Cum să alegi adidașii de alergare

Indiferent care este scopul tău pentru care practici alergare, fie că este scadearea în greutate sau pentru o stare de bine, fie te pregătești de o competiție, momentul de a alege perechea potrivită de adidași poate fi dificilă în condițiile în care piața oferă atât de multe variante de unde să alegi.

Cele mai importante aspecte pe care trebuie să le ai în vedere când alegi perechea de adidași pentru alergare sunt :

Mediul în care vei alerga – alergi în parc sau alergi pe munte ? Atunci vei avea de ales între încălțăminte de alergare pe asfalt și încălțăminte de trail
Durata și frecventa antrenamentelor tale – alergi 1-2 pe săptămână 30-45 de minute sau de 3-4 ori pe săptămână minim 60 de minute ? Atunci vei avea de ales între încălțăminte cu un grad de tehnicitate mai ridicat sau mai scăzut
Pronația – în alergare există, în general, doi pași, primul pe călcai iar al doilea pe vârf. Modul în care aterizează al doilea pas determină pronația unui alergător, dacă el aterizează spre interior vorbim de un alergător pronator, daca aterizează în exterior vorbim de un alergător supinator și daca aterizează normal vorbim de un alergător neutru.
Alege mărimea potrivită – stai departe de accidentări urmând câteva sfaturi

Mediul în care vei alerga

Adidașii pentru alergare pe asfalt

  • Sunt construiți pentru antrenamente pe ciment în parc, urban sau eventuale poteci bătătorite
  • În funcție de obiectivele alergătorului, exista adidași de alergare pe asfalt care să ofere fie dinamism și amortizare fie stabilitate și amortizare
  • Pot fi folosiți,fară probleme și pe banda de alergare
  • Mesh-ul pentru aceste modele este mai aerisit pentru a permite piciorului să respire în timpul alergărilor

Adidașii pentru trail

    • Sunt construiți pentru alergare în zone off-road, cu nămol, stânci sau obstacole
    • Sunt prevezuti cu crampoane de dimensiuni diferite pentru o aderență ridicată
    • Pot fi întăriți în zona calapodului pentru a împiedica torsiunea piciorului în alergarea pe teren accidentat
    • Meshul nu este mereu la fel de respirant precum cel al adidașilor pentru alergare pe asfalt pentru a creste protecția piciorului în condițiile oferite de mediul în care se aleargă
    • Nu sunt recomandați pentru alergare pe bandă deoarece există risc de alunecare din cauza crampoanelor

Vezi 👉oferta noastră de adidași pentru trail

 

Durata și frecvența antrenamentelor

Ocazional – 1-2 ori pe săptămână/ 30-45 de min per antrenament

În acest caz nu este neapărat necesar să investești o sumă mare într-o pereche de adidași și trebuie să urmărești 3 aspecte :

    • Mesh-ul să fie respirant pentru a permite aerisirea piciorului
    • Talpa adidasului să fie compus din spumă EVA ce asigură amortizarea
    • Adidasul să aibă drop – să fie ridicat în partea din față pentru a asigura tranziția naturală în cei doi pași călcai-vârf

Vezi 👉oferta noastră de adidași alergare ocazional

Regulat – 2-3 ori pe săptămână/ 45-60 de min per antrenament

În acest caz nivelul de tehnicitate al adidasului nostru trebuie să fie unul mai crescut și trebuie să ținem cont de următoarele aspecte :

    • Mesh-ul să fie respirant pentru a permite aerisirea piciorului
    • Adidasul să aibă drop – să fie ridicat în partea din fata pentru a asigura tranziția naturală în cei doi pași călcai-vârf
    • Amortizarea trebuie să fie de un nivel mai ridicat așadar spuma EVA trebuie să mai fie însoțită de încă un element ce asigura amortizare ori sa fie o spuma mai performanta in functie de brand
    • Este nevoie de un adidas cu un plus de stabilitate ce poate fi asigurat prin întărituri în zona călcâiului.

Vezi 👉oferta noastră de adidași alergare consecvent

 

Performer – 4-5 ori pe săptămână/ 60-90 de min per antrenament

În acest caz este nevoie să investești într-o pereche de încălțăminte care să iți acopere nevoile în funcție de scopul tău

Daca țelul tău este să alergi rapid urmărește la adidasul tău

  • Să aibă o greutate scăzută pentru a nu te îngreună în timpul alergării
  • Să aibă un mesh respirant care să asigure aerisirea piciorului
  • Unele modele dispun de un element care să-i asigure dinamism în timpul alergării. Acesta poate fi diferit la fiecare brand , de ex Mizuno folosește tehnolgia WAVE care asigură dinamism prin placa termoplastică din călcai sau Kiprun folosește concept Up’Bar – o inserție de plastic în talpa care acționează că un resort
  • Mesh-ul să fie fară cusături pentru a nu provoca frecare sau bătături

Daca țelul tău este să alergi confortabil urmărește la adidasul tău

    • Să aibă un grad de amortizare ridicat. Este diferit la fiecare brand, de ex la Asics poate fi cantitate mai mare de gel dispusă în mai multe locuri pe talpă.
    • Să aibă un grad de stabilitate ridicat care de multe ori este asigurat de o întăritură tip “potcoavă” care înconjoară călcâiul
    • Mesh-ul să fie fară cusături pentru a nu provoca frecare sau bătături
    • Să aibă un mesh respirant care să asigure aerisirea piciorului
    • Datorita elementelor de stabilitate și amortizare aceștia vor avea o greutate mai ridicată

Vezi 👉oferta noastră de adidași alergare performer

Pronația

Cel mai simplu mod pentru a determina pronația ta, este să te uiți la o pereche de adidași folosita unde este mai tocita talpa în partea din fata.

Dacă este tocită spre interior ești pronator

Vezi 👉oferta noastră de adidași alergare cu fuleu pronator

 Dacă este tocită spre exterior ești supinator

Vezi 👉oferta noastră de adidași alergare cu fuleu supinator

 Dacă este tocită spre mijloc ești neutru

Vezi 👉oferta noastră de adidași alergare cu fuleu neutru

 Important este să faci acest test pe încălțămintea de alergare și nu pe cea de mers deoarce mișcarea piciorului este diferită.

Alege mărimea potrivită

Este important să țineți cont de următoarele sfaturi când vine vorba să alegi mărimea potrivita :

  • Probează ambii adidași
  • Ar fi indicat să-i cumperi în a doua parte a zilei când picioarele sunt puțin umflate de la încălțămintea purtată până atunci. Daca îi cumperi dimineața când piciorul nu este umflat este posibil că acesta să se potrivească iar când îi pui seara să alergi să-i simți mici
  • Probează adidașii cu șosetele sau branțurile pe care urmează să le folosești la alergare
  • Adidașii trebuie să fie cu cel puțin jumătate de număr mai mare decât încălțămintea de mers deorece în timpul alergării degetele au nevoie de spatiu de mișcare. Daca încălțămintea este fixă sau lasă puțin spatiu între degete și vârf pot apărea accidentări la unghii iar adidașii să nu fie confortabili
  • Să te asiguri că adidașii sunt confortabili de la început și nu că se vor mai “lasă” în timp
  • Leagă șireturile corect ca și cum urmează să ieși la alergat
  • Ține cont de faptul că mărimile diferă în funcție de brand. De exemplu un Asics mărimea 47 poate fi echivalent cu un Mizuno mărimea 46 așadar este important să probezi încălțămintea sau să urmărești ghidul de mărimi daca îi comanzi online.

 

 

 

Cât de mult ți-a plăcut articolul nostru?

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele (13 voturi, medie: 4,62 din 5)
Încarc...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Articole recomandate

EXERCITII CARDIO ⋆ PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Nov 5, 2020
EXERCITII ABDOMEN ⋆ ANTRENAMENTE PENTRU ACASA
By Decathlon  /  Ultima actualizare: May 6, 2020
PILATES – DESCOPERIȚI BENEFICIILE ACESTUI SPORT
By Decathlon  /  Ultima actualizare: Mar 10, 2020