Transpiraţia este un fenomen de reglementare a corpului nostru pentru a menţine temperatura normală a corpului la  37 °. Transpirăm aproximativ o jumătate de litru de apă pe zi, fără nici un fel de efort fizic sau sport.

3 milione de glande sudoripare sunt distribuite pe tot corpul, în principal, la nivelul axilelor, tălpilor, picioarele şi palmelor. Glandele secretă picături de apă numite sudoare, acel pH apos care uneori provoacă mirosuri neplăcute.

Atunci când temperatura exterioară este prea mare, fie că faci sport, sau că temperatura corpului creşte din cauza unui virus sau a unei boli, organismul te protejează împotriva unei hipertermii.

Această apă pe care corpul tău o produce trebuie să fie compensată printr-un aport echivalent, pentru a evita deshidratarea. Este foarte important să bei apă.

ŞTIAI CĂ DESHIDRATAREA ESTE ANEMIA PERFORMANŢEI?

Termenul de deshidratare se referă la situaţiile care sunt însoţite de un deficit de apă din organism, care rezultă din lipsa de apă şi/sau de pierderi importante.

Atunci când practici un sport, nevoia de apă creşte. Pentru o bună funcţionare ai nevoie de o hidratare corespunzătoare. Orice deshidratare cauzează oboseală şi leziuni musculare.

Apa este o necesitate vitală pentru celulele tale şi pentru muşchii tăi.

CUM TEMPERATURA CORPULUI CREŞTE FĂRĂ A FI BOLNAV ?

Efortul fizic provoacă o creştere a temperaturii corpului. Pentru ca corpul tău să transforme caloriile în putere musculară, aşa cum motorul maşinii tale consumă combustil pentru ca aceasta să funcţineze, transpiraţia reprezintă pentru corp calea de a elimina sudoarea produsă alături de un aport adecvat de lichide.
Efortul fizic, soarele, emoţiile puternice sau o boală pot ridica temperatura corpului. Tranpiraţia este eliminată prin glandele sudoripare, scăzând temperatura corpului.
În cazul în care temperatura nu este ţinută sub control  şi nu eşti suficient hidratat, poţi ajunge la hipertermie care poate provoca chiar şi comă şi chiar un stop cardiac. Pentru mai multe informaţii accesează site-ul www.irbms.co

DESHIDRATAREA CRONICĂ

Acţionează ca un deficit de apă care provoacă o deshidratare constantă şi durabilă. Prima consecinţă este oboseala cronică, a doua este pielea ridată şi a treia este pierderea în greutate, care este însoţită de modificări  ale constantelor sanguine.

Trebuie să bei apă chiar dacă nu îţi este sete, deoarece dacă vei aştepta senzaţia de sete te vei deshidrata între timp.

Cel mai bine este să bei cel puţin 1,5l  de apă pe zi şi dacă depui mai mult efort fizic sau eşti sportiv, trebuie să bei mai mult decât norma recomandată.

Apele pure şi naturale sunt de cele mai multe ori suficiente pentru rehidratare, poţi bea şi sucuri naturale, dar nu băuturi energizante care nu îţi aduc nici un beneficiu, mai degrabă pot fi dăunătoare pentru sănătatea ta.
Transpiraţia este un fenomen de reglementare a corpului notru pentru a menţine temperatura normală a corpului la 37 °. Transpirăm aproximativ o jumătate de litru de apă pe zi, fără nici un fel de efort fizic sau sport.

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (Nu există încă evaluări)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020