fbpx

DE CE SĂ MÂNCĂM PROTEINE LA MICUL DEJUN ?

În Franța, micul dejun este adesea hiperglucidic, sau chiar mai rău, nu există. Ceea ce cauzează în mod regulat pofte sau carențe în regimul de dimineață. Simptomele sunt oboseala, lipsa de energie, de concentrare și de memorare și de obicei o creștere a masei adipoase.

Este dificil, în acest caz, să fii performant la antrenament și să îți păstrezi linia!

Aportul de proteine la micul dejun este o modalitate de a limita pofta și, prin urmare, foamea prin creșterea sațietății încă de dimineața devreme, să opriți catabolismul nocturn și să stimulați organismul atunci când vă treziți, să reglați glicemia, să limitați creșterea greutății corporale.

După postul nocturn, muschii voștrii au nevoie de proteine și de carbohidrați pentru a se reconstitui și a se recupera.

 CUM SĂ FACI APORT DE PROTEINE LA MICUL DEJUN ?

Acesta trebuie să fie compus din proteine animale sau vegetale, cereale, semințe oleaginoase și fructe uscate sau proaspete. Există multe modalități de a pregăti un mic dejun proteic.

Pentru cei care iubesc micul dejun gurmand, vă recomandăm clătite de ovăz (vezi rețeta) unse cu piure de migdale sau stropite cu miere sau sirop de arțar pe gustul tău. Este perfect pentru vegetarieni.

În mod ideal, pregătiți aluatul cu o zi înainte și adăugați un pic de lapte dimineața înainte de gătire, deoarece fulgii vor absorbi o cantitate bună în timpul nopții. Pentru a schimba aromele, puteți adăuga bucățele de ciocolată sau o cremă de banane sau puteți înăbuși un măr în aluat înainte de a coace clătitele.

Alte opțiuni sunt posibile cu ouă fierte sau omlete asociate cu pâine integrală și fructe proaspete sau Porridge (a se vedea rețeta).

Există, în cele din urmă, versiunea de mic dejun englezesc cu ouă, bacon și pâine prăjită în sirop de arțar.

UN MIC DEJUN CU PROTEINE PENTRU CREȘTEREA ÎN  MASĂ MUSCULARĂ

La micul dejun, se recomandă consumul între 0,4 și 0,6g de proteine pe kg de greutate corporală. (32g la 48g pentru un bărbat de 80 kg)

Un shake de pulbere de proteine cum ar fi Whey sau Cazeina poate fi, de asemenea, potrivit prin completarea cu carbohidrați la indicele glicemic scăzut și grăsimi de buna calitate.

În mod ideal, luați Whey când vă treziți și luați restul micului dejun după 30 de minute. Acest lucru vă va permite o mai bună asimilare a proteinelor și a aminoacizilor.

Dar aveți grijă, somnul este la fel de important !

Exemplu :

• Un shake de pudră proteică (whey, ou, cazeină)

• Pâine integrală și piure de migdale și de fructe proaspete SAU fulgi de ovăz, lapte, migdale sau nuci, câteva fructe proaspete sau uscate sau miere.

REȚETĂ PENTRU UN MIC DEJUN CU PROTEINE

Iată un exemplu de rețetă de mic dejun proteic:

• Un shake de pudră proteică (whey, ou, cazeină)

• Pâine integrală și piure de migdale

• Fructe proaspete

SAU

• Fulgi de ovăz cu lapte (animal sau vegetal)

• Migdalele sau nucile

• Câteva fructe proaspete sau uscate și puțină miere.

Cantitatea micului dejun va depinde de prezența unei gustări (a se vedea ideile de gustări) în timpul dimineții și de ora prânzului. Dacă există mai mult de 3 ore între micul dejun și prânz și nu aveți ocazia să luați o gustare dimineața, optați pentru proteine de tip cazeină (consultați ideile de produse) pentru o asimilare mai lentă .

 Julie

Dietetician și antrenor de sport, practicant de fitness, pilates, yoga, stretching, alergare și Trail, însoțesc toți sportivii în pregătirea lor nutrițională.

Alimentarea este un factor esențial în atingerea obiectivelor voastre!

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...