Cum să reziști mai bine la frig atunci când mergi la schi

Schiatul este extrem de popular, iar atât împătimiții, cât și practicanții începători ai acestui sport de iarnă aleg, cel puțin o dată pe sezon, să se dea pe pârtie. Adrenalina, sentimentul de împlinire și dorința de evadare din cotidian sunt doar câteva dintre motivele datorită cărora cei mai mulți aleg să-și pună schiurile și să se pregătească pentru a cuceri pârtia. 

Cu toate că acest sport oferă foarte multe beneficii, atât de ordin fizic, cât și emoțional, o sesiune de schiat se poate încheia mai devreme decât ai plănuit, în special atunci când temperaturile sunt mai scăzute, iar frigul devine prea intens pentru a mai putea fi suportat.     

Din fericire, atunci când îți planifici cu atenție plecarea pe pârtie și pui în aplicare o serie de reguli specifice, îți va fi foarte ușor să te bucuri de acest minunat sport de iarnă, pe o perioadă mai îndelungată, chiar și atunci când temperaturile coboară cu mult sub 0 grade. Află care sunt lucrurile de care să ții cont: 

Aplică regula celor 3 straturi, pentru confort termic și mobilitate sporită 

Atunci când se pregătesc de ieșirea pe pârtie, iar afară este foarte frig, anumite persoane aleg un echipament cât mai gros, în speranța că acesta le va proteja de temperaturile scăzute. Totuși, această abordare nu este una tocmai inspirată. Deoarece apa transmite căldura și frigul de 30 de ori mai repede decât aerul, atunci când transpiri, vei resimți temperaturile de afară la o intensitate extremă, ceea ce te va determina să închei ziua de schiat mult mai devreme decât plănuiseși.

Pentru a evita astfel de situații, dar și pentru a avea o mobilitate sporită pe pârtie, este recomandat să aplici regula celor 3 straturi, care presupune alegerea a 3 piese de îmbrăcăminte diferite, dispuse pe straturi. Iată ce articole ar trebui să facă parte din echipamentul tău: 

O bluză de schi

Deoarece intră în contact cu pielea, primul strat de îmbrăcăminte de schi trebuie să fie reprezentat de o bluză confortabilă, mulată pe corp, confecționată dintr-un material care elimină transpirația.

Gasesti AICI MODELE DE 👉BLUZE DE SCHI PENTRU FEMEI    

Un polar

Pentru un confort termic optim, este recomandat să alegi un polar, care va reprezenta al doilea strat de îmbrăcăminte. Acesta trebuie ales în special atunci când temperaturile exterioare sunt deosebit de scăzute, deoarece este confecționat dintr-un material călduros, care poate elimina transpirația. 

Vezi AICI gama noastra de 👉POLARE DE SCHI

O jachetă impermeabilă 

Cu toate că menținerea temperaturii corporale este importantă, la schi vei avea nevoie și de un articol de îmbrăcăminte care să te protejeze de factorii externi precum vânt, zăpadă sau apă. De aceea, cel de-al treilea strat de îmbrăcăminte trebuie să fie reprezentat de o jachetă impermeabilă de schi.

Vezi AICI modele de 👉JACHETE IMPERMEABILE DE SCHI PENTRU FEMEI 

Protejează-ți extremitățile 

În timp ce te concentrezi la găsirea unor piese de îmbrăcăminte călduroase, care să-ți asigure confortul termic pe pârtie, poate fi ușor să uiți de extremități. Degetele de la mâini și picioare sunt foarte sensibile, iar dacă nu sunt protejate, vei resimți pe deplin frigul, iar confortul tău va avea de suferit. 

De aceea, este necesar ca înainte de plecarea pe pârtie să te echipezi corespunzător și să alegi o pereche de mănuși căptușite, cu o membrană impermeabilă și confecționate dintr-un material hidrofob. 

AICI gasesti colectia noastra de 👉MANUSI DE SCHI PENTRU FEMEI

De asemenea, și alegerea unei perechi potrivite de șosete este necesară. Optează pentru un model care îmbină rezistența cu izolarea, confecționat dintr-un material care absoarbe transpirația și având proprietăți hidrofobe. 

Gasesti AICI 👉SOSETE DE SCHI PENTRU FEMEI 

Alege mărimea corectă pentru clăparii de schi 

Cu toate că acest aspect pare a fi, mai degrabă, legat de confort decât de protejarea de frig, în realitate, mărimea clăparilor influențează nivelul confortului termic resimțit la nivelul degetelor de la picioare. Astfel, chiar dacă alegi o pereche de șosete de schi călduroase, o pereche prea strâmtă de clăpari va încetini circulația periferică și va crește senzația de frig resimțită la nivelul degetelor de la picioare. 

De aceea, atunci când cauți clăpari de schi, este necesar să alegi o mărime suficient de mare astfel încât să-ți permită să miști degetele de la picioare. În acest fel, circulația periferică va fi mult mai bună, iar gradul de confort va fi unul optim. Totuși, atunci când alegi clăparii, este necesar să te asiguri că aceștia au o priză foarte bună la călcâi și gleznă, că sunt confortabili și că oferă o flexibilitate sporită pe pârtie. 

Gasesti AICI oferta noastra de 👉CLAPARI ADULTI

Oferă-ți o băutură caldă

Atunci când petreci mai multe ore pe pârtie, temperatura ta corporală va începe să scadă, indiferent de calitatea echipamentului tău și de efortul pe care îl depui. Astfel, pentru a-ți restabili, din interior, temperatura corporală, este indicat să bei un ceai cald, care te va ajuta să-ți asiguri, din nou, confortul termic pentru alte câteva ore. 

Un alt motiv pentru care ar trebui să iei, pe pârtie, un termos cu ceai cald, este legat de deshidratare. Atunci când schiezi pentru perioade îndelungate, transpiri și, cel mai probabil, cantitatea de apă pe care o consumi în scurtele pauze nu este suficientă pentru a-ți asigura necesarul. De aceea, un ceai cald se poate dovedi o excelentă sursă de hidratare, pe lângă faptul că te va încălzi atunci când ai cea mai mare nevoie. 

O experiență plăcută pe pârtie este legată atât de condițiile de schiat, cât și de confortul resimțit pe perioada în care practici sportul de iarnă. De aceea, este important să alegi echipamentele potrivite, care să-ți asigure un confort termic optim și care să-ți permită să te bucuri din plin de această activitate.  

 

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (6 voturi, medie: 4,83 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Jun 17, 2021
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020