Băncile pentru musculatură asigură tonifierea corpului și a musculaturii, prin ridicarea barelor cu discuri de fontă, care se schimbă manual. Ele oferă un antrenament muscular complet.

Ce dorești să lucrezi?

Pentru a îți alege banca, ține cont de frecvența și durata antrenamentelor și de zonele pe care dorești să le lucrezi: dacă dorești să lucrezi pectoralii, atunci o bancă pentru musculatură cu bară de repaus va fi adecvată. Dacă dorești să lucrezi pectoralii, brațele și picioare, atunci alege o bancă cu bară de repaus, pupitru pentru biceps și opțiune picioare, iar dacă dorești să lucrezi totalitatea mușchilor, optează pentru o bancă care să dispună de scripete cu bară, mai ales pentru lucrarea spatelui.

CARE SUNT AVANTAJELE BĂNCII PENTRU MUSCULATURĂ

Avantajele băncii pentru musculatură fac ca acest aparat să reprezinte o unealtă indispensabilă pentru un mare număr de practicanți:

  • Asigură lucrarea tuturor mușchilor din corp.
  • Se adaptează încărcăturii lucrului, în funcție de nivel.
  • Dispune de o mulțime de reglaje, pentru diferite musculaturi.
  • Asigură creșterea puterii masei musculare.
  • Este ideală în completarea unei alte activități sportive.

CARACTERISTICI TEHNICE

A alege banca pentru musculatură înseamnă să te gândești la obiectivul practicării (formarea masei musculare, tonifierea musculaturii etc.) dar și la tipul de aparat care te va ajuta să atingi acest obiectiv. Pentru antrenament, trebuie să alegi mărimea corectă  a barelor și numărul de discuri de fontă.

Vezi bare

Vezi discuri pentru musculatură

Gândește-te la locul disponibil pentru realizarea unui antrenament optim. Trebuie să ții cont și de volumul ocupat de aparat. Dacă este cazul, optează pentru o bancă pliabilă. Este bine să verifici încărcătura maximă pe care aparatul o poate susține: trebuie să iei în calcul și greutatea ta, dar și masa musculară pe care vrei să o dobândești. Pentru confort, șelăria trebuie să fie lată și căptușită.

COMPOZIȚIA BĂNCII 

  • Bara de repaus și înclinarea spătarului: suporturile de bară trebuie să se poată regla în înălțime, pentru a facilita exercițiile în dezvoltat/culcat (dezvoltarea pectoralilor), înclinat (dezvoltarea pectoralilor din partea superioară), declinat (dezvoltarea pectoralilor din partea inferioară). Trebuie acordată atenție încărcăturii maxime a barei de repaus. Ea trebuie să corespundă obiectivelor tale. Înălțimile spătarului și a suportului de bare sunt legate simultan.
  • Cârligele de siguranță: alege o bancă care dispune de cârlige de siguranță. Asigură blocarea barei, pentru a o descărca, evitând bascularea.
  • Opțiunea pentru picioare: nu toate băncile dețin această opțiune dar este indispensabilă pentru a lucra mușchii coapselor (cvadriceps și ischion).
  • Opțiunea pupitru pentru biceps: această opțiune nu este prezentă pe toate băncile. Pentru lucrarea specifică și intensă a bicepșilor, așezat pe bancă, lucrează fiecare braț cu ajutorul unei haltere.
  • Scripete cu bară: este ideal pentru a lucra spatele. Este o opțiune care se găsește pe băncile cele mai complete. Asigură și lucrarea tricepșilor.

Vezi bănci pentru musculatură

 

CE FEL DE APARAT PENTRU CE TIP DE PRACTICĂ?

 

  • Nivel ocazional (mai puțin de 3 ore/săptămână). Ești începător și lucrezi musculatura mai puțin de 3 ore pe săptămână? Vei alege o bancă care asigură exerciții pentru pectorali (dezvoltat culcat cu bară) și brațe (cu haltere). > Vezi modele
  • Nivel consecvent (până la 5 ore/săptămână). Dacă lucrezi musculatura până la 5 ore pe săptămână, vei alege o bancă care asigură o gamă mare de exerciții. Poți să îți dezvoltați pectoralii (dezvoltat culcat cu bară), brațele (cu haltere cu exerciții izolate pe pupitru), picioarele. > Vezi modele
  • Nivel intensiv (mai mult de 5 ore/săptămână). Dacă practici mai mult de 5 ore pe săptămână, te vei orienta spre o bancă care îți asigură reglaje multiple, pentru a face toate mișcările. Spătarul va avea mai multe niveluri de înclinare. Greutatea maximă susținută va fi mai mare, până la 250 kg de încărcătură. Stabilitatea și soliditatea băncii sunt caracteristici esențiale în cazul unei utilizări intensive. > Vezi modele

RECOMANDĂRI

  • Utilizare: musculatura trebuie lucrată într-un mod controlat. Dacă apar probleme de sănătate, consultă medicul. Înainte de fiecare etapă, încălzește-ți mușchii și adaugă progresiv greutăți. Pentru mai multă siguranță în timpul practicării, puteți lucra în doi: o persoană care lucrează, o alta care face coaching și asistă. Folosește echipament de sport adecvat și prosop, pentru a nu fi deranjat de transpirație și a nu deteriora banca. Dacă te afli într-o încăpere ce dispune de fereastră, nu ezita să o deschizi pentru a te oxigena. Nu uita să te hidratezi între fiecare serie de exerciții. Nu ezita să ceri antrenorilor sportivi un program de musculatură adaptat obiectivelor tale.
  • Întreținere: Banca pentru musculatură se întreține foarte ușor: după fiecare sesiune șterge șelăria pentru a o proteja de agresiunile transpirației. Poți verifica dacă șuruburile sunt bine strânse la fiecare 6 luni. Poți achiziționa saltele din spumă pentru a îți proteja solul.
  • Siguranță: În ceea ce privește siguranța în cazul băncilor pentru musculatură, nu trebuie să te supraestimezi, pentru a nu ridica încărcături prea grele și a nu te lovi. Privilegiază o muncă progresivă.

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (1 voturi, medie: 4,00 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020