CUM SE PREGĂTEȘTE O SESIUNE DE BABY GYM, ACASĂ?

Copilul tău este foarte activ? Oare n-ar putea fi el un mic profesionist în Baby Gym sau un mic sportiv, care încearcă să-și dezvolte abilitățile psihomotorii? 

Baby Gym este un sport destinat copiilor de 1-6 ani. Aceasta este activitatea fizică care ajută la dezvoltarea abilităților fizice și motorii. A crește, înseamnă a face sport! Însă, uneori este  foarte complicat să-ți împarți timpul între locul de muncă și familie.  

A se târî, a se balansa, a-și menține echilibrul, a sări, a arunca, a rostogoli etc. Indiferent de activitatea preferată a copilului, îi puteți propune exerciții simple, pe care le poate face și în casă.

Cuprins

Spațiul de practică: o prioritate pentru siguranță!

Cum practici Baby Gym în cele mai bune condiții?

În sală, spațiile mari și echipamentul profesionist sunt sigure și adecvate pentru copii. Pentru a practica cu micuțul tău, camerele casei sau a apartamentului pot fi amenajate cu ușurință, pentru a-i permite copilului să se dezvolte în siguranță. Iată câteva măsuri de siguranță: 

Alege o cameră din casă: aceasta va trebui să fie suficient de mare și neîncărcată, pentru a-i lăsa micuțului destul spațiu de explorat. 

Alege obiectele sau jucăriile pentru terenul de joacă. 

Fixează regulile: Este întotdeauna important pentru un copil, să înțeleagă ce va face, de ce, unde și cum. Acest lucru îl ajută să înțeleagă și îl motivează! 

baby gym domyos

Organizează o activitate de Baby Gym acasă

Baby Gym-ul acasă poate fi practicat ușor, cu ajutorul unor obiecte obișnuite, jocuri ale copiilor, dar mai ales cu ajutorul accesoriilor de motricitate

Pentru a organiza o activitate de baby gym, te poți baza pe 6 acțiuni cheie, care ajută la dezvoltarea abilităților psihomotorii ale micuțului sportiv: rostogolire, menținerea echilibrului, aruncare, târâre, balansare și sărire. 

Cu ajutorul accesoriilor de baby gym, poți organiza ușor, acasă, o activitate simplă  sau un traseu de dezvoltare a abilităților motorii, în jurul uneia sau mai multora dintre acestea.

Rostogolirea, aruncarea, prinderea

A rostogoli, a arunca, a șuta, a sări sunt acțiuni complicate pentru un copil.  Dezvoltarea abilităților motorii îl fac să conștientizeze distanțele (dintre el și un obiect) și să-și clarifice gesturile. 

Jocul numărul 1: Aruncarea 

Începând cu vârsta de 3 ani. 

Așază copilul pe un pătrat, apoi roagă-l să arunce mingea către o țintă (un alt pătrat). În funcție de modul în care progresează, puteți depărta ținta de copil, treptat.  

Sfatul nostru: păstrează o distanță adaptată evoluției sale, pentru a nu-l dezamăgi. 

Pentru a merge mai departe, îl poți învăța să paseze, fixând un obiectiv de 5 pase realizate, fără ca mingea să atingă podeaua.

Jocul numărul 2: Rostogolirea

Așează-te în fața copilului, cu picioarele depărtate. Rostogolește mingea, ușor, spre el, pentru a o putea prinde. Încearcă să te adaptezi ritmului lui, pentru a nu-l dezamăgi. 

Sfatul nostru: poți utiliza alte accesorii pentru a-l ajuta să-și dezvolte vocabularul. 

Roagă-l să rostogolească mingea prin tunel sau pe dedesubtul mesei.

minge domyos baby gym

Menținerea echilibrului

Echilibrul este esențial pentru evoluția copilului tău. 

Fă-l să descopere plăcerea de a se mișca și de a-și coordona mai bine gesturile și mușchii, împreună. Echilibrul corpului îl face să-și dezvolte sistemul vestibular. 

accesorii Domyos pentru mentinerea echilibrului

Jocul numărul 1: Tumba

Învață-ți copilul să facă o tumbă! Este foarte ușor! Roagă-l să se ghemuiască și să pună mâinile pe podea, apoi ajută-l să se rostogolească spre față, pentru a face o tumbă. 

Dacă este necesar, îi poți susține gâtul. 

Sfatul nostru: ajută-l în acest sens, până în momentul în care ajunge să stăpânească mișcarea.

Folosește pătratele de baby gym, pentru mai mult confort. 

Jocul numărul 2 : Menținerea echilibrului pe mingea peanut 

Poziția 1: Așază copilul pe mingea peanut, cu ambele picioare pe aceeași laterală, apoi ajută-l să-și mențină echilibrul. 

Poziția 2: Ajută-l să încalece pe minge, poziționează-i brațele orizontal și fă-l să-și mențină poziția. 

Poziția 3: Poziționează-i mingea sub burtă și rostogolește-o până când copilul atinge podeaua, cu mâinile. 

minge peanut

Jocul numărul 3: Folosește kit-ul de echilibru

Creează cu el un traseu, cu ajutorul kit-ului pentru echilibru. Poți suprapune două baze pentru a face traseul mai abrupt sau poți întoarce plăcile pentru a crește dificultatea de traversare. Așază micile animale din spumă, în așa fel încât să poată sări peste ele sau să se poată apleca să le prindă, pentru a-și dezvolta echilibrul, în timp ce se amuză!  

Ajută-l să progreseze treptat, fiindu-i alături copilului când parcurge traseul, dar și în momentul în care îl construiește.

kit echilibru

Târârea

Copilul tău începe să se târască pentru a se deplasa? 

Stimulându-l să se târască mai bine, îi va permite să-și dezvolte forța în brațe și forța de a se împinge în picioare, cu ajutorul genunchilor. Puteți profita de ocazie pentru a-l învăța să-și mențină direcția și să se orienteze.  

Jocul numărul 1: Tunelul pentru târâre 

Instalează un tunel și roagă-l pe copilul tău să-l traverseze târându-se, în sens invers, precum un șarpe sau să vireze spre dreapta sau spre stânga.  

Ai posibilitatea de a diviza tunelul în 2 părți și de a trece în 2 moduri diferite, prin interior.

tunel Domyos

Sărirea

A sări în față, în spate, într-un picior sau peste un obstacol. Aceste jocuri îi permit să-și gestioneze stresul, în mod pozitiv, să-și dezvolte reflexele, să devină conștient de forța în picioare și să-și aproximeze mai bine distanțele. 

Jocul numărul 1:  Sărirea pe pătratele colorate

Învață-l să sară pe o distanță mai mică sau mai mare, jucându-se în același timp, cu culorile. Așază pătratele, de culori diferite, în fața unei trambuline.

Roagă-l pe micuțul tău să sară pe pătratul cel mai apropiat, apoi pe cel mai îndepărtat și așa mai departe. 

Sfatul nostru: numește o culoare, iar el va trebui să aterizeze pe pătratul de acea culoare, cât mai rapid posibil. Nu uitați să folosiți o bază aderentă! 

Jocul numărul 2 : Învață-l să sară pe mini-trambulină

Mini-trambulina de baby gym este adaptată pentru săriturile micuților. Materialul reduce ricoșarea, pentru a evita săriturile prea înalte.  

Începeți cu sărituri cu picioarele apropiate, apoi variați săriturile de pe un picior pe altul, începând din poziția broaștei. 

Sfatul nostru: rămâneți lângă el pentru a-l susține, a-l încuraja  și pentru a avea grijă să poziționeze trambulina departe de mobilă, pentru a evita riscul de cădere. 

trambulina

Dezvoltă-i autonomia pentru a-l face să aibă încredere în el!

Datorită practicării Baby Gym-ului, copilul tău își dezvoltă și alte calități: autonomia, încrederea în el însuși, asumarea riscului. O combinație perfectă, pentru o bună creștere!  

Acestea sunt câteva sfaturi pentru a avea parte de un moment cu adevărat plăcut, alături de cel mic:

– Ai încredere în copilul tău permițându-i să exploreze, să descopere și să înțeleagă obiectele, sau micile obstacole pregătite special pentru el. Astfel, își va dezvolta autonomia.

– Încurajează-l și motivează-l, ajutându-l șă-și pună întrebări: ”Cum ne așezăm?”, ”Cum coborâm?”, ”Cum sărim?” etc.  

– Îi ești alături pentru a-l liniști, ci nu pentru a îndeplini o sarcină în locul lui: ”Sunt aici, mergi mai departe, încearcă!”.

– Felicită-l: ”Bravo, e foarte bine!”, ”Ești un campion!”, ”Genial!”. 

– Munca în timp contribuie, de asemenea, la buna dezvoltarea a copilului. El va avea sesiuni bune și unele mai puțin bune. Acest lucru depinde de copilul tău, de dorința sa și de gradul de oboseală pe care îl poate atinge. Respectă-i ritmul! 

Ești pregătit! Acestea sunt cele 6 sfaturi practice și amuzante, pentru realizarea unei frumoase sesiuni de Baby Gym, acasă.

 

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (4 voturi, medie: 4,50 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020