentru mai mult timp mulţumită stretching-ului! Amintiți-vă să nu folosiți niciodată greutăți prea mari în timpul sesiunilor de fitness. În schimb, preferați serii lungi (repetări pentru aceeași mișcare) care vor accesa rezervele pe care le aveți deja, asociate cu un program de stretching care va prelungi și rafina mușchii.

9.“BICICLETA DE SALĂ (CYCLING) TONIFIAZĂ GAMBELE? ”

Da, cu o rezistență moderată! Dacă rezistența la pedalare este prea mare pentru a vă permite să mergeţi încet, mușchii vor lua volum! Într-adevăr, o rezistență prea mare ar corespunde folosirii greutăților mari care ar da volum (ca în bodybuilding).

Amintiți-vă întotdeauna acest lucru: dezvoltarea musculară vă ajută să pierdeţi în greutate dacă volumul de lucru este ușor (moderat) și activitatea este lungă.

10. “NICIODATĂ NU ŞTIU CUM SĂ RESPIR ÎN TIMPUL UNUI EFORT…CARE AR FI METODA CORECTĂ?”

Este evident că nu trebuie să fim niciodată cu căile respiratorii blocate în timpul unui efort. Inspirația este deseori faza pregătitoare a efortului, expirarea se face în timpul efortului. Exemplu pentru o genuflexiune: inspirați când coborâți și expirați când urcați. Singura excepție de la regulă este pentru exerciții în care efortul deschide cutia toracică (de exemplu în exercițiile de întărire a spatelui, cum ar fi tracțiunile orizontale), în acest caz va trebui să inhalezi odată cu efortul.

Acum știți câteva sfaturi despre sport pentru a vă ajuta să progresați în antrenamentele de fitness. Sesiuni plăcute!

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (11 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...