CUM SĂ PRACTICI STAND UP PADDLE (SUP)?

Ești începător în practicarea de stand up paddle (SUP) și vrei să te bucuri de primele experiențe distractive pe apă? Echipa noastră te ajută să îți alegi echipamentul necesar pentru acest sport și îți împărtășește mai multe recomandări, pentru a începe să practici acest sport, în siguranță.

Practicarea de stand up paddle presupune o multitudine de posibilități, descoperiri fascinante și senzații noi. Lasă-te și tu cucerit de acest sport și intră în rândul pasionaților de SUPer experiențe!

Cuprins

  1. Care este echipamentul de care ai nevoie pentru a începe să practici stand up paddle ?
  2. Cum să începi să practici stand up paddle?
  3. Cum întorci stand up paddle-ul?
  4. Cum să practici stand up paddle în siguranță deplină?
  5. Cum să practici stand up paddle împreună cu copiii?

1. CARE ESTE ECHIPAMENTUL DE CARE AI NEVOIE PENTRU A ÎNCEPE SĂ PRACTICI STAND UP PADDLE ?

La început, vei face plimbări de scurtă durată, pe ape calme (lac, râu sau mare) și vei avea nevoie de stabilitate. Așadar, îți recomandăm o placă stand up paddle (numită și sup sau paddle) lată și groasă.

Pentru o transportare ușoară, poți alege o placă gonflabilă. Acest tip de placă se transportă într-un rucsac special și încape ușor în portbagajul mașinii. Tehnologia gonflabilă numită dropstitchasigură o rigiditate optimă plăcii odată umflată la presiunea indicată. Această placă este, de asemenea, foarte rezistentă la șocuri și elimină riscul de a te răni, în caz de cădere pe SUP. În plus, pentru siguranță, ai grijă să folosești mereu leash-ul (coarda care te ține în permenență conectat cu placa), chiar și în timpul plimbărilor pe ape calme.

În ceea ce privește pagaia, îți recomandăm să alegi un model regabil în înălțime (potrivit pentru întreaga familie), din aluminiu. Dacă alegi o pagaie demontabilă, aceasta va putea fi depozitată în rucsac, alături de SUP-ul gonfabil. 

În final, nu uita de vesta de flotabilitate dacă nu te simți prea confortabil în apă.

DESCOPERĂ GAMA NOASTRĂ DE STAND UP PADDLE-URI GONFLABILE

2. CUM SĂ ÎNCEPI SĂ PRACTICI STAND UP PADDLE?

Ești pregătit să începi? Mai întâi de toate, este necesar să îți ajustezi corect pagaia reglabilă la înălțimea ta. Deblochează sistemul de reglare, întinde brațul deasupra capului și reglează partea culisantă, astfel încât mânerul pagaiei să îți ajungă sub încheietura mâinii. Blochează sistemul de strângere și gata!

– Pentru început, cel mai bine este să te poziționezi în genunchi pe placă, mai ales dacă lansarea pe apă se face aproape de un ponton, astfel încât să eviți să cazi și să te lovești de marginea pontonului.

– Începe prin a vâsli așezat în genunchi și imediat ce te simți confortabil, încearcă să te ridici în picioare, cu umerii spre partea din față a plăcii, sprijinindu-te de pagaia dispusă vertical, în fața ta, pe placă.

– Ține picioarele flexate și tălpile depărtate, pentru echilibru.

– Pune o mână pe mânerul din partea superioară a pagaiei, cealaltă pe tub și începe să vâslești, orientând pala pagaiei deschisă spre partea din față a plăcii.

– Încearcă să introduci corect pala în apă, cât mai departe posibil, în față și să scoți pagaia din apă la nivelul picioarelor.

Acestea sunt instrucțiunile de bază, nu-i așa că nu pare greu?

DESCOPERĂ GAMA NOASTRĂ DE HUSE, GENȚI ȘI RUCSACURI ETANȘE

3. CUM ÎNTORCI STAND UP PADDLE-UL?

Există mai multe tehnici pentru a efectua viraje în timpul practicării de stand up paddle. Vei vedea că este amuzant să îți schimbi tehnica de a realiza viraje atunci când progresezi, pentru a întoarce placa mai ușor, mai ales dacă dorești să participi la competiții sau, pur și simplu, să te întreci cu prietenii.

Tehnica cea mai simplă constă în a vâsli în partea opusă virajului pentru a întoarce placa (de exemplu, vâslești în stânga pentru a merge spre dreapta). Cu cât vâslești spre partea din spate a plăcii, cu atât întorci mai rapid placa. Această tehnică nu este, însă, potrivită pentru plăcile lungi, deoarece durează mult până să le poți întoarce. În cazul acestora funcționează mai bine propulsarea în spate sau virajul „surf”, tehnică care consistă în a da înapoi, a introduce partea din spate a pagaiei în apă și a roti placa printr-o vâslire puternică.

DESCOPERĂ GAMA NOASTRĂ DE PAGAIE

4. CUM SĂ PRACTICI STAND UP PADDLE ÎN SIGURANȚĂ DEPLINĂ?

Atunci când practici stand up paddle pe mare, trebuie să rămâi, în general, în limita a 300m de mal. În acest caz, echipamentul minim de siguranță înseamnă un leash și un telefon mobil, pe care îl poți depozita într-o husă de telefon etanșă. Poți completa acest echipament cu un bidon cu apă, pentru a te hidrata în timpul plimbării și cu un rucsac etanș, pe care îl poți plasa sub elasticul din partea de față a plăcii sau fixat pe chingile din spate, dacă placa dispune de acestea.

În același timp, este important să consulți prognoza meteo din timpul zilei, deoarece vântul este principalul inamic al practicantului de SUP, mai ales atunci când vântul suflă puternic din față și te poate împiedica să revii în locul din care ai plecat. Nu uita să consulți programul cu mareele, deoarece o maree puternică în față poate fi chiar mai periculoasă decât vântul.

Se știe că pe apă este tot timpul mai frig decât pe uscat, motiv pentru care îți recomandăm să porți articole de îmbrăcăminte mai mult sau mai puțin călduroase, în funcție de anotimp, pe care să le poți dezbrăca în timpul plimbării, dacă ți se face prea cald. Nu uita de reflexiile soarelui pe apă, folosește cremă solară, șapcă și ochelari de protecție solară. În plus, pentru a fi în siguranță, poartă o vestă de flotabilitate, cu atât mai mult cu cât anumite modele se umflă la cerere, grație unui cartuș de gaz și sunt foarte confortabile, grație croielii care asigură libertate de mișcare la nivelul umerilor. Anumiți practicanți de SUP folosesc și un rucsac cu rezervor de apă, pentru a se hidrata ușor în timpul plimbării.

DESCOPERĂ GAMA NOASTRĂ DE VESTE DE SALVARE SI FLOTABILITATE

5. CUM SĂ PRACTICI STAND UP PADDLE ÎMPREUNĂ CU COPIII?

Nu-i așa că este grozav să te poți bucura de un sport împreună cu familia? Ei bine, în ceea ce privește stand up paddle-ul, acest lucru este posibil. Copilul trebuie să fie familiarizat cu apa, să fie echipat cu o vestă de flotabilitate și cu un combinezon de tip shorty, pentru a evita frecarea de placă și apariția iritațiilor.

Utilizează o placă lată și gonflabilă de preferință (aceasta asigură amortizare dacă copilul ajunge să cadă pe ea) și lasă-l pe copil să se așeze în partea din față a plăcii, în timp ce tu vâslești, în picioare. Poziționat astfel, copilul va putea resimți mai ușor senzația de alunecare pe apă și va încerca să se poziționeze în picioare, exact ca tine. De asemenea, cu o mască de snorkeling, acesta va putea admira și lumea subacvatică.

Nu fi surprins dacă micuțul tău dorește să încerce să se plimbe singur pe placă, precum un om mare! Reglează pagaia la mărimea cea mai mică, astfel încât aceasta să corespundă înălțimii lui, învață-l ce trebuie să facă și oferă-i sfaturile pe care și tu le-ai primit când ai învățat să mergi pe stand up paddle. Vei fi surpins cât de repede va învăța și cât de mult se va bucura de această SUPer experiență!

DESCOPERĂ GAMA NOASTRĂ DE TRICOURI ANTI-UV, TOPURI TERMICE, PROTECȚIE SOLARĂ

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (6 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020