Tabletele efervescente asigură o băutură sportivă fără calorii, oferind organismului aportul necesar de electroliți pentru a compensa pierderile minerale cauzate de transpirație.

1. PENTRU A EVITA DESHIDRATATEA

Ideal este să bei minimum 0,5 l de apă la o oră de activitate fizică. Cu toate acestea, mulți sportivi nu sunt hidratați suficient. Deshidratarea este în principal cauzată de transpirație, ducând la un dezechilibru mineral, din cauza lipsei de sodiu, potasiu, magneziu sau calciu. Este necesar să compensezi acestea pierderi de minerale pentru o hidratare optimă, prin aportul de electroliți.

2. PENTRU A COMPENSA PIERDERILE DE SODIU

Un aport de sodiu în timpul efortului este necesar deoarece:

  • Compensează pierderile de transpiraţie : transpiraţia este compusă din apă și minerale, în special sodiu
  • Acesta îmbunătățește absorbția apei, fiind de folos în procesul de rehidratare
  • Stimulează setea
  • Ajută la menținerea lichidelor consumate

3. HIDRATAREA FĂRĂ CALORII

În antrenamentele scurte sau de intensitate scăzută, nu este necesar consumul de carbohidrați. Cu toate acestea, trebuie să furnizezi organismului apă și electroliți. Dizolvă o tabletă de electroliți în 500 ml de apă pentru o oră de efort redus.

4. ELECTROLIȚII  VS BĂUTURILE IZOTONICE

Pentru eforturi mai mici de o oră, apa este suficientă.

Pentru eforturile ce depăşesc o oră, apa nu este suficientă. Este necesar să compensezi pierderile de energie și minerale pentru a te menţine în formă. În acest caz, băutura izotnică este ideală, deoarece aceasta oferă tot ce organismul tău are nevoie în timpul efortului.

Există sportivi cărora aceste băuturi nu le sunt pe plac. În acest caz, pentru a compensa pierderile de energie, este important consumul mai mare de apă și consumul de batoane energetice. De reţinut : în această situație este dificil să compensezi pierderile de minerale, deoarece batoanele conţin adesea o cantitate mică de sodiu. Electroliții oferă mineralele necesare pentru a compensa piederile cauzate în primul rând de transpirație.

5. HIDRATEAZĂ-TE CORESPUNZĂTOR!

Trebuie să bei înainte, în timpul și după efort.

  • Înainte: Din cauza stresului, uneori deshidratarea poate începe chiar înainte de antrenament. Este recomandat să previi aceste pierderi de apă care au loc în timpul efortului.
  • În timpul efortului, este necesar să compensezi pierderile de apă cauzate de transpirație pentru a evita deshidratarea.
  • Continuă se te hidratezi pentru a compensa pierderile energetice și pentru a evita deficitul de apă, care este una dintre cauzele durerilor musculare.

Electroliții îți permit să te hidratezi într-o manieră optimă în timpul unui efort de scurtă intensitate. Pentru un efort mediu spre intens, este necesar să asociezi hidratarea cu batoane sau fructe, care îți aduc aportul necesar de glucide pentru a da randament pe durata antrenamentului.
Tabletele efervescente reprezintă o băutură sportivă fără călătorii, adăugând organismului electroliții necesari pentru a compensa pierderile minerale din cauza transpirației.

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (1 voturi, medie: 4,00 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020