fbpx

Exerciții la spalier – Cum te menții în formă și cum scapi de durerile de spate prin intermediul acestora?

Exerciții la spalier – Cum te menții în formă și cum scapi de durerile de spate prin intermediul acestora?

Spalierul este un element nelipsit din sălile de gimnastică, sport, fitness, dar și kinetoterapie. Acesta a fost inventat de către Per Henrki Ling, un profesor suedez, la începutul anilor 1800. Invenția a venit ca un răspuns la nevoia de a trata anumite afecțiuni și dureri ale coloanei, fiind, inițial, o scară simplă din lemn fixată în perete. În timp, forma spalierului s-a modificat puțin, însă principiul a rămas același.

1. Exerciții la spalier pentru coloană

Există mai multe afecțiuni pentru care medicii și terapeuții recomandă utilizarea spalierului, printre care scolioza, hernia și chiar recuperarea în urma unei operații pe coloană. Exercițiile specifice te pot ajuta să îți corectezi postura, să scapi de dureri și să obții mai multă flexibilitate.

Ce trebuie să știi:

  • Exercițiile trebuie recomandate de un specialist, în caz contrar, pot face mai mult rău decât bine.
     

  • Nu este necesară deplasarea la un cabinet de kinetoterapie sau la o sală de gimnastică. Îți poți achiziționa și monta un spalier acasă, dacă ai îndeajuns de mult loc, după ce ai învățat de la un terapeut ce și cum trebuie să faci.
     

  • Este bine să porți haine confortabile, precum colanti, care îți oferă libertate de mișcare.
     

    COLANŢI 100

    Descopera

    TRICOU SPORTEE

    Descopera

    PANTALON ADIDAS

    Descopera

    SPALIER DOMYOS

    Descopera

    HANORAC ADIDAS

    Descopera

    COLANŢI ADIDAS

    Descopera

    1.1 Exerciții la spalier pentru coloană


    Când vine vorba despre hernia de disc, un tratament kinetoterapeutic eficient urmărește remobilizarea coloanei prin intermediul exercițiilor statice și dinamice, la care se adaugă exercițiile la spalier. Rolul acestora este să relaxeze, dar și să tonifieze corect musculatura abdominală, paravertebrală, fesieră și musculatura bazinului.
    Pentru a avea o poziție ideală, coloana trebuie susținută de mușchii spatelui. Pentru că aceștia să se dezvolte corect și să își îndeplinească rolul cu succes, trebuie să respecți indicațiile specialiștilor, atât din timpul antrenamentelor, cât și cele referitoare la viața de zi cu zi. Doar în acest fel de poți bucura de o viață lipsită de dureri și de disconfort!



    Iată care sunt cele mai populare exerciții la spalier, pentru hernia de disc

  • Cu spatele la spalier, mâinile deasupra capului, poziționate pe aceeași bară:
    Ridicări cu genunchii la piept
    Rotiri de bazin (stânga, dreapta) cu genunchii flexați
    Rotiri alternative cu picioarele ridicate, drepte
    Pendularea trunchiului
    Cu picioarele pe pământ, genunchii îndoiți la 90 de grade, basculări ale bazinului față spate, cu coloana dreaptă, blocată
    În aceeași poziție, bazinul va efectua mișcări stânga dreapta
     

  • Cu fața la spalier, mâinile deasupra capului, poziționate pe aceeași bară:
    Genuflexiuni cu accent pe întinderea coloanei (fără să desprinzi mâinile de bară)
    Pendularea trunchiului
     

  • Cu fața la spalier, mâinile la nivelul pieptului:
    Flotări către spalier (cu picioarele pe o bară din partea inferioară)
    Flotari către spalier cu picioarele pe pământ, poziționate la distanță de perete
     


    Exerciții la spalier pentru scolioză



    Scolioza este o deviație laterală a coloanei care apare, adeseori, în adolescență și care, necorectata, poate provoca dureri profunde de-a lungul vieții. Factorii care duc la dezvoltarea acesteia sunt numeroși, iar printre ei se numără o postură greșită, o atonie musculară la nivelul spatelui, ce vine din lipsa mișcării fizice.
    Pentru ameliorarea durerilor se utilizează analgezice, dar recomandarea unui medic va cuprinde întotdeauna și exerciții fizice. Motivul? Acestea nu doar că reduc durerea, dar tratează și contribuie la rezolvarea cauzei.

    În afara celor menționate anterior, există încă două exerciții pentru care ai nevoie de spalier, ce duc la întinderea și tonifierea musculaturii paravertebrale:

  • Poziționează-te cu fața la spalier, prinde cu o mâna o bară la nivelul bazinului, iar cu cealaltă mână, o bară de deasupra capului. Picioarele trebuie să fie lipite de spalier.Apoi, arcuiește-te în direcția opusă curburii scoliozei și menține timp de câteva secunde. Repetă acest exercițiu de mai multe ori.

     

  • Prinde-te cu ambele mâini de o bară de deasupra capului, cu spatele la spalier. Ridică picioarele drepte, la 90 de grade, apoi depărtează-le și apropie-le. Repetă de câteva ori apoi ia o pauză mică între seturi. În cazul în care ți se pare prea greu, poți face la început mișcările cu genunchii îndoiți.
     

    2. De ce sunt eficiente exercițiile fitness la spalier?


    Spalierele nu sunt prezente doar într-un cabinet kinetoterapeutic, ci și în sălile de forță. De ce? Prin intermediul acestora, se pot face numeroase exerciții care dezvoltă musculatura trupului, ce fac parte din aria fitness.
    De exemplu, în cazul exercițiilor pentru abdomen, faptul că acestea sunt executate pe verticală, în loc de orizontală, în mod clasic, efortul depus este mai mare, musculatura lucrează mai intens și se ard mai multe calorii.

    Mai mult decât atât, organismul uman se adaptează la un anumit ritm de antrenament și, odată cu trecerea timpului, repetarea aceleiași rutine poate deveni ineficientă. De aceea, specialiștii recomandă să alternezi exercițiile și forma sub care sunt făcute constant.

    Un alt motiv pentru folosirea spalierului este că acesta corectează și îmbunătățește postura fizică chiar dacă nu suferi de vreo afecțiune a coloanei. Anumite mișcări din fitness, precum clasicele abdomene la sol, pot dăuna vertebrelor, din cauza presiunii repetate pusă pe acestea. În schimb, ridicarea picioarelor de la sol în timp ce te susții în mâini, de bară, tonifică abdomenul, iar spatele rămâne drept.

    Un alt aspect pe care este bine să îl iei în considerare: implicarea mai multor grupe musculare în antrenament, simultan. Chiar dacă te concentrezi asupra picioarelor sau a abdomenului, și brațele vor lucra, pentru a-ți susține greutatea.

    3. Importanța exercițiilor la spalier pentru copii


    Exercițiile la spalier nu sunt benefice doar pentru adulți, ci și pentru copii și adolescenți. Problemele la coloană pot apărea de la o vârstă fragedă și cu cât sunt rezolvate mai repede, cu atât se reduce riscul de a suferi pe termen lung de dureri și disconfort.
    Din fericire, cei mici sunt imediat atrași de spalier, chiar și în timpul orelor de educație fizică și sport, pentru că reprezintă un element inedit, pe care se pot cățăra cu ușurință și pe care îl pot explora cu entuziasm. Așadar, nu va fi greu să îți convingi copilul să facă anumite exerciții pentru dezvoltarea mușchilor spatelui și pentru a îmbunătățirea posturii..
    Cum poți să te asiguri că cel mic are parte de antrenamente care includ și utilizarea spalierului? În primul rând, poți vorbi cu profesorul de la școală, pentru a află dacă acest tip de exerciții sunt incluse în desfășurarea orelor de sport. Chiar dacă răspunsul este da, una sau două ore pe săptămână nu sunt suficiente, în cazul în care cel mic suferă de deviații ale coloanei. În acest caz, este bine să iei legătura cu un kinetoterapeut și să îl duci la un cabinet specializat cât de des este nevoie.

    Exercițiile la spalier nu sunt diferite în cazul copiilor și al adulților, însă un specialist poate recomanda mișcări personalizate în funcție de starea de sănătate a micuțului.
    Un alt lucru foarte important de reținut: sportul este esențial pentru o viață sănătoasă, sub toate formele. Pentru a-ți feri copilul de o viață sedentară, este bine să îl încurajezi și să îl îndrumi către activitățile fizice care îi plac. Acest lucru include și achiziționarea de îmbrăcăminte și încălțăminte pentru sport, dar și a echipamentului complet în funcție de preferințele sale, care asigură un antrenament eficient și distractiv, dar și în siguranță!

    TRENING S500

    Descopera

    TRICOU ADIDAS

    Descopera

    HANORAC PUMA

    Descopera

    TRENING S500

    Descopera

    TRICOU S500

    Descopera

    HANORAC DOMYOS

    Descopera


    Așadar, dacă ai probleme cu coloana, dacă ai dureri care îți afectează calitatea vieții în mod direct, este bine să iei în considerare utilizarea unui spalier pentru exerciții care te vor ajuta să scapi de afecțiuni și de disconfort!

  • Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

    1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (Nu există încă evaluări)
    Încarc...

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    *
    *