CUM SĂ RĂMÂI ACTIV/Ă CÂND LUCREZI DE ACASĂ?

Lucrezi de acasă sau ești freelancer și îți petreci zilele de lucru între birou și canapea? Te întrebi cum să continui să ai o activitate fizică consecventă și să te menții în formă atunci când lucrezi de acasă? Iată câteva idei pentru a lupta împotriva sedentarismului.

Telemunca favorizează capacitatea de concentrare și productivitatea, dar aceasta presupune, în general, și limitarea desfășurării unor activități fizice. Singur/ă la biroul tău, ajungi să faci mai puțină mișcare. Cu toate acestea, nu trebuie să lași telemunca să te împiedice să ai grijă de corpul tău, ci dimpotrivă! Așadar, descoperă câteva recomandări pentru a te menține în formă! 

1. DE CE SĂ CONTINUI SĂ FACI ACTIVITĂȚI FIZICE CÂND LUCREZI DE ACASĂ?

Chiar dacă nu îți dai seama, zilele de muncă la birou presupun și momente de activitate fizică moderată și de mișcare, pe care nu trebuie să le ignori atunci când lucrezi de acasă.

Fă mișcare pentru a avea grijă de sănătatea ta.

Cel mai important motiv pentru a face mișcare este sănătatea ta! Mișcarea, inclusiv activitățile fizice de intensitate redusă legate de gesturile zilnice, sunt importante. Pentru a evita afecțiunile musculo-scheletice, adoptă o poziție corectă la masa de lucru și redu numărul de ore consecutive de sedentarism. Contrar a ceea ce am putea crede, atunci când lucrăm de la birou nu rămânem așezați pe scaun toată ziua, motiv pentru care trebuie să continuăm să facem asta și când lucrăm de acasă.

Fă mișcare pentru a rămâne concentrat/ă și productiv/ă

E imposibil să ne păstrăm o concentrare intactă, fără a ne mișca deloc, o perioadă lungă de timp, indiferent că vorbim despre activitățile de la birou, cursurile de la facultate sau despre un film foarte lung. Pentru aceasta, există o soluție simplă: mișcarea! Este suficient să îți muți privirea din fața ecranului sau să te ridici puțin de pe scaun, pentru a permite creierului și ochilor să ia o pauză bine meritată.

Fă mișcare pentru a lupta împotriva stresului

Cine nu a bătut vreodată din picior în mod repetat sau nu a apăsat pe butonul unui pix până l-a blocat? Toate aceste comportamente sunt, adesea, în strânsă legătură cu nevoia corpului de a se pune în mișcare pentru a scăpa de stres!

Nu îți propunem să  mergi la alergat pentru a elibera un număr cât mai mare de endorfine și a te bucura de această senzație de plenitudine și stare de bine pe care le generează practicarea de sport. Pentru a evita să te stresezi mai mult de-a lungul zilei, ridică-te de pe scaun, mergi prin casă, pe scurt, fă mișcare în casă și urmează-ne sfaturile!

 
DESCOPERĂ ECHIPAMENTUL IDEAL PENTRU#SPORTACASĂ

2. CUM SĂ RĂMÂI ÎN FORMĂ CÂND LUCREZI DE ACASĂ?

Atunci când lucrezi de acasă, faci activități fizice mai puțin solicitante și poți uita să ai grijă de corpul tău. Nu îți mai iei nicio pauză de cafea, ai totul la îndemână sau la doar câțiva pași distanță și este simplu să rămâi așezat în aceeași poziție ore întregi, iar metabolismul să aibă de suferit.

Ai grijă de postura spatelui la masa de lucru

După cum spun toți medicii, poziția la birou este primordială pentru corp și mai ales pentru spate.

Întinde-ți corpul

Corpul uman are nevoie de mișcări de întindere consecvente, mai ales atunci când rămâne în poziție statică pe un scaun!

Ești acasă, nimeni nu te va privi amuzat sau dezaprobator dacă faci exerciții de întindere, consecvent. Întinde-ți brațele, coloana vertebrală și inspiră puternic. Te simți mai bine, nu-i așa?

3. RIDICĂ-TE DE PE SCAUN LA FIECARE 20 DE MINUTE

Medicii ne recomandă să nu rămânem așezați mai multe de 20-30 minute consecutive. Nu este nevoie să sari de pe scaun pentru a face flotări sau genuflexiuni, ci să te ridici în mod consecvent, pentru diverse lucruri simple: mergi să iei un pahar cu apă din bucătărie, dezmorțește-ți picioarele, etc.

Câteva idei simple pentru mișcare la domiciliu

  1. Nu îți adu la îndemână toate lucrurile de care ai nevoie pentru activitatea de la muncă. Lăsă-ți cafeaua/ceaiul în bucătărie și imprimanta în locul în care se află de obicei. Acest lucru te va forța să te ridici de pe scaun și să mergi să iei lucrurile de care ai, exact cum faci la birou. 
  2. Locuiești într-o casă cu scări? Nu ezita să faci mai multe drumuri până la etaj, să urci și să cobori scările, pentru a merge să cauți lucrurile de care ai nevoie: încărcător, haine, etc.
  3. Ridică-te și mergi prin casă, dacă poți, atunci când răspunzi la telefon. Astfel câștigi ușor câteva minute departe de scaun!

Dacă ești o persoană foarte organizată, programează-ți o alarmă pe telefon, la fiecare 20-30 minute. Este o modalitate simplă și rapidă de a îți aminti să te ridici de pe scaun.

După cum ai înțeles, obiectivul este să eviți sedentarismul, pe cât de mult posibil, în zilele în care lucrezi de acasă. Pentru a face mișcare acasă și a te menține în formă, respectă aceste recomandări de bază și fă #sportacasă.

DESCOPERĂ ANTRENAMNETELE PENTRU#SPORTACASĂ

 

 

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (2 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020