Dansul este o disciplină exigentă care cere mult efort și perseverență! În cadrul repetițiilor, există riscul de a te răni. Este mai bine să previi decât să tratezi și să reduci probabilitatea de a suferi răni. Îți oferim în acest articol toate recomandările noastre legate de obiceiurile pe care trebuie să le adopți. Pentru a dansa fără probleme, urmează ghidul!

FACTORI CARE POT PROVOCA RĂNIREA

Dansul la nivel amator nu provoacă decât foarte rar patologii, în afară de răniri cauzate de o tehnică greșită. Practicat la un nivel expert, mai mulți factori pot deveni cauza apariției patologiilor.

Principala cauză a rănirilor este ritmul antrenamentului. Nu trebuie să forțezi prea mult. Dacă nu îți cunoști foarte bine corpul și mai ales limitele, riști să exagerezi, luând pauze prea scurte între repetiții,  iar astfel nu faci decât să îți obosești mușchii. Mușchii nu au timp să se recupereze, riscul de a cădea sau de a executa mișcări greșite crește și ratezi reprezentația (din cauza lipsei de concentrare și de energie).

Adaptează-ți echipamentul (încălțăminte, accesorii, protecții) disciplinei tale și posturilor pe care trebuie să le realizezi. În anumite stiluri de dans, este necesar să ai încălțăminte care să îți susțină bine glezna, saltea, genunchiere care să te protejeze în timpul exercițiilor la sol. Echipează-te corespunzător ! Dacă faci salturi și dansezi desculț sau cu încălțăminte neadaptată, riști să te rănești pentru că nu ai nici o protecție care să amortizeze șocul la contactul cu solul.

Și stresul poate fi un factor de accidentare. Lasă toate tensiunile în vestiar și profită de antrenament.

PATOLOGII ȘI ZONE SENSIBILE ALE CORPULUI

Principalele zone sensibile în dansul practicat la nivel intensiv sunt: genunchii, gleznele și spatele (coloana vertebrală).

În dans, rănile sunt cauzate în primul rând de exigența disciplinei. Nivelul de flexibilitate cerut de anumite dansuri poate fi cauza durerilor articulare de la nivelul gleznelor, șoldurilor și genunchilor.

Pe de altă parte, numeroasele repetiții și anumite mișcări și posturi tehnice pot provoca răni. De exemplu, rotirile accentuate ale picioarelor pot provoca deformarea bazinului; anumite posturi de dans clasic pot avea impact asupra coloanei vertebrale și pot crea o hiperlordoză lombară (accentuarea curburii lombare).

În caz de surmenaj, genunchii și gleznele sunt primele afectate. Oboseala se acumulează, ești mai puțin atent și precis și realizezi mișcări greșite: glezne luxate, rotule dislocate, articulații rupte. Ai auzit de liză istmică? Este o patologie cauzată de fractura vertebrelor lombare. Se manifestă prin dureri de spate, dar după câțiva ani acestea pot evolua în sciatică.

CUM SĂ PREVII RĂNILE?

Este esențial să cultivi obiceiuri sănătoase.

Iată recomandările noastre:

Realizează un antrenament complet: acordă suficient timp încălzirilor și întinderilor. De exemplu, pentru un curs de dans de 1 oră 30- 2 ore, trebuie să faci 10 minute de încălzire și 10 minute de întinderi.

Tehnica : în dans posturile sunt importante, trebuie să înveți să menții alinierile corecte ale corpului, fără să pui prea multă presiune asupra gâtului și spatelui.

Nu neglija timpul de repaus și de recuperare. Trebuie să îți cunoști limitele și să recunoști semnele de alarmă pe care ți le trimite corpul.

Utilizează un echipament corespunzător: îmbrăcăminte și încălțăminte adecvate. Utilizează accesorii de protecție și de susținere precum cotiere și genunchiere. Antrenează-te într-o sală specială.

Bea multă apă ! Hidratează-te înainte, în timpul, și după cursul de dans, în mod consecvent. În afară de o performanță slabă, hidratarea neadecvată poate fi și cauza tendinitelor (lubrifierea tendonelor).

În completare, poți face și exerciții de fitness: pentru a-ți dezvolta forța musculară și rezistența cardiovasculară.

RITM DE ANTRENAMENT ȘI RECUPERARE

Este posibil să dansezi în fiecare zi dacă îți respecți corpul și limitele. Bea suficient de multă apă și hrănește-te corect. La cel mai mic semn de oboseală, oprește-te și odihnește-te pentru a avea performanțe mai bune. Mușchii au nevoie de timp pentru a se recupera. Ascultă-ți organismul și nu neglija odihna !

Dacă ar fi să reții o singură regulă din acest articol, aceea ar fi: ascultă-ți corpul ! Dansul trebuie să fie un moment de exprimare personală, și nu o sesiune de tortură. Dansează cu și de plăcere !
Dansul este o disciplină exigentă care cere mult efort și perseverență ! În înlănțuirea repetițiilor, există posibilitatea și teama de rănire. Este mai bine să previi decât să tratezi și să minimizezi probabilitatea rănirii.

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020