Creșterea masei musculare reprezintă o etapă a antrenamentului în care scopul este să crești volumul mușchilor. Aceasta determină o creștere în greutate, reprezentată de o creștere a masei musculare, dar în aceeași măsură și a cantităţii de grăsime.

CE REPREZINTĂ CREȘTEREA MASEI MUSCULARE ?

Creșterea masei musculare nu înseamnă doar dezvoltarea mușchilor. Pe lângă creșterea dezvoltarea mușchilor, ea înseamnă și o creștere consistentă a grăsimii corporale. Creșterea masei musculare trebuie asociată cu o alimentație corespunzătoare. Însă este puțin probabil să îți dezvolți masa musculară fără grăsime. Pe lângă antrenamentul pentru masa musculară, ai nevoie de o alimentație foarte echilibrată și de sport.

ESTE UȘOR SĂ ÎȚI DEZVOLȚI MASA MUSCULARĂ ?

Nu.
Fiecare individ își poate dezvolta masa musculară în proporţie mai mare sau mai mică.  Aceste caracteristici sunt genetice, însă, putem clasa indivizii în funcție de morfotipul lor.

Există mai multe categorii de morfotipuri :

Endomorful: acest sportiv are o textură osoasă mare, șolduri late și umeri înguști. Chiar și cu un regim alimentar echilibrat, are tendința de a lua destul de repede în greutate.

Mezomorful : este fizicul ideal pentru culturism. Acest sportiv are o textură osoasă mare și umerii lați. Este mai mult predispus la creșterea masei musculare, fără grăsime.

Ectomorful: este fizicul care prezeintă cele mai puține avantaje pentru culturism. Acest sportiv are o textură osoasă mică, încheieturi și oase subțiri, umerii înguști. Mănâncă mult, dar nu ia în greutate.

Indiferent de forma fiecăruia, există întotdeauna o posibilitate de schimbare și îmbunătățire. Cu toate acestea, este adevărat că performanțele obținute țin de echilibrul nutriție/antrenament. Astfel, rezultatele vor fi mai mult sau mai puțin vizibile, în funcție de fiecare individ în parte. Unii cresc destul de repede în masă musculară, în timp ce alții nu reușesc să ajungă la rezultatul dorit.

CUM SĂ ÎȚI DEZVOLȚI MASA MUSCULARĂ ? MASS GAINER SAU NU ? AI NEVOIE DE UN AJUTOR ?

Pentru a-ți dezvolta masa musculară, principiul constă în a avea o alimentație calorică timp de câteva luni (între 2 și 4 luni). Aportul de proteine și de carbohidrați creşte, astfel încât, corpul are toate substanțele nutritive necesare pentru dezvoltarea musculaturii.

Această creștere în greutate determină creșterea în musculatură și creșterea țesutului adipos din organism. Această fază este de obicei urmată de o perioadă de regim pentru a pierde grăsimea acumulată fără a afecta mușchii.

DE CE SĂ IEI MASS GAINER ?

Pentru a evita modificarea obiceiurilor alimentare, o creștere a masei musculare se poate face cu pudre  Mass Gainer. Aceste pudre conțin doar proteine și glucide, ce permit îmbogățirea aporturilor alimentare cotidiene fără a afecta mușchii.

Creșterea masei musculare este o perioadă a antrenamentului unde scopul este să crești volumul mușchilor. Aceasta determină o creștere în greutate, care este o creștere a masei musculare, dar în aceeași măsură și a procesului de grăsime.

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020