Cum alegi cei mai buni adidași de alergare? 

Indiferent care este scopul tău pentru care practici alergare, fie că este scăderea în greutate sau o stare de bine, fie că te pregătești de o competiție, alegerea perechii potrivite de adidași poate fi dificilă, în condițiile în care piața oferă atât de multe variante de unde să alegi.

CUPRINS: 

  1. Criterii de care să ții cont atunci când alegi adidașii pentru alergare 
  2. Caracteristici ale adidașilor de alergare de care trebuie să ții cont
  3. Cum alegi mărimea potrivită a adidașilor pentru alergare?

 

1.Criterii de care să ții cont atunci când alegi adidașii pentru alergare 

Cele mai importante aspecte pe care trebuie să le ai în vedere, atunci când alegi perechea de adidași pentru alergare, sunt: 

1.1. Suprafața pe care vei alerga 

Iată unul dintre cele mai importante criterii de care să ții cont, în alegerea celor mai buni adidași de alergare. În funcție de principalele suprafețe pe care un alergător își poate desfășura activitatea, există: 

Adidașii pentru alergare pe asfalt

adidasi_alergare_asfalt

 

  • Sunt construiți pentru antrenamente pe ciment în parc, în spații urbane, sau pe anumite poteci bine bătătorite
  • În funcție de obiectivele alergătorului, există adidași de alergare pe asfalt care să ofere fie dinamism și amortizare, fie stabilitate și amortizare
  • Pot fi utilizați fără probleme pe banda de alergare 
  • Mesh-ul pentru aceste modele este mai aerisit, pentru a permite piciorului să respire în timpul alergărilor
  • Neadecvați pentru: terenuri cu denivelări și suprafețe noroioase; pe astfel de suprafețe, aderența tălpii este scăzută, iar riscul de accidentare poate fi ridicat. 

Vezi care sunt cei mai buni adidasi de alergat din oferta noastra

Adidașii pentru trail 

adidasi trail

 

  • Sunt construiți pentru alergare în zone off-road, cu nămol, stânci sau obstacole 
  • Sunt prevăzuți cu crampoane de dimensiuni diferite, pentru o aderență ridicată 
  • Cei mai buni pantofi de alergare montană pot fi întăriți în zona calapodului, pentru a împiedica torsiunea piciorului în alergarea pe teren accidentat 
  • Mesh-ul nu este mereu la fel de respirant precum cel al adidașilor pentru alergare pe asfalt, pentru a crește protecția piciorului în condițiile oferite de mediul în care se aleargă. 
  • Neadecvați pentru: alergare pe bandă, deoarece există riscul de accidentare prin alunecare, din cauza crampoanelor

Vezi oferta noastra de adidasi pentru trail

1.2. Durata și frecvența activităților 

În funcție de numărul ieșirilor la alergat pe care le efectuezi într-o săptămână, dar și de durata unei sesiuni individuale, poți alege mult mai bine perechea potrivită: 

Alergat ocazional  – 1 / 2 ori pe săptămână / 30-45 de min per antrenament

În acest caz, nu este neapărat necesar să investești o sumă mare într-o pereche de adidași și trebuie să urmărești 3 aspecte: 

  • Mesh-ul să fie respirant, pentru a permite aerisirea piciorului 
  • Talpa adaosului să fie compusă din spumă EVA, ce asigură amortizarea 
  • Adidasul să aiba drop – să fie ridicat în partea din față, astfel încât să poată asigura tranziția naturală călcâi-vârf în cei doi pași. 

Vezi care sunt cei mai buni adidasi de alergat pentru iesiri ocazionale

Alergat regulat – 2 / 3 ori pe săptămână / 45 – 60 de min per antrenament 

În acest caz, nivelul de tehnicitate al adidasului trebuie să fie unul mai crescut, de aceea, trebuie să ținem cont de următoarele aspecte: 

  • Mesh-ul trebuie să fie respirant, pentru a permite aerisirea piciorului 
  • Adidasul să aibă drop – să fie ridicat în partea din față, astfel încât să poată asigura tranziția naturală călcâi-vârf în ce doi pași. 
  • Amortizarea trebuie să fie de un nivel mai ridicat, așadar suma EVA trebuie să fie însoțită de încă un element ce asigură amortizare, ori sa fie o spumă mai performantă, în funcție de brand
  • Este nevoie de un adidas cu un plus de stabilitate, ce poate fi asigurat prin întărituri în zona călcâiului. 

Vezi oferta noastra de adidasi pentru sesiuni de alergare regulate 

Alergat performer – 4 / 5 ori pe săptămână / 60 – 90 de min per antrenament 

În acest caz, este nevoie să investești într-o pereche de încălțăminte care să îți acopere nevoile în funcție de scopul tău. 

Dacă dorești să alergi rapid, ține cont de următoarele recomandări: 

  • Să aibă o greutate scăzută, pentru a nu te îngreuna în timpul alergării 
  • Să aibă un mesh respirant, ce poate asigura aerisirea optimă a piciorului 
  • Mesh-ul să fie fără cusături, pentru a nu provoca frecare sau bătături

Unele modele dispun de un element ce asigură mai mult dinamism în timpul mișcării. Acesta poate fi diferit de la un brand la altul. De exemplu, Mizuno utilizează tehnologia WAVE, ce asigură dinamism prin placa termoplastică din călcâi; Kiprun folosește conceptul Up’Bar – o inserție de plastic în talpă, ce acționează ca un resort.

Dacă dorești să alergi confortabil, ține cont de următoarele recomandări: 

  • Să aibă un grad de amortizare ridicat. Este diferit la fiecare brand: de exemplu, la Asics poate fi o cantitate mai mare de gel, dispusă în mai multe locuri pe talpă 
  • Să aibă un grad de stabilitate ridicat, care de multe ori este asigurat de o întăritură tip “potcoavă”, ce înconjoară călcâiul. 
  • Să aibă un mesh respirant, care să asigure aerisirea piciorului 
  • Mesh-ul să fie fără cusături, pentru a nu provoca frecare sau bătături 
  • Datorită elementelor de stabilitate și amortizare, aceste modele au o greutate mai ridicată. 

Vezi oferta noastra de adidasi pentru stilul de alergare Performer

1.3. Pronația 

Cel mai simplu mod pentru a determina pronația ta este să te uiți la o pereche de adidași utilizată deja de tine, acolo unde este mai tocită talpă în partea din față. 

Dacă este tocită spre interior, ești pronator. 

Vezi oferta noastra de adidasi pentru alergare cu fuleu pronator 

Dacă este tocită spre exterior, ești supinator

Vezi oferta noastra de adidasi pentru alergare cu fuleu supinator

Dacă este tocită spre mijloc, ești neutru

Vezi oferta noastra de adidasi pentru alergare cu fuleu neutru 

2.Caracteristici ale adidașilor de alergare de care trebuie să ții cont

2.1. Caracteristici de returnare a energiei 

Cantitatea de energie pe care organismul o produce în timpul alergării este foarte mare. Atunci când alegi în mod corect o pereche de adidasi pentru alergare, trebuie sa te asiguri că talpa modelului respectiv are o configurație / material special conceput, ce permite trimiterea energiei înapoi în corp. Astfel, vei putea economisi mai multă energie.  

2.2. Caracteristici de amortizare 

Organismul uman reacționează la fiecare pas realizat, cu o putere chiar și mai mare, atunci când alergi. De aceea, este indicat să achiziționezi o pereche de adidași pentru alergare pe asfalt, sau una de trail, ce permite o buna absorbție a șocurilor. Ex: conceptul de amortizare la calcai CS®, spuma EVA – KALENSOLE, la modelele pentru încălțăminte de trail Evadict.  

2.3. Caracteristici privind stabilitatea piciorului 

Adidașii trebuie să fie stabili în timpul alergării, pentru a evita astfel accidentările nedorite, ce apar mai ales la nivelul gleznei. Această caracteristică este cât se poate de importantă, mai ales atunci când cauți cei mai buni pantofi de alergare montană. 

2.4. Caracteristici privind aderența pe o suprafață 

Dacă îi dorești să participi la maratoane de trail, sau pe un circuit de atletism ce dispune de o suprafață acoperită cu zgură, asigură-te că perechea de adidași are cât mai multe elemente pentru o aderență optimă: crampoane, talpă cu striații etc 

2.5. Caracteristici privind flexibilitatea produsului

Încălțămintea pe care o achiziționezi trebuie să fie pe cât de stabilă, pe atât de flexibilă. Alergarea iti oferă o multime de beneficii, atât timp ai și cel mai bun echipament pentru alergare. Iar în cazul pantofilor sport dedicați acestui tip de mișcarea, flexibilitatea este o caracteristică de bază ce nu trebuie sa lipsească de pe lista. 

2.6. Caracteristici ale materialelor eco-friendly

Alege un model de adidași pentru alergare cu un impact redus asupra mediului înconjurător. Alege o pereche de încălțăminte sport pentru sport ce conține ecotehnologii ce au la bază reciclarea, precum unele materiale sau amestecuri de materiale cauciucate.

2.7. Caracteristici privind propulsarea sportivului 

Dacă îți dorești să achiziționezi cei mai buni adidași de alergare pentru asfalt, ai putea lua în calcul și această funcție, pe care o poți întâlni mai ales la modelele pentru alergat Performer. Acestea pot dispune de talpă cu o spumă ce asigură o propulsie dinamică, asigurând în același timp confortul întregului picior.  

3.Cum alegi mărimea potrivită a adidașilor pentru alergare?

adidasi alergare

Este important să ții cont de următoarele sfaturi, când vine vorba despre alegerea mărimii potrivite: 

  • Probează ambii adidași
  • Ar fi indicat să îi cumperi în a doua parte a zilei, atunci când picioarele sunt puțin umflate de la încălțămintea purtată până atunci. Dacă îi cumperi dimineața, atunci când piciorul nu este umflat, este posibil ca acesta să se potrivească foarte bine în modelul ales, însă seara, să simți că adidașii sunt foarte mici
  • Probează adidașii cu șosete, sau cu branturile pe care urmează să le utilizezi la alergare 
  • Adidașii trebuie să fie cu cel puțin jumătate de număr mai mari decât încălțămintea de mers, deoarece, în timpul alergării, degetele au nevoie de spațiu de mișcare. Dacă încălțămintea este fixă, sau lasă puțin spațiu între degete și vârf, pot apărea accidentări la unghii, iar adidașii să nu fie confortabili 
  • Să te asiguri că adidașii sunt confortabili de la început și că nu se vor mai “lăsa” în timp
  • Leagă șireturile corect, ca și cum urmează să ieși la alergat 
  • Ține cont de faptul că mărimile diferă în funcție de brand. De exemplu, un Asics mărimea 47 poate fi echivalent cu un Mizuno mărimea 46, așadar, este important să probezi încălțămintea, sau să urmărești ghidul de mărimi, dacă îi comanzi online. 

Cum măsori corect lungimea piciorului tău? 

Iată o serie de 4 pași, prin care poți măsura în mod corect lungimea piciorului tău: 

  • Pasul 1 – ține călcâiul ferm pe o suprafață de pardoseală, având călcâiul lipit de un perete. Asigură-te că poți în acel moment o pereche de sosete de grosime medie
  • Pasul 2 – repetă aceeași mișcare și la celălalt picior. În cazul în care piciorul acesta este mai lung, este cel în funcție de care îți vei cumpăra adidașii de alergare, în funcție de mărime. 
  • Pasul 3 – perpendicular pe lungimea degetelor, lipește de vârful acestora o cutie, o agendă, sau orice alt obiect ce dispune de o latură dreaptă și este stabil pe podea
  • Pasul 4 – cu ajutorul unei rigle sau a unei rulete, măsoară apoi distanța dintre perete și latura dreaptă respectivă 

Descoperă Ghidul de marimi Decathlon pentru produsele de îmbrăcăminte și încălțăminte din oferta noastră, indiferent de sportul pe care dorești să îl practici

 

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (18 voturi, medie: 4,67 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020