Durerile musculare sau așa numitele curbaturi sunt un numitor comun în toate sporturile. Prezente în special în fazele de pornire sau de reluare a antrenamentului, acestea pot provoca disconfory, uneori făcând aproape imposibil chiar și mersul pe jos. Dar nu este un fenomen grav și poate genera chiar și beneficii fizice și psihologice.

Ce este o durere musculară?

Durerea musculară este rezultultatul unui micro-traumatism la nivelul fibrelor musculare. Ca urmare a acestei leziuni, corpul va declansa o ușoară reacție imflamatoare în urma căreia mușchiul se va vindeca.

CUM APAR?

În timpul alergării mușchii sunt solicitați prin două mișcări distincte: faza de propulsie și cea de amportizare.

Oamenii de știință au arătat că faza de amortizare este responsabilă pentru majoritatea durerilor musculare. Acesta este motivul pentru care durerile musculare apar mai repede când alergarea este în pantă sau la o viteză mare, ceea înseamnă mai multe constrângeri la nivelul articulaţiilor.

De reținut că durerea nu apare în timpul practicii sportive, ci la 24, chiar 48h după încheierea antrenamentului.

 

 

 

AVANTAJELE ADUSE DE DURERILE MUSCULARE

Dacă durerile musculare pot deveni o piedică în calea antrenamentului, faptul că resimți rigiditate musculară a doua zi după antrenament este o sursă de motivație: înseamnă că ai lucrat ce și cum trebuie!

Un alt beneficiu: sentimentul de supracompensare. Corpul va fi mai puternic în zilele în care este supus unei solicitări mai mari. Fibrele deteriorate se vor reconstitui, astfel încât mușchii să devină mai solizi. Cu toate acestea, nu abuza de acest fenomen pentru a evita leziunile.

CUM SĂ REDUCI FRECVENȚA DURERILOR MUSCULARE? 

Primul factor care permite limitarea apariției curbaturilor este antrenamentul. Cu cât mușchii sunt supuși mai des efortului, cu atât mai mult vor rezista durerilor. Dacă resimți dureri musculare după fiecare antrenament de alergare, este pentru că organismul nu a asimilat caracteristicile mișcării de alergare sau că între antrenamente există un interval de timp destul de mare.

După o alergare mai intensă decât de obicei, este recomandat să eviți, de exemplu, băile cu apă fierbinte. Căldura dilată venele având efect negativ asupra circulației sanguine și amplifică durerea. Pe de altă parte, sportivi experimentați optează pentru crioterapie pentru a se recupera mai repede. Apa rece este cea care va reduce diametrul venelor și va accelara circulația sanguină, urmând beneficiile în ceea ce privește recuperarea.

Soluția cea mai benefică pentru a face să dispară curbaturile este odihna. În fiecare zi se va vedea că intensitatea durerii musculare se va diminua.

Pentru a ajuta la recuperarea generală, este recomandată o activitate sportivă moderată. Atenție, aceste sesiuni trebuie să aibă un ritm redus, și să se desfășoare pe o perioadă scurtă de timp (15-30 de minute ) pentru a activa musculatura.

Durerile musculare sunt, așadar, inevitabile în alergare. Dar acest fenomen nu este grav, tot ce trebuie să faci este să îți asculți corpul, pentru a evita apariția lor. Pe scurt: tot răul spre bine!
Durerile musculare sau așa numitele curbaturi se întâlnesc în toate sporturile. În special în fazele de pornire, acestea fiind foarte dureroase, uneori făcând aproape imposibil mersul pe jos. Dar acest fenomen nu este grav și poate genera chiar și beneficii fizice și psihologice.

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (3 voturi, medie: 4,33 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020