CUM SĂ PRACTICI CAIAC?

Ești începător în practicarea de caiac și îți dorești să te bucuri de acest sport? În acest articol, îți oferim mai multe recomandări despre alegerea corectă a echipamentului necesar practicării acestui sport acvatic. Pregătit?

Cuprins

  1. ALEGEREA CAIACULUI PENTRU NIVEL ÎNCEPĂTOR
  2. ALEGEREA PADELEI ADAPTATE PRACTICII SPORTIVE
  3. ALEGEREA VESTEI DE FLOTABILITATE, PENTRU SIGURANȚĂ ÎN TIMPUL PLIMBĂRILOR CU CAIACUL
  4. ALTE LUCRURI ESENȚIALE PENTRU PLIMBĂRI PLĂCUTE CU CAIACUL
  5. CÂND ȘI UNDE SĂ PRACTICI CAIAC?

1. ALEGEREA CAIACULUI PENTRU NIVEL ÎNCEPĂTOR

În etapa de învățare, se recomandă să alegi caiacul în detrimentul canoei, caiacul fiind mai adaptat începătorilor. Pagaia dublă facilitează menținerea direcției și stabilitatea pe apă, precum și asimilarea rapidă a mișcărilor de bază, la dreapta și la stânga. În caiac, practicantul este așezat, având o poziție confortabilă, în timp ce în canoe, practicantul stă în genunchi și utilizează o padelă simplă.

Dacă ești începător în practicarea acestui sport, este recomandat să alegi un caiac stabil, cu baza plată și să navighezi doar pe ape calme. Dacă îți dorești un caiac ușor de transportat, alege unul gonflabil. Acest tip de caiac se depozitează într-un rucsac special și încape ușor în portbagajul mașinii. Pentru siguranța utilizatorilor, toate caiacele din oferta noastră respectă norma ISO 6185-1, ce garantează că acestea vor continua să plutească și le vor permite utilizatorilor să ajungă la mal chiar și cu 1 cameră spartă (în total, caiacul având 3 camere).

DESCOPERĂ GAMA NOASTRĂ DE CAIACE GONFLABILE

2. ALEGEREA PADELEI ADAPTATE PRACTICII SPORTIVE

În timpul primelor plimbări cu caiacul, poți alege să utilizezi o padelă dublă, cu mâner din aluminiu și pală din plastic. Această padelă este ușor de utilizat și destul de ușoară, pentru a nu solicita umerii. În plus, pagaia în versiune demontabilă în 2 sau 4 segmente se depozitează ușor în portbagajul mașinii sau în rucsacul caiacului gonflabil.
Modelele de padelă top de gamă sunt, în general, fabricate din fibră și carbon, pentru un plus de reactivitate și greutate redusă, cu pale mai curbate (pentru a asigura putere) și asimetrice (pentru a asigura randament). Acestea permit, de asemenea, reglarea unui unghi între cele 2 pale, astfel încât pala aflată în aer să nu fie încetinită când cealaltă intră în apă.

DESCOPERĂ GAMA NOASTRĂ DE padele pentru caiac

3. ALEGEREA VESTEI DE FLOTABILITATE, PENTRU SIGURANȚĂ ÎN TIMPUL PLIMBĂRILOR CU CAIACUL

În timpul plimbărilor cu caiacul, se recomandă purtarea unei veste de flotabilitate de 50 Newton, deoarece în cazul unei căderi în apă, aceasta te va ajuta să plutești fără efort, pentru a te apropia de caiac și a reveni la bordul acestuia.
Pentru o practicare ocazională, o vestă din spumă va fi mai simplu de utilizat, deoarece nu este necesar să o acționezi pentru a se umfla și a îți asigura flotabilitate în caz de cădere în apă.
Dacă ești în căutarea unei veste foarte confortabile, alege vesta gonflabilă pe cartuș de gaz, care asigură o libertate de mișcare optimă la nivelul umerilor. Nu uita că pentru a o umfla, în caz de cădere în apă, trebuie să tragi de mânerul special! De asemenea, anumite veste de flotabilitate sunt prevăzute cu rezervor de apă, la spate, pentru a te hidrata ușor în timpul practicii sportive.
Trebuie să ții cont de faptul că alegerea mărimii unei vestei de flotabilitate se face în funcție de greutatea practicantului, astfel încât aceasta să asigure o flotabilitate corectă și de faptul că vestele de flotabilitate nu sunt veste de salvare, prevăzute cu o flotabilitate conform normei, de 100 Newton, deci, este necesar să știi să înoți pentru a le utiliza.

DESCOPERĂ GAMA NOASTRĂ DE VESTE DE FLOTABILITATE

4. ALTE LUCRURI ESENȚIALE PENTRU PLIMBĂRI PLĂCUTE CU CAIACUL

Pentru o plimbare cu caiacul, de peste 2 ore, la sub 2 mile depărtare de mal, nu uita să iei cu tine următoarele:

     -1,5 l de apă (pentru fiecare persoană);

     -câteva gustări (fructe uscate, batoane de cereale, etc.);

     -o trusă de prim ajutor;

     -un telefon depozitat într-o husă etanșă;

     -o padelă de rezervă (demontabilă, pentru o depozitare ușoară în caiac);

     –cremă solară rezistentă la apă, șapcă/pălărie și ochelari de soare.

Dacă îți propui să te plimbi cu caiacul în limita a 300 m de mal, este suficient să porți o vestă de flotabilitate și să ai cu tine o trusă de prim ajutor și un telefon.

În cazul în care nu există niciun compartiment etanș în caiac, îți recomandăm să alegi un rucsac etanș sau un rucsac etanș polochon cu o capacitate între 25-30 l, formatul potrivit pentru a depozita lucrurile personale, fără a exista riscul să le udați. Rucsacul este mai ușor de transportat și se poate depozita în caiac, în timp ce rucsacul polochon este mai adaptat pentru a proteja lucrurile personale în interior. 

5. CÂND ȘI UNDE SĂ PRACTICI CAIAC?

Practicarea de caiac este, adesea, văzută cu o activitate estivală, însă vara nu este neapărat cel mai favorabil anotimp pentru a începe să te bucuri de acest sport!
Zilele de vară pot fi foarte călduroase uneori, apele prea populate cu practicanți ai sporturilor de apă, aflați în concediu, iar bărcile și jet ski-urile pot reprezenta o sursă de stres suplimentară pentru începătorii care doresc să descopere plimbările cu caiacul.
Așadar, alege o zi de vară mai puțin aglomerată sau chiar o zi de toamnă sau primăvară, cu soare sau cerul ușor înnorat, dar fără vânt. Pentru a evita vântul, este mai bine să pleci dimineața, când condițiile meteo, marea sau lacul sunt calme.
Cu toate acestea, nu uita să consulți prognoza meteo și mareea înainte de a pleca, deoarece o mare liniștită la ora 8 poate deveni învolburată la ora 10, iar o maree puternică este un adevărat pericol în practicarea de caiac.
Informat și echipat, nu îți mai rămâne decât să găsești un însoțitor și să plecați împreună în aventuri cu caiacul, în locuri adaptate nivelul vostru de practică!

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020