DE CE SĂ TE SCUFUNZI ÎN PISCINĂ SAU ÎN FOSĂ

Iarna nu este întocmai cel mai bun sezon pentru a practica scufundări și a ieși în mare. În acest anotimp, scafandrii au 3 soluții:

Să facă o pauză pe perioada iernii;
Să facă o călătorie de scufundări în destinații mai calde;
Să practice într-o piscină sau fosă !

În acest articol vom explora diferitele aspecte ale scufundării în fosă, practică care este uneori criticată de anumiți scafandri.

DE CE SĂ PRACTICI SCUFUNDĂRI ÎN PISCINĂ SAU FOSĂ IARNA?

Practicarea scufundărilor în piscină pe timpul iernii oferă numeroase avantaje pentru începători sau pentru persoane mai experimentate. Vom prezenta în detaliu aceste avantaje:
INIȚIEREA ÎN SCUFUNDĂRI:

Față de ocean, scufundările în piscină oferă încredere multor practicanți, aspect foarte important în perioada de inițiere în scufundări. În plus, acest mediu îți permite să te familiarizezi cu echipamentul și modul lui de utilizare.
Primele scufundări sunt adesea destabilizante, pentru că trebuie să te concentrezi pe numeroase elemente, precum înotul cu o butelie de oxigen, utilizarea unui nou echipament, învățarea respirației cu un detentor sub apă, înțelegerea modului de funcționare al unei veste stabilizatoare, etc.

PROGRESAREA ÎN SCUFUNDĂRI ȘI TRECEREA NIVELURILOR

Numeroase cluburi propun scufundări în piscină pe timpul iernii.

Practicarea scufundărilor în piscină îți permite să exersezi pe tot parcursul anului dar și să îți îmbunătățești tehnica. Sezonul de iarnă este fără îndoială cea mai bună perioadă în care îți poți termina formările, poți depăși nivelurile, și îți poți menține condiția fizică în această activitate. Scafandrii trebuie să știe cum să își adapteze reacțiile și comportamentele în lumea submarină astfel încât să evite problemele de siguranță, eficiență, și să practice cu plăcere.
Multe cluburi propun adesea numeroase activități distractive.

Monitorii propun jocuri și trasee care să te ajute să progresezi și care să îți mențină dorința de a practica și de a învăța.

CÂTEVA EXERCIȚII DE REALIZAT ÎN PISCINĂ

Ochii închiși: Înotul în direcția unui zgomot. Într-o primă fază, sunetul este continuu, devenind apoi întrerupt. Acest exercițiu îți va permite să înțelegi dificultatea de a recunoaște un zgomot într-un mediu submarin (distanță și orientare).

Jocul lingurii: Acest joc constă în a traversa piscina dintr-un capăt în altul, purtând o minge de ping-pong cu ajutorul unei linguri, înotând ușor cu labele de înot. Scopul acestui joc este de a nu lăsa mingea să cadă, predând ștafeta unui partener.

Sari capra: Acest joc se practică în 3. Primul scafandru se poziționează la 1/3 înălțime de fundul piscinei. Al doilea scafandru se poziționează în același mod, dar la o anumită distanță de primul scafandru. Al treilea scafandru va trebui să avanseze făcând poumon/ballast între cei doi parteneri, și să înoate cu labele de înot fără să îi atingă.

Jocul cartofului: Pentru acest joc va trebui în primul rând să atașezi plumbi de o placă de înot, astfel încât aceasta să rămână pe fundul piscinei, reprezentând cartofii sau coralii. Apoi, scopul jocului va fi destul de simplu: nu trebuie să atingi placa ce reprezintă coralul, pentru a nu îl deteriora cu corpul, labele de înot sau detentorul, etc.

Scafandrul va trebui, așadar, să treacă pe deasupra plăcii, cu ajutorul tehnicii de acomodare prin decompresie. Există mai multe variante ale acestui joc, ca de exemplu cu două plăci sau varianta în care scafandrul va trebui să petreacă puțin mai mult timp, ca și cum ar observa un peisaj submarin, fără a îl atinge.

Toate aceste jocuri trebuie organizate într-un mod amuzant, cu informații scrise pe plăci sau tăblițe de scris. De exemplu se poate realiza tehnica de acomodare prin decompresie jucând x și o sau spânzurătoarea. Jocul îți permite să gândești, exersând în același timp flotabilitatea. Acest joc îți permite să devii mai polivalent sub apă.

SCUFUNDARE ÎN PISCINĂ, PENTRU MENȚINEREA CONDIȚIEI FIZICE

Scufundarea submarină îți permite și să ai o condiție fizică mai bună.

În general, o ședință de scufundări începe cu lungimi de înot care se realizează cu sau fără tub, cu scufundare în apnee (în mod ludic), și exerciții de înot cu labe de înot, diverse și variate.

Diferite exerciții de înot cu labe de înot:

Broască: acest exercițiu constă în a înota în stil broască, la cea mai mare adâncime, evitând să atingi solul, fără să urci sau să cobori.

Elicopter: Acest joc constă în a realiza rotații fără ajutorul brațelor, în sensul acelor de ceasornic. Odată ce ai realizat prima rotație, va trebui să înoți de 2 ori broască și să faci o rotație în sensul invers acelor de ceasornic. Apoi să înoți de două ori craul modificat, și apoi iar să faci rotații, etc. Va trebui apoi să repeți aceste mișcări timp de un dus-întors.

Torpilă: Trebuie să te întorci în jurul tău (în cele două sensuri) doar cu ajutorul picioarelor și corpului. Pentru a evita rotirile, trebuie să faci mișcări ușoare și controlate.

SCUFUNDĂRI SPORTIVE ÎN PISCINĂ

Această disciplină sportivă este destul de recentă și se practică doar în piscină, în doar câteva țări europene, și doar de câțiva ani.

FFFESM (Federația Franceză de Studii și Sporturi Submarine) a recunoscut această activitate, care rămâne inseparabilă de aspectul competitiv.

Pentru a practica această activitate este suficient să ai nivelul 1 FFESSM sau să fii scafandru CMAS – Confederația Mondială a Activităților Subacvatice („scafandru de aur” minimum, pentru mai puțin de 14 ani).

Acest tip de scufundare va avea ca obiectiv realizarea probelor cronometrate, combinând atât viteza, confortul în apă și dexteritatea ta, cât și deplasările submarine cu un scafandru.

Din ansamblul practicilor CMAS, FFESM nu recunoaște în mod oficial decât 7 din 10 probe:

-100 de metri imersiune
-200 sau 300 de m dezlegare ( înlăturarea buteliei și vestei)
-Emersiune a unui obiect
-Combină
-Ștafetă 4x50m sau 100m imersiune
-Scafandru nocturn

AVANTAJELE SCUFUNDĂRII ÎN FOSĂ

Pentru a merge mai departe de 2,3 m adâncime ai piscinelor municipale, există fose de scufundări. În Franța, adâncimea lor variază între 10 și 20 m.

Cele mai adânci din lume sunt Deep Joy 40 din Italia (42m adâncime) și Nemo33 din Belgia (33m adâncime).
Fosele au mai multe avantaje:

-Repetarea gesturilor tehnice la adâncime
-Menținerea contactului cu apa și cu adâncimile mari
-Regăsirea plăcerii de a te scufunda la adâncime.

Urmărește blogul Tribord pentru a descoperi actualitățile mărcii și a împărtăși experiențele persoanelor pasionate de scufundări.
În acest articol vom explora diferitele aspecte ale scufundării în fosă, practică care este uneori criticată de anumiți scafandri.

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (Nu există încă evaluări)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020