sabot

Cum se reglează și se schimbă frânele
V-brake?

Pentru a menține capacitățile optime ale sistemului de frânare V-Brake, este important să le reglezi corect și să știi cum să le schimbi, de îndată ce devin prea uzate.Îți oferim toate informațiile necesare!

Ai nevoie să schimbi sau să reglezi plăcuțele de frână V-Brake?Ești exact în locul potrivit!Descoperă în acest articol sfaturile noastre pentru a obține un rezultat corect, în doar câțiva pași.

SABOȚII DE FRANĂ V-BRAKE:CUM SE REGLEAZĂ SAU CUM SE SCHIMBĂ?

Când să schimbi saboții V-brake ai bicicletei?

Este foarte ușor să îți dai seama când să schimbi saboții de frână V-brake!Trebuie doar să verifici în mod constant ​ indicatorii de uzură de pe plăcuțele de frână Vbrake, care sunt situați în partea de sus a plăcuțelor(Linia de uzură).

Dacă observi că ești prea aproape de linia de uzură sau că ai depășit-o:Acesta este pur și simplu momentul perfect pentru o schimbare!�

Descoperă și în videoclip cum să schimbi plăcuțele de frână �.

Înainte de a începe

Recomandarea noastră: Asigură-te că ai la îndemână o șurubelniță în cruce și o pereche de mănuși pentru a nu te murdări.În plus, pentru a fi mai confortabil în timpul operațiunii, îți poți pune bicicleta pe un stand de atelier.

Scoaterea saboților vechi de frână

Înainte de a instala noii saboți de frână V-Brake, nu uiti să desclipsezi cotul de frână de la etrier:ține cu o mână și împinge cu cealaltă.

Apoi, deșurubează ușor plăcuța folosind o cheie hexagonală de 5 mm.Atenție să nu pierzi șaibele. De asemenea, ține cont de ordinea șaibelor, astfel încât să le poți pune la loc exact așa cum au fost.În caz contrar, este posibil ca frânarea să nu fie bine distribuită pe roata bicicletei.

SABOȚII DE FRANĂ V-BRAKE:CUM SE REGLEAZĂ SAU CUM SE SCHIMBĂ?

Montează noii saboți de frână V-brake

Acum, e rândul noilor saboți de frână!

Începi prin a așeza noul tampon de frână pe etrier.
Sfat: inscripțiile de pe sabot trebuie să rămână orientate în sus iar forma trebuie să urmeze curbura roții ⬆.

Nu uita să respecți amplasarea șaibelor, apoistrânge ușor cu o cheie hexagonală de 5mm.

De asemenea, asigură-te că roata este bine centrată, apoi strânge etrierul V-Brake ținând  mâna pe jantă.Strânge bine sabotul cu cheia hexagonală de 5 mm în timp ce ții etrierul strâns pe jantă cu mâna.

În cele din urmă, poți prinde cotul de frână.

Dacă acest lucru nu este posibil cu saboții noi (pot fi mai groși decât cei vechi și, prin urmare, au o reglare puțin diferită), slăbește cablul de tensionare a frânei cu cheia hexagonală de 5 mm.

În cele din urmă, prindeți cotul, apoi strânge din nou cablul de frână.

NU  UITA:Te sfătuim să efectuezi această operațiune:

▶ De fiecare dată când saboții de frână se apropie de indicatorul de uzură.
▶ Când ieși pe vreme umedă, deoarece saboții tind să se uzeze mai repede.

Cum se reglează saboții V-brake?

Înainte de a începe să-ți reglezi frânele, verifică dacă totul este în regulă pe bicicletă, mai ales în ceea ce privește curățarea și centrarea roților.Acum este momentul să verifici roțile.Același lucru este valabil și pentru cablul de frână.Aruncă și tu o privire rapidă la el!La fel și cu burduful și cotul de frână.
Ultimul mic control:rotița de reglare.Trebuie să fie bine strânsă.

▶ Pasul 1:Slăbește șurubul cablului de frână, precum și saboții etrierului

▶ Pasul 2:Întinde cablul de frână, apoi strânge șurubul.

Cum știi dacă este întins corect cablul de frână?Nu trebuie să fie nici prea întins, nici prea relaxat.Adaptează strângerea prin modularea șurubului de strângere și apăsând pe maneta de frână.
Pentru a o strânge mai mult, folosește rotița.Când ai găsit reglajul dorit, pur și simplu blochează cablul de frână strângând șurubul.
⚠ Fii cu ochii pe saboții de frână, nu trebuie să atingă roata.

▶ Pasul 3:Reglează poziția saboților de frână înainte de a-i strânge.

Este timpul să folosești cheia!Verifică pentru ultima dată dacă sabotul sunt poziționat corect, apoi continuă să reglezi celălalt sabot.
Saboții de frână fac zgomot la frânare?Nu te panica !Tot ce trebuie să faci este să modifici înclinația
Observă mecanismul la frânare.Zgomotul poate fi cauzat de momentul în care sabotul de frână atinge prima oară janta.Apoi încearcă să le repoziționezi ușor înainte.

▶ Pasul 4:(și ultimul!)Reglarea arcurilor
Dacă sabotul drept atinge janta bicicletei, strânge mai mult arcul drept sau relaxează arcul stâng, înșurubând sau deșuruband șurubul mic.Tampoanele de frână trebuie să atingă janta în același timp.

Și gata!

SABOȚII DE FRANĂ VBRAKE:CUM SE REGLEAZĂ SAU CUM SE SCHIMBĂ?

Piese de schimb pentru biciclete: cum să le găsesc?

Dacă vrei să afli mai multe despre bicicleta ta, poți consulta pagina noastră despre piese de schimb pentru biciclete.Dacă vrei să afli mai multe despre bicicleta ta, poți consulta pagina noastră despre piese de schimb pentru biciclete.🚲

Acum că sistemul V Brake al bicicletei tale MTB este reglat corect, vei avea parte de o plimbare sigură!